rmon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei, Har fulgt denne guiden! Portforward.com - Speedtouch 546 v6 men funker ikke! Følger guiden til punkt og prikke! uTorrent blir blokka!! Har NextGentel ADSL2+ og Bruker Thomson SpeedTouch 546i v6 og Linksys WRT54GL. Hadde DirectConnect med et av de første Thomson modemene som ble brukt av Telenor når ADSL kom og det var ALT åpent... Når jeg bytta til Thomson SpeedTouch 546i v6 så ble alle porter blokka selv om firewall er disabla! og "Spill- & Applikasjonsdeling" har jeg lagt inn porter for uTorrent... Noen som det til? Lenke til kommentar
luxus Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Speedtouch 546i har noe som heter PPPoE relay. Det vil si at du kan gå inn i speedtouch'en, velge å koble det ned fra internett (via webgrensesnittet altså), for deretter å bruke Linksys WRT54GL til å "ringe opp" med. Brukernavnet er det samme som står i speedtouchen, mens passordet er aktiveringskoden. Ved å gjøre dette slipper man "dobbelt NATingen" man får ved å koble to routere i serie som forenkler port forwardingen og Speedtouchen vil i praksis oppføre seg som om den er i bridge mode (dvs at den altså ikke er det, men oppfører seg slik så lang jeg har skjønt). Følgelig må alle enheter må nå være bak Linksys WRT54GL for å komme på nett. Lenke til kommentar
rmon Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Speedtouch 546i har noe som heter PPPoE relay. Det vil si at du kan gå inn i speedtouch'en, velge å koble det ned fra internett (via webgrensesnittet altså), for deretter å bruke Linksys WRT54GL til å "ringe opp" med. Brukernavnet er det samme som står i speedtouchen, mens passordet er aktiveringskoden. Ved å gjøre dette slipper man "dobbelt NATingen" man får ved å koble to routere i serie som forenkler port forwardingen og Speedtouchen vil i praksis oppføre seg som om den er i bridge mode (dvs at den altså ikke er det, men oppfører seg slik så lang jeg har skjønt). Følgelig må alle enheter må nå være bak Linksys WRT54GL for å komme på nett. 7488465[/snapback] Takk! Dette funka! De hadde ikke den "Bridge" koblinga i selve modemet slik som telenor har i sine. Lenke til kommentar
luxus Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) De hadde ikke den "Bridge" koblinga i selve modemet slik som telenor har i sine. 7498071[/snapback] Nja, jo.. Den har mulighet for dette også hvis man følger denne guiden. Men man må inn med telnet og styre litt, så dette er vel så greit så langt jeg har funnet ut av. Og litt enklere :-) Endret 14. desember 2006 av luxus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå