eikum Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei! Har fått i oppgave å lage en DVD film til klassen, vil jo gjerne at den skal være fin! Men man kan vell ikke levere en DVD uten cover og kanskje "bilde" på dvd'en ! Så spørsmålet mitt er; Noen som veit om en brukbar printer som gir greit resultat når man skal pinte ut bilde for cover? (sånn dvd cover) Også kanskje cover til selve DVD-platen også? Vil helst ikke legge alt for mye penger i dette da Eller finnes det et nettsted som man kan sende inn bilde så sender dem utskrift i posten? Takker for alle svar Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei! Dette er det jo selvfølgelig mange måter å gjøre på men jeg kan nevne en fullstendig ferdig "gnom"pakke som er billig og praktisk. Du lager et coverlayout i PS eller noe str. er ca 27,4 X 18,4 cm hvis jeg ikke husker feil. Disse kopierer du ut på et kopisenter der de bruker en kopimaskin med olje i rullene. Allkopi har dette bl.a. Pris vil være ca 5-7,- kr stk. Eller kr 10,- for en stk. Lever de inn som PDF i høy oppløsning på en cd feks eller mail. Neste steg er å gå på clas Ohlson og kjøpe cover, enten du vil bruke slim eller vanlig str. de koster rundt 2.90 pr. stk. Så kjøper du printbare plater som koster rundt 3 kroner stk (www.brenner.no feks) og evt. en Canon Pixma IP3000 (den har jeg hatt i to år og er like god som de nye!) pris for en ferdig DVD blir da litt i underkant av 15,- stk og hvis hver elev i klassen skal ha en så betaler de deg 30 - 70,- uten problemer og du finansierer det meste av skriverinnkjøp feks....... rar ide? vel, vel bare et forslag som jeg faktisk bruker men jeg har det meste inn hele tiden av plater, cover, printer etc..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå