tarasque Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei! Jeg driver å vurderer vannkjøing til min pc men har aldri prøvd dette tidligere. Har søkt litt rundt og funnet ut at Corsair Nautilus 500 virker som et bra sett for vannkjøings newbs som meg. Det jeg i første omgang vil kjøle er CPU og skjermkort. Grunnet dårlig plass i tower frister det mest med et eksternt system til denne pcen. Komponenter som skal vannkjøles: AMD Athlon 64 3500+ Gainward Bliss 7600GT - 256 MB Det jeg lurer på da er hvilken GPU vannblokk passer og anbefales til dette skjermkortet. Ser det vanligvis nevnes 6800/7800/7900 etc. men ikke 7600. Ville tro det er samme feste uten at jeg kan si dette sikkert. Hadde vært fint om denne vannblokken også kjølte ned minnet da jeg har lyst til å tyne ut litt mer av dette stakkars kortet. Har klokket det til 623mhz (core) og 850mhz (minne) med orginalvifte pr nå. Ellers er jeg åpen for andre vannkjølings sett hvis dere har noen å anbefale. Mulighet for å overklokke og helst "relativt" stillegående. Mvh Chris Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=44308 denne jeg har hørt en del bra om.. er jo en del dyrere, men etter min mening mye fetere og kjøler nok også bedre Lenke til kommentar
tarasque Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=44308 denne jeg har hørt en del bra om.. er jo en del dyrere, men etter min mening mye fetere og kjøler nok også bedre 7492045[/snapback] Enig at den ser mye bedre ut men til den prisen kan jeg omtrent kjøpe meg et fulltower og komplett vannkjølig i deler Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 full tower + intern koster nok en del mer men skjønner hva du mener, vurderte den selv, men valgte å gå for en intern løsning! Lenke til kommentar
tarasque Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Etter litt tenking tror jeg at det blir intern(ish) vannkjøling alikevel. Gøyere å bygge det selv enn å kjøpe ferdig bygd. Veldig spent på hvordan jeg skal få alt dette i/på et miditower. Mest sansynlig må den "lille" radiatoren på toppen utenfor. Cooltek radiator, 3x120, u/nipler Mist pumpe med vanntank Ek CPU Vannblokk Termaltake GPU Vannblokk Noen meter Primoflex slanger 4 slangenippler til vannblokkene 2 slangenippler til radiator 8 stk slangeklemmer Korrosjonsbeskyttelse 3 Cooltek stillegående vifter med viftestyring (ikke med) Sikkert ikke de mest hardcore vannblokkene da utstyret i denne pcen heller ikke på noen måte er high end. Da de er av kobber og ikke alu ville jeg tro de skulle gjøre nytta si allikevel. Mangler kun destilert vann noe jeg ikke gidder kjøpe på nett Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 den pumpa de har jeg hørt noen skrekk historier om :S var veldig imot å satse masse i vannkjøling selv først, men kom fram til at jeg heller satset litt mer i det, og hadde noe bra som kan brukes lenger istedet for å kjøpe noe billig, ikke bli fornøyd og oppgradere og kjøpe igjen, som blir enda dyrere vet ikke åssen du er, men er ihvertfall selv ganske kresen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå