lizardking Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) har akkurat hjulpet en kompis med å bygge en maskin og da jeg endelig var ferdig med det skulle jeg jo installere windows...alt gikk helt fint til etter formatering å kopiering av filer,altså når maskinen starter på nytt...det sto på skjermen: DISK READ ERROR INSERT SYSTEM DISK..gjorde det og måtte formatere på nytt men det samme skjedde igjen. og igjen og igjen...prøvde å formatere harddisken på min egen maskin og bare installere windows på den andre men det funket ikke...kort sagt så trenger jeg hjelp til å få installert windows snarest siden den maskina skal på lan på fredag... linux er ikke et alternativ Endret 14. desember 2006 av lizardking Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Vel, det meste peker i den retning av at det er noe galt med CDen Har du noen annen CD tilgjengelig? Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Vel, det meste peker i den retning av at det er noe galt med CDen Har du noen annen CD tilgjengelig? 7488559[/snapback] har faktisk prøvd med to forskjellige plater men skal prøve å skaffe en imorgen Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) har akkurat hjulpet en kompis med å bygge en maskin og da jeg endelig var ferdig med det skulle jeg jo installere windows...alt gikk helt fint til etter formatering å kopiering av filer,altså når maskinen starter på nytt...det sto på skjermen: DISK READ ERROR INSERT SYSTEM DISK..gjorde det og måtte formatere på nytt men det samme skjedde igjen. og igjen og igjen...prøvde å formatere harddisken på min egen maskin og bare installere windows på den andre men det funket ikke...kort sagt så trenger jeg hjelp til å få installert windows snarest siden den maskina skal på lan på fredag...linux er ikke et alternativ 7488532[/snapback] regner med at du har sjekka det, MEN da jeg installerte windows i går opplevde jeg akkurat det samme.... har oppdaget etter bios resett og slik at plutselig står boot rekkefølgen i bios på primary slave først... og da jeg ikke har win installert der stopper den med samme feilmelding... endra slik at den boota fra riktig harddisk i bios- problem løst.... skulle tro at den klarte å finne "neste" automatisk men det gjorde den altså ikke hos meg.... Endret 13. desember 2006 av Spydz Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) prøvde det siste forslaget men det funket ikke så jeg prøvde å installere windows på en av harddiskene hans på min maskin og det funket å boote den etter formatering å fikk installert windows men ikke svarten om den booter på den andre maskinen...kommer akkurat den samme feilmeldingen i begynnelsen og det er surt. har hatt det samme problemet selv en gang men husker ikke hva jeg gjorde Endret 13. desember 2006 av lizardking Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 bump bump..kanskje litt snart men tiden holder på å renne ut...i et sakte tempo Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan det være en CD-brenner? Ikke DVD? Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kan det være en CD-brenner? Ikke DVD? 7493786[/snapback] det er dvd og det har ingenting å si når windows er installert...harddisken vil ikke boote på den maskinen Endret 13. desember 2006 av lizardking Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg misforstod. Trodde dere ikke fikk installert Windows. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg misforstod. Trodde dere ikke fikk installert Windows. 7494581[/snapback] problemet har utviklet seg til at windows ikke starter opp etter at jeg installerte windows på min maskin med mitt hovedkort men der funker ikke på den andre maskinen...det hadde du skjønt his du hadde lest tidligere post... skriveleif Endret 13. desember 2006 av lizardking Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 problemet er løst...viste seg at ide-kabelen til harddiskene var ødelagt så måtte bare bytte den ut Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hahaha! Så mye stress! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå