loathsome Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (fortsetter fra: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680214) Hei, Ok, har en stor oppdatering her nå. Prøvde PCen med et helt annet hovedkort, og samma problemet. "Hva faen", tenkte jeg og lot PCen stå på i ca. 1 minutt. Plutselig begynner det å røyke noe helt forjævlig, og det stiger en svær røyksky opp fra hardwaren min. Statan i hlvtte så redd jeg blir, og napper ut ledningen skikkelig fort. Søsteren min sier at røyken kom fra PSUen, og jeg sniffer litt inni den -- lukter ukens steik hos mormor, for å si det slik. Er en Tagan 430W PSU, som har vært litt "defekt" fra før av; Powerknappen har aldri virket. Hva kan ha skjedd? Kan PSUjævelskapen ha dradd med seg noe HW? I såfall, hvilke rettigheter har jeg på dette? Skal personlig gå ned til sjappen jeg kjøpte den i går, og umiddelbart kreve en ny. Hva om den f. eks stekte CPUen min, har jeg noe på dette? Fikk beskjed om det var 2 års garanti på den. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Bør nok ta en rask søk på google og se om det er andre med samme PSU som sliter. De vil nok prøve seg på at du har enten gjort noe feil, eller at statisk elektrisitet har knekt den. Kan jo også sjekke med innboforsikringen, kanskje den dekker de andre delene den måtte ha ødelagt, om "sjappa" nekter å betale noe. Kan fort gå veldig lang tid om det skulle oppstå noen tvister Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ojoj, det der hørtes ikke bra ut. Da er det nok PSU som har vært syndebukk hele tiden. Spørsmålet om hvorvidt du har krav på å få erstattet ting PSUen eventuelt måtte ha tatt med seg i døden kommer opp fra tid til annen. Du kan søke litt i forumet og spørre forbrukerrådet hvis du ikke finner noe bra svar. Jeg synes vi burde få en sticky om dette snart. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Fått ny PSU, og *dette* problemet er løst ~ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=681406&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå