Tobbi Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei. Jeg har kjørt min AMD 64 3200 på 2.85 GHZ stablit på boxed med følgende specs: DFI infiniti Nforce 4 sli 2*512 mb OCZ platinum rev 2 (5.2.2.2 T1) 485W Enermax PSU CPUen var da helt stabil på 2.85GHZ med 1.6V og ram på divider (husker ikke helt hastighet) og boxed vifte. Nå har jeg kjøpt med vannkjølig av en kompis (brukt) med følgende specs: Eheim 1048A pumpe 3*120mm radiator (vet ikke modell) vanntank Gammel socket A block som jeg har moddet til å passe på AMD 64 hovedkort. Tenkte jeg skulle prøve å treffe 3 ghz men det gikk ikke (booter men er ustabil i OCCT), i alle fall uten å heve volten, noe jeg er litt skeptisk til. Lurer på hvor høyt det er mulig å sette volten på CPU før det begynner å bli virkelig farlig (har litt is i magen). Mvh Tobbi Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har hatt samme hk og ram, klokket til ca 2800 med 9 i multiplier (venice 1800mhz),tror ikke du kommer så høyt som 3ghz, svært få som greier mer enn 2850 stabilt. Men du kan øke ytelsen på maskinen, for rammen og hovedkortet greier 310-315mhz fsb uten divider og med 1t timming. Det krever en del tuning av ram timmings, les i den store DFI tråden. Ellers så liker venice kjernen seg best på ca 1,52v hverken mer eller mindre. Minnet liker seg best på ca 2,7v. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Er ikke 100% men for 939 3200 uansett kjærne er max "sikker" volt ca 1,65 eller 1,7 på vann, 1,6 på luft... Lenke til kommentar
Tobbi Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Ok, takk for svar. Er klar over at jeg har en "heldig cpu" men tenkte alikevell at jeg kansje kunne komme litt høyere med vann. Derfor jeg kjøpte Så du (guran1942) mener altså det er umulig å komme noe særlig over 2850mhz, uansett kjøling? Flere som deler den meningen? Så det er bare dumt og hardt for CPU og kjøre med over 1.52v? Jeg kjører nå 10 i multiplier. Skal prøve 9. Glemte å si det, er en venice. Endret 12. desember 2006 av Tobbi Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) du skal i teorien kunne i værtfall ta den på 1,6v.. men jeg veit sett som har hatt over 3ghz på denne cpuenmed tørris og bedre. Men med vann trur jeg du kan muligens toppe 3ghz. men ofte hadde folka mye volt da Endret 12. desember 2006 av Tdnoz Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ok, takk for svar.Er klar over at jeg har en "heldig cpu" men tenkte alikevell at jeg kansje kunne komme litt høyere med vann. Derfor jeg kjøpte Så du (guran1942) mener altså det er umulig å komme noe særlig over 2850mhz, uansett kjøling? Flere som deler den meningen? Så det er bare dumt og hardt for CPU og kjøre med over 1.52v? 7488784[/snapback] Har prøvd å komme høyere enn 2850mhz med både luft og vannkjøling(flere cpuer), de stopper der, jeg vet at du kommer høyere med vapochill eller tørris. Min erfaring er som tidligere nevnt at Venice kjernen blir ustabil på høyere spenning enn 1,55v. Dette endre seg når du får kjølt ned kjernen til minusgrader, da kan du øke spenningen til 1,6v og mer. Når jeg sier at jeg ikke kommer høyere skyldes nok det også at jeg setter extreme krav til stabilitet. Hadde ikke en bluescreen elller frys på 6 måneder med min cpu 1,8@2,8ghz. Den booter selvfølgelig på vesentlig høyere hastighet, men hva er vitsen hvis den stadig krasjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå