pebkac Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Da jeg har en HP w19 19" som jeg kjøpte for en stund tilbake - og nå ønsket en til, viste det seg at Amentio.no hadde den på lager enda - i det enorme antall av 24 stk. Prisen stod da til NOK 2234 inkl. mva. Den kan sees på http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:990439 Undertegnede la derfor inn bestilling på denne i går, og når jeg i dag sjekker prisen - har den sunket til 1725 og den er ikke lenger på lager - men det som ser ut til å være den siste skjermen er sendt av gårde til meg. Skjermen falt altså 509 kroner i pris over natten, i tillegg til at de solgte 24 stykk. Makes me wonder .. Hvor mange tror at jeg får den til redusert pris? Time will show. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ingen, da de sannsynligvis har flere leverandører og den billigste er tom på lager.... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du ser under så står MVA som tillegg på bekeftelsen. Den har ikke gått ned noe, mva er trukket fra i hovedpris, så lagt på igjen i bunnen der det står MVA. ~ Medion Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du må klikke på produktlenken for å se den nye prisen. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du ser på produktsiden, så står prisen med mva. og eks. mva. i parantes. Mao. så er det prisforskjell der ja. Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om jeg får refundert mellomlegget, men det går mer på viljen til å være kundevennlig. Av en seriøs nettbutikk forventer jeg selvsagt at jeg umiddelbart får den nye prisen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vi kan ikke deg noe fasitsvar der...du må ta kontakt med butikken og presentere saken høflig. Du har ikke krav på det, men kan få det hvis butikken vil vise litt ekstra service. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Har nu aldri bedt om et fasitsvar, det var nå heller ikke et direkte spørsmål Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du har ikke krav på å få nedsatt pris, men du kan sende den tilbake på angrefrist. Det burde være et godt argument for å få tilbakebetalt mellomlegget, evt. minus returfrakten du måtte betalt. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Av en seriøs nettbutikk forventer jeg selvsagt at jeg umiddelbart får den nye prisen. 7491286[/snapback] Ingen på lager og ny pris. Det har ikke slått deg at det mest sannsynlig er fordi det neste partiet kostet mindre for butikken? At du forventer at seriøse butikker skal gå med på å tape penger får stå for din egen regning. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Amentio har ikke eget lager, men sender direkte fra leverandør. Så "det neste partiet" gjelder ikke i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Amentio har ikke eget lager, men sender direkte fra leverandør. Så "det neste partiet" gjelder ikke i denne sammenhengen. 7494693[/snapback] Joda, den gjelder fortsatt, siden prisnedgang på neste parti til leverandør vil gjenspeile seg på utprisen til Amentio også. Si, som eksempel siden jeg ikke vet, at Amentio bruker GNT som leverandør. GNT selger ut ett parti, og neste parti som bestilles inn kommer til rimeligere priser. Rimeligere priser til GNT betyr rimeligere priser til Amentio som igjen betyr rimeligere priser til sluttkunde. Her ble ett parti utsolgt, og neste parti var billigere. Og kreve et avslag på 400-500 kroner på en skjerm av denne typen er for meg fullstendig urimelig, da det betyr at man krever at butikken skal gå i tap på å ha deg som kunde. Amentio har ikke så mye fortjeneste på det de selger. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dette er på ingen måte unikt for Amentio. I helgen kjøpte jeg et X1950XT på helgetilbud fra Komplett, for nøyaktig det samme som er ordinær pris nå. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Det har selvsagt slått meg at butikken får inn varen til en lavere pris. Dog er det som forbruker svært viktig å stille krav til butikken. Det er ikke forbrukeren som skal måtte ta høyde for det logistikk- eller prissystem som butikken benytter. Det faller på sin egen urimelighet. For øvrig; ved å benytte angrefristen og returnere skjermen, vil butikken få merkostnader i forhold til returhåndtering og ved at skjermen dermed selges med ny og lavere pris. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 For øvrig; ved å benytte angrefristen og returnere skjermen, vil butikken få merkostnader i forhold til returhåndtering og ved at skjermen dermed selges med ny og lavere pris. 7497919[/snapback] Det er fortsatt ikke riktig at man skal kunne be om mellomlegget på 500,-. Nytt parti betyr noen ganger nye priser, desverre. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har du kontaktet butikken og spurt? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det har selvsagt slått meg at butikken får inn varen til en lavere pris. Dog er det som forbruker svært viktig å stille krav til butikken. 7497919[/snapback] Så du mener du har krav på at butikken frivillig skal tape penger på å selge varer til deg? Konsekvensen blir at butikken må ta høyde for disse kravene i prissettingen. Og det vil jo i så fall bety at du ikke vil få noen glede av prisfall på produktene du kjøper, siden butikken ikke har råd til å senke prisen på neste parti som kommer inn til lavere innkjøpspris. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg var i samme situasjon med PSdata en gang. Jeg sendte dem en mail, og fikk tilbake mellomlegget uten noe problem:) Litt reklame for PSdata som har veldig god service. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har selfølgelig sendt en henvendelse til butikken, men som forventet ikke fått noe svar. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Amentio bruker lang tid på å svare på mail. Hvis du ringer til dem kan det være du får tak i noen, men for min del tok det flere timer. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 For min del tok det under 1 minutt nå nettopp. På mail er de så-som-så, men på telefon går det raskt og de ringer deg opp igjen om det er noe som "må sjekkes ut" noe som er veldig positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå