Gå til innhold

2 CD album på 1 CD

Hoax

Anbefalte innlegg

Tenkte å sette inn 2 album på 1 CD, det er såvidt plass på en 80 min CD til begge albumene, men hvordan gjør jeg dette, må jo ha det inn på PC'en og så ut på CD-R platen. Det må være vanlig audio og ikke MP3'er eller noe annet lydformat...

Hvilke programmer trenger jeg/bør jeg bruke, vil ha minimalt lydtap men litt "loss" går bra?

Det ER faktisk orginale CD'er, og papps vil bare ha de som en "samle CD"

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En CD er en CD...

Men fetteren min påsto en gang når jeg var liten at man kunne få inn mer enn datidens 74 minutter ved hjelp av å bruke mono.

Prøv å konverter sangene til wav mono (22000Hz) og se om brenneprogrammet takler det.

Anbefaler shareware programmet goldwave til å leke med lydfiler.

Lenke til kommentar

Du bare ripper begge platene inn på PCen i hvilket som helst format, gjerne mp3. Så åpner du brenneprogrammet og velger Audio CD. Velg filene fra begge albumene og trykk Brenn. Programmet skal da konvertere tilbake til "lyd" (wav?) før den brenner.

Lenke til kommentar

Det kan du gjerne gjøre, men det hjelper ikke. Hvis du ripper en CD på 650 MB til 64 kbit MP3 så kan du vel få det til å ta 30 MB på disken.

Men hvis du brenner det til en audio CD så får du fremdeles bare plass til max 80 minutter. Eneste forskjellen er at kvaliteten har blitt drastisk redusert.

Lenke til kommentar

Ripp CD-ene til Wav og brenn ut på en CD.

Eventuellt encode Wav-filene til FLAC eller et annet lossless-format og svi ut på en CD. Det gir ikke lydtap men er en fin omvei.

Jeg er ikke så godt kjent i Windows-verden lenger, men jeg husker at EAC var top-notch i mi tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...