olearn Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei. Lurer på om noen kan hjelp. Spiller mye BF2 og sliter med lagging ved trådløst nettverk. Har testet med lang kabel til routeren min og da lagger det ikke. Har bra signaler og skjønner egentlig ikke hvorfor det skal lagge. Har WAP54G v.3.04 og CNet Wireless-G PCI 54 Mbps trådløst kort. Det merkelig er at jeg har god ping i spillet. Alt virker til å være i orden unntatt at det lagger. Har forsøkt ping mot router under spilling og det er ikke noe loss eller høy ping. Har også pinget f.eks. vg med samme resultat. Noen som har noe peiling på dette og evt. tips til hva jeg kan teste. Alt mottas med takk. PS! Dette var forresten mitt første innlegg her // OKA Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Gratulerer og velkomen. (Svarer bare på general basis her..) Her du sjekket om du kan oppgradere din trådløse ruter? (Dvs. om det har kommet en ny firmware til den..) Hvis ikke, så kan du starte med å sjekke produsentens sin webside.. Det samme med Wlan kortet i pcen.. Dvs. Om det har kommet en nyere driver, og om du har dennne instalert.. Videre.. Er det noe mønster i disse? eller er det konstant? Hvis mønster, sjekk om det er andre trådløse enheter som forstyrer nettet. *Naboens Wlan nett.. *Mobiler.. *BT sendere osv. osv.. *Trådløs TV sendere.. *Kort sakt, alt som sender på 2.4, 2.5, 2.6GHz "nettet", eller lager elektroniske forstyrelser.. Hvis så, så kan du eventuelt prøve å velge en annen "kannal" for ditt Wlan.. (Du velger dette i Wlan ruteren din..) Max signal er også en fordel, så eventuelt sjekk om det er noe du kan gjøre her, for å forbedre den.. (Ingen store metal ting i runt Wlan senderen.. Antennene skikkelig skrudd inn.. peker i rett retning.. Kan dem plaseres nermere hverander? osv... osv..) Dette er som sakt, bare på generall basis, å ikke et spesielt svar til deg.. (Men hvem vet, muligens det kan være til noe hjelp fordi.. ) Edit: Kan også prøve å avinstalere og instalere igjen med nye drivere, Wlan enheten på pcen.. Og eventuelt prøve med en annen Wlan enhet, for å utelukke at det er noe feil med den du har.. Osv.. Edit2: THOHO!! Post nr. 400!! .:CyberMan:. Endret 12. desember 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hei, jeg tror jeg vet hva som som er problemet: Wireless Zero Config (WZC) guide WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP. Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes. Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu: ping www.uio.no –t Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248 Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248 Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248 Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1007ms TTL=248 Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248 Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt) For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software. Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt. Endre WZC: Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK. Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk. I Generelt bytter du oppstartstype til Automatisk eller Deaktivert etter behov. Start eller Stopp tjenesten. LA7DFA[NOR] Endret 13. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
olearn Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Takk for tipsa. Har gjort endringer men har ikke testa med BF ennå. Gjorde endel på ping med de endringene. Før endring: Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 1390ms , Average = 27ms Etter endring: Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 69ms , Average = 19ms Ganske stor forskjell på toppene her. Kanskje dette hjelper, kanskje ikke. Skal uansett teste dette i løpet av dagen og poste svar her. Takk for all hjelp til nå. // OKA Lenke til kommentar
hiper Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 la7dfa har du lagt inn det der svaret som et auto svar til alle med problemer med trødløst eller? :!: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 la7dfa har du lagt inn det der svaret som et auto svar til alle med problemer med trødløst eller? :!: 7495356[/snapback] He he... Jeg baserte svaret på at han har godt signal + "Alt virker til å være i orden unntatt at det lagger". Mønsteret som gjentas er ganske regelmessig, så alt som skal til for å finne ut om du virkelig har problemet er ping xxxx -t og observere en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå