123456789101112 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hei Skal bestille xbox 360 fra internett om et par dager, og skal ha en del ekstrautsyr. Problemet er at jeg er litt i tvil om hva jeg trenger, og har noen spørsmål. Xboxen skal kobles til en LG 26LC2R trenger jeg noe spesielt av kabler og greier for og koble til så jeg får spilt i HD? De tingene jeg har tenkt å kjøpe er: 1) Trådløs kontroller 2) Wlan adapter 3) Xbox live gold membership Er og litt i tvil om en del andre ting, er det lurt å ha noe av dette? 1) Play & Charge Kit 2) Xbox 360 Rechargeable Battery 3) Xbox 360 Memory Unit 64mb 4) Xbox 360 Universal MediaRemote 5) Xbox 360 Live Points - 2100 Points Skal nok være en del på Live, og tven som xboxen skal kobles til har en ekstern dvd spiller. Skal og koble stereoanlegget til tv/xbox. Er det da lurt med mediaremoten? Skal nok spille en del live hos kamerater som også har 360, er det lettvint og frakte med seg brukeren sin på et minnekort? Vil ikke drive og lade kontrollen hele tiden, er det da lurt med play & harge kit eller rechargeable battery? det står at det har en brukstid på 24t mellom hver lading, og det burde jo holde. Hva trenger jeg gamepointsene til, og er de verdt 150kr? Jeg kommer inn på internett på mac'en min på rommet, vil da også xbox live funke?, eller er det ekstremt kresent på signalstyrke? Og helt til slutt, har planer om å kjøpe Dead Rising og Battle of middle earth 2 spillet, er det noe spesielt som må sies om disse spillene? noen som har prøvd de? Håper noen tar seg tid til å svare på noen av spørsmålene! Takk på forhånd MVH Endret 6. februar 2007 av Sondre05 Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kan svare på at du trenger en sånn Play & Charge kit. Den kommer med ledning og oppladbar bateri. Når kontrolleren begynner å gå tom for strøm så bare plugger du ledningen i USB porten på XBOX-en. Du spiller dermed videre. Altså kontrollen bruke du hele tiden. Ledningen er lang nok. Det blir akkurat som å ha kontroller med ledning. Kjøp sånn Play & Charge kit og så kjøper du bare en oppladbare bateri til den andre kontrollen i tillegg da. (Pakke uten ledning) du bruker bare den samme ledningen når den andre kontrolleren skal lades. Bateriene er gode og holder lenge. Den "Media Center fjernkontrollen" trenger du egentlig ikke. Kanskje hvis du bruker Media Center veldig veldig mye, men ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! Gamepoints bruker du for å kjøpe ting på xbox live. Det kan være extra biler til bilspill. Rustning til Oblivion. Diverse items og sånt. Du trenger ikke dem til vanlig spilling. Er ikke vits å kjøpe det med en gang. Se først om du trenger det etter at du har vært på xbox market. Du finner omtale av både Dead Rising og Battle for middle earth på gamer eller andre steder på nettet. Les dem og bedøm selv. Du kan også laste ned DEMO-er fra xbox live market. Sånn personlig så syns jeg at Dead Rising er ganske gøy, men kjøp Gears of War heller om du liker go action! Battle for Middle earth er ikke å anbefale fra min side ettersom det er vanskelig å styre uten mus. Men det er smaksak. Det spillet er bedre på PC-en. Endret 13. desember 2006 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Xbox 360 Universal MediaRemote har jeg kjøpt selv, og er ganske fornøyd med kjøpet. Den har de vanlige DVD-funksjonene + den kan kontrollere noen TV-er. Xbox 360 Live Points trenger du for å kunne kjøpe Live Arcade-spill og andre ting som som krever slike poeng, f.eks. Knights of the Nine til Oblivion. Etterhvert er det også mulig å leie filmer over Xbox Live. Det er allerede mulig på en amerikansk Xbox Live-konto. Så det er verdt det Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kan svare på at du trenger en sånn Play & Charge kit. Den kommer med ledning og oppladbar bateri. Når kontrolleren begynner å gå tom for strøm så bare plugger du ledningen i USB porten på XBOX-en. Du spiller dermed videre. Altså kontrollen bruke du hele tiden. Ledningen er lang nok. Det blir akkurat som å ha kontroller med ledning. Kjøp sånn Play & Charge kit og så kjøper du bare en oppladbare bateri til den andre kontrollen i tillegg da. (Pakke uten ledning) du bruker bare den samme ledningen når den andre kontrolleren skal lades. Bateriene er gode og holder lenge. Den "Media Center fjernkontrollen" trenger du egentlig ikke. Kanskje hvis du bruker Media Center veldig veldig mye, men ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! Gamepoints bruker du for å kjøpe ting på xbox live. Det kan være extra biler til bilspill. Rustning til Oblivion. Diverse items og sånt. Du trenger ikke dem til vanlig spilling. Er ikke vits å kjøpe det med en gang. Se først om du trenger det etter at du har vært på xbox market. Du finner omtale av både Dead Rising og Battle for middle earth på gamer eller andre steder på nettet. Les dem og bedøm selv. Du kan også laste ned DEMO-er fra xbox live market. Sånn personlig så syns jeg at Dead Rising er ganske gøy, men kjøp Gears of War heller om du liker go action! Battle for Middle earth er ikke å anbefale fra min side ettersom det er vanskelig å styre uten mus. Men det er smaksak. Det spillet er bedre på PC-en. 7489443[/snapback] Takk for hjelpen! Har allerede rundet Gears of War på Insane hos en kamerat, så tviler på at jeg gidder og kjøpe det...har du noen andre spill og anbefale? Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Xbox 360 Universal MediaRemote har jeg kjøpt selv, og er ganske fornøyd med kjøpet. Den har de vanlige DVD-funksjonene + den kan kontrollere noen TV-er. Xbox 360 Live Points trenger du for å kunne kjøpe Live Arcade-spill og andre ting som som krever slike poeng, f.eks. Knights of the Nine til Oblivion. Etterhvert er det også mulig å leie filmer over Xbox Live. Det er allerede mulig på en amerikansk Xbox Live-konto. Så det er verdt det 7490464[/snapback] Takk for svar! Blir nok til at jeg kjøper noen gamepoints ja...men du vet ikke noe om den minnegreia? er veldig keen på og spille live sammen med en kamerat, så lurer veldig på om det er tungvint og "dra" med seg brukeren sin på minnebrikken hele tiden... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Xbox 360 Universal MediaRemote har jeg kjøpt selv, og er ganske fornøyd med kjøpet. Den har de vanlige DVD-funksjonene + den kan kontrollere noen TV-er. Xbox 360 Live Points trenger du for å kunne kjøpe Live Arcade-spill og andre ting som som krever slike poeng, f.eks. Knights of the Nine til Oblivion. Etterhvert er det også mulig å leie filmer over Xbox Live. Det er allerede mulig på en amerikansk Xbox Live-konto. Så det er verdt det 7490464[/snapback] Takk for svar! Blir nok til at jeg kjøper noen gamepoints ja...men du vet ikke noe om den minnegreia? er veldig keen på og spille live sammen med en kamerat, så lurer veldig på om det er tungvint og "dra" med seg brukeren sin på minnebrikken hele tiden... 7492294[/snapback] Det er ikke verre enn å flytte brukeren over på minnekortet og løpe av sted til kompisen Det har sånn beholder, så det ikke blir ødelagt. Men hvorfor ikke spille med kompisen på Live, på hver deres konsoll? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! 7489443[/snapback] Nei, det var bare i begynnelsen. Ikke nå lengre.. Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dersom du har visa, noe jeg antar da du bestiller fra nettet, vil jeg anbefale deg å heller kjøpe abonnoment og mspoints gjennom marketplace. Det er endel billigere. Dessuten kjøper du poenga når du trenger de og får de så med en gang, sett at kortet blir godtatt. Det lønner seg ihverfall med poeng, tror det er rundt halv pris fra den boksen du kjøper i butikken. Gold account harjeg ikke sammenligna pris på, syns bare det er lettere å bruke tjenesten boxen allrede har. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! 7489443[/snapback] Nei, det var bare i begynnelsen. Ikke nå lengre.. 7492354[/snapback] Det følger da med en trådløs kontroll i premiumpakken? alle netbuttikene oppgir hvertfall dette... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dersom du har visa, noe jeg antar da du bestiller fra nettet, vil jeg anbefale deg å heller kjøpe abonnoment og mspoints gjennom marketplace. Det er endel billigere. Dessuten kjøper du poenga når du trenger de og får de så med en gang, sett at kortet blir godtatt. Det lønner seg ihverfall med poeng, tror det er rundt halv pris fra den boksen du kjøper i butikken. Gold account harjeg ikke sammenligna pris på, syns bare det er lettere å bruke tjenesten boxen allrede har. 7492436[/snapback] MS points er billigere ja, men 12 måneders gullmedlemsskap koster det samme på Elkjøp. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Dersom du har visa, noe jeg antar da du bestiller fra nettet, vil jeg anbefale deg å heller kjøpe abonnoment og mspoints gjennom marketplace. Det er endel billigere. Dessuten kjøper du poenga når du trenger de og får de så med en gang, sett at kortet blir godtatt. Det lønner seg ihverfall med poeng, tror det er rundt halv pris fra den boksen du kjøper i butikken. Gold account harjeg ikke sammenligna pris på, syns bare det er lettere å bruke tjenesten boxen allrede har. 7492436[/snapback] Hadde du giddet og sjekke prisen på 2100point og 12 mnd gold membership på xbox marketplacen? Hadde vært topp! Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Xbox 360 Universal MediaRemote har jeg kjøpt selv, og er ganske fornøyd med kjøpet. Den har de vanlige DVD-funksjonene + den kan kontrollere noen TV-er. Xbox 360 Live Points trenger du for å kunne kjøpe Live Arcade-spill og andre ting som som krever slike poeng, f.eks. Knights of the Nine til Oblivion. Etterhvert er det også mulig å leie filmer over Xbox Live. Det er allerede mulig på en amerikansk Xbox Live-konto. Så det er verdt det 7490464[/snapback] Takk for svar! Blir nok til at jeg kjøper noen gamepoints ja...men du vet ikke noe om den minnegreia? er veldig keen på og spille live sammen med en kamerat, så lurer veldig på om det er tungvint og "dra" med seg brukeren sin på minnebrikken hele tiden... 7492294[/snapback] Jojo, kommer jo til å gjøre det og, men er jo litt morro når begge er i samme rom og, blir litt usosialt og sitte på hver sin xbox i hvert sitt hus... Det er ikke verre enn å flytte brukeren over på minnekortet og løpe av sted til kompisen Det har sånn beholder, så det ikke blir ødelagt. Men hvorfor ikke spille med kompisen på Live, på hver deres konsoll? 7492336[/snapback] Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dersom du har visa, noe jeg antar da du bestiller fra nettet, vil jeg anbefale deg å heller kjøpe abonnoment og mspoints gjennom marketplace. Det er endel billigere. Dessuten kjøper du poenga når du trenger de og får de så med en gang, sett at kortet blir godtatt. Det lønner seg ihverfall med poeng, tror det er rundt halv pris fra den boksen du kjøper i butikken. Gold account harjeg ikke sammenligna pris på, syns bare det er lettere å bruke tjenesten boxen allrede har. 7492436[/snapback] Hadde du giddet og sjekke prisen på 2100point og 12 mnd gold membership på xbox marketplacen? Hadde vært topp! 7492466[/snapback] 12mnd gold koster ca 500kr. litt under. MS points koster 41kr for 500, 82 for 1000 osv... så det er ganske greit. du får f.eks. et Live Arcade spill til rundt 800 points. dvs. ca 70 kr. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Xbox 360 Universal MediaRemote har jeg kjøpt selv, og er ganske fornøyd med kjøpet. Den har de vanlige DVD-funksjonene + den kan kontrollere noen TV-er. Xbox 360 Live Points trenger du for å kunne kjøpe Live Arcade-spill og andre ting som som krever slike poeng, f.eks. Knights of the Nine til Oblivion. Etterhvert er det også mulig å leie filmer over Xbox Live. Det er allerede mulig på en amerikansk Xbox Live-konto. Så det er verdt det 7490464[/snapback] Takk for svar! Blir nok til at jeg kjøper noen gamepoints ja...men du vet ikke noe om den minnegreia? er veldig keen på og spille live sammen med en kamerat, så lurer veldig på om det er tungvint og "dra" med seg brukeren sin på minnebrikken hele tiden... 7492294[/snapback] Jojo, kommer jo til å gjøre det og, men er jo litt morro når begge er i samme rom og, blir litt usosialt og sitte på hver sin xbox i hvert sitt hus... Det er ikke verre enn å flytte brukeren over på minnekortet og løpe av sted til kompisen Det har sånn beholder, så det ikke blir ødelagt. Men hvorfor ikke spille med kompisen på Live, på hver deres konsoll? 7492336[/snapback] 7492487[/snapback] Kjøp deg et headset til rundt 200kr, så kan dere snakke sammen Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! 7489443[/snapback] Nei, det var bare i begynnelsen. Ikke nå lengre.. 7492354[/snapback] Det følger da med en trådløs kontroll i premiumpakken? alle netbuttikene oppgir hvertfall dette... 7492456[/snapback] Nei. kjøpte min på smartclub, ingen fjernkontroll der. Tviler på nettbutikker har gamle pakker enda, for det var bare de første som hadde kontroll i. Uoppdaterte nettbutikker. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 ellers følger det med en kontroll sammen med xbox-en som holder i massevis! 7489443[/snapback] Nei, det var bare i begynnelsen. Ikke nå lengre.. 7492354[/snapback] Det følger da med en trådløs kontroll i premiumpakken? alle netbuttikene oppgir hvertfall dette... 7492456[/snapback] Nei. kjøpte min på smartclub, ingen fjernkontroll der. Tviler på nettbutikker har gamle pakker enda, for det var bare de første som hadde kontroll i. Uoppdaterte nettbutikker. 7493034[/snapback] Så da bør jeg altså kjøpe mediaremoten? Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Hei Hvordan er forresten batteripakken i kontrollene? kommer den med 2 AAA batterier, eller er det en egen enhet som må lades via spesiallader?. hadde ikke blitt overasket om det var tilfellet. produsentene er sleipe på sånt. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det følger med 2AA batterier når du kjøper kontrolleren. Men du kan kjøpe i tillegg Play-and-Change kit, noe som gjør at du bytter ut batteriene med et ladbar strømpakke. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Så da bør jeg altså kjøpe mediaremoten? 7493591[/snapback] Hvis du vil ha en fjernkontroll ja. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Så da bør jeg altså kjøpe mediaremoten? 7493591[/snapback] Hvis du vil ha en fjernkontroll ja. 7493689[/snapback] Hva er fordelen me då ha kontroll? kan man ikke bruke håndkontrollen til det meste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå