Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

logger seg inn og ut heletida..

Anbefalte innlegg

Nettet er av og på heletida, legger spesielt merke når jeg bruker msn. Da logger jeg meg inn og ut ofte.

Har nextgentel, fikk nettopp tilsendt en ny router av dem siden jeg oppgraderte hastigheten, likevel er nettet ganske ustabilt.

Så jeg tror det er pga den trådløse routeren som jeg bruker itillegg, har en D-LINK DI-624.

Har restartet den ofte men likevel opplever jeg problemet.

Noen som har erfart noe lignende og som har klart å løse det?

Har det noe med drivere å gjøre? Har ikke instalert noe nye drivere eller gjort noe med den siden jeg kjøpte den for over 2 år siden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det når du er koblet til det trådløse nettverket at dette skjer? Har du prøvd å bruke kabel, skjer dette isåfall da?

Jeg har vært borti tilsvarende problemer tidligere, dog med et hav av forskjellige løsninger. Når det gjelder løsninger mht. trådløst, så bør en finne ut om problemet ligger på det trådløse kortet du bruker, eller om det ligger på router-siden, dette kan du finne ut ved å se om du får samme problem om du kobler til det trådløse nettet med en annen pc. Uansett så er ofte løsningen her oppgradering av driver til trådløst kort, eller oppdatering av firmware på trådløs router.

Lenke til kommentar

Da ville jeg prøvd en oppgradering av firmware på routeren, ellers er det mye som kan tyde på problemer hos internett-leverandøren. Hva slags linje har du? Har flere ganger vært borti at nettleverandøren er nødt til å sette ned hastigheten på linjen din, da avstanden mellom deg og sentralen kan være for lang i forhold til hastigheten på linjen du har.

Lenke til kommentar

Jeg hadde først nextgentel ADSL Classic 4200/600 Kbps, oppgraderte til ADSL 2+ MegaFree 20000 / 1100 Kbps for to uker siden og fikk også en ny router.

Så jeg tror nok det er pga d-linken ja, jeg bruker den som switch og trådløs aksespunkt.

Lenke til kommentar

At nettet hopper ut hele tida, skjer hos meg også :/

Var sånn med LOS, og nå har vi blitt dumpa over til NGT, og nettet hopper forsatt ut.

Enten er det mine elendig terminerte tp kabler, eller så er det dlink routeren. Hadde en firmware oppdatering på den for lenge siden (ca da vi fikk den). Men jeg vet ikke... problemet kan ligge mange steder..

Hvis du skulle finne det ut, så rop ut. Trenger en løsning jeg også =)

Lenke til kommentar

Har slitt med det samme i over et år. Jeg har nextgantel og dlink akkurat som deg, men har ADSL Free (6500/750). Jeg er drita lei. Internetten er borte 50 % av tiden jeg bruker pcn. Jeg blir ikke direkte frakoblet, men den lille trådløse nettverkstilkoblingen nede i høyre hjørnet lyser ikke, eller blinker sånn en gang i minuttet. Når jeg dobbel-klikker på den så viser den at jeg mottar og sender ingenting, men det står at hastigheten er 36.0mps som regel og signalstyrken er god.

På gode dager da internetten fungerer er det heller ikke perfekt. Farten varier fra 1000-6000, og er veldig ustabil. Også er det veldig irriterende at ca 1 gang i minuttet, (Vet ikke hvordan jeg skal forklare det) blir internetten avkuttet i 1 sekund noe som fører til at når jeg spiller får jeg ofte lagg spikes. (EN av grunnene til at jeg får lav score i CS :)

-Det er ikke pcn min ettersom jeg har problemer med den bærbare og PSPn min også.

-Har byttet router, trådløse senderen og alt det andre flere ganger. Tydeligvis ligger ikke feilen der?

-Nextgentel folka har "jobbet" i noen måneder nå, tatt fra oss internetten og gitt oss tilbake over 20 ganger i løpet av året. De finner ikke feilen

- Pappa sier at det må være lokalt, at linja i området er helt sprengt. Men naboen min har samme internet, og NULL problemer der.

Jeg trodde kanskje det var noe med ledningene i huset, men nå som jeg hører andre har samme problem, så sier jeg bare "wtf"

ps. HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar

Halla thomas :)

NGT er vell ikke den beste service organisasjonen i norge og derfor tar alt tid...

ring dem å spørr om å bli tillsendt nytt modem. vet at dette har hjulpet for noen.

Peter har samme problem, linja kommer tilbake etter 1time "gone-time" prøv også på kabel. vet at du liker trådløst men det kan faktisk være grunnen til fpsdropsa dine, (btw så er ikke det grunnen til den elendige scoren din i cs :p)

MvH. Diddern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...