PHPdude Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ubuntu Edgy innstalasjonen min vil ikke starte lenger. Det hele begynte med at den søkte gjennom filsystemet for feil, også ble det bare enda værre neste oppstart da jeg motte kjøre fsck manuelt, etter a ha kjort fsck noen ganger med masse feilmeldinger som liksom ble fiksa stoppa det helt. Na bare hopper den rett til en blank skjerm etter et par sekunder med bootsplashen. Jeg innstalerer gjerne på nytt, men skulle hatt ut en mappa fra disken først. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Prøv å boote en live-cd og montere harddisken, og så hente ut mappen... Kan vær det går da Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Et lite tips til senere installasjoner er å ha /home som egen partisjon... Da kan du trygt instalere/oppgradere ny distro uten at du mister filene/innstillingene dine Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Da var det akkurat så enkelt som jeg håpet på da Hadde tenkt på det med egen partisjon for /home, men ble liksom ikke noe av da jeg innstalerte Noen som vet om en bra guide for dette? Vet vel hvordan det skal gjøres men hadde liksom hvert kjekt med en guide Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 kommer jo helt ann på hvilken distro du instalerer ettersom de fleste har forskjellige partisjons "veivisere"(aner ikke hva det heter på norsk). Men 'basically' så lager du en ext3(eller hva søren) partisjon og setter mount point for denne partisjonen til /home. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Da var det akkurat så enkelt som jeg håpet på da Hadde tenkt på det med egen partisjon for /home, men ble liksom ikke noe av da jeg innstalerte Noen som vet om en bra guide for dette? Vet vel hvordan det skal gjøres men hadde liksom hvert kjekt med en guide 7491422[/snapback] Fikk du det til? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Gjorde det Gikk for en løsning med å bare separere dokumentene mine og ikke hele /home. Oppretta en partisjon på et par hundre GB på /documents hvor jeg har prosjektene mine samt musikk og filmer. På den måten har jeg sikra det jeg trenger uten at config-filer og annet som hoper seg opp blir noe problem. Gjorde også plass til et par andre partisjoner så jeg kan mixe og trikse med forskjellige distroer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå