newsflash Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Heisann! Var litt usikker på om dette var riktig sted å posten, men la gå. Jeg går for tiden på VK2 serviceelektronikk med spesialisering i kontor og datasystemer. En av hovedemnene lærerne har satt opp som pensum er kopimaskiner (eller multifunksjonelle maskiner som læreren sier), men etter mangfoldige timer med skruing og mekking på kopimaskiner har jeg gått lei. Læreren min sa jeg kunne få lage min egen timeplan hvis jeg ville og gjøre noe annet i kopitimene. Jeg trenger da forslag til interessante ting å lære seg. Tenker å jobbe med nettverk og drifting i framtiden så til nå har jeg: - Gå litt dypere i windows 2003 server (servere har vi egentlig fra før, men jeg har lyst til å gå litt dypere i det) - Tynnklientserver (her har vi ikke hatt noe undervisning, men jeg regner med at det blir citrix? eller noe sånnt) - Scripting (kan fra før grunnleggende html, php og CSS) Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Linux er nyttig å tilegne seg kunnskaper om, du kan jo f. eks sette opp en skolelinux server (woody eller sarge som OS) og koble opp noen tynne klienter, samt en printer. Finner masse nyttig info på nettet, i tillegg er softwaren gratis - er ikke sikkert at skolen ønsker å sponse deg programvare. Videre kan du sette deg inn i server OS'et og prøve ut forskjellige ting. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Gikk det faget i fjord. Må si det er den kjekkeste og mest lærerike linja jeg har gått. Vi var det første kullet som slapp kopimaskiner og det er jeg glad for.. Jeg ville sett mer på virtualisering, siden det ser ut til å bli det store. Sett litt mer på ulike løsninger innenfor nettverk å løsninger for bedrifter. mtp. server2003. rettigheter scripting. automatisering. sikkerhet. Intranett. osv.. Lære seg citrix er ingen dum ide siden det er en genial løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå