RogueAlien Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg ser etter utstyr til innspilling av musikk for en nybegynner. Tenkte da på et lydkort til pc og miksebord til sammen under 4000 kr. Har noen noe tips og komme med til meg? Jeg har sett litt i vareutvalget til disse online butikkene.. Gitarnett.no Gitarnett har noen lydkort og jeg vet ikke om disse er bedre til musikk enn psdata sine? PSData.no Jeg har bare et integrert lydkort på min datamaskin nå. Og jeg er ikke sikker på om stereo eller mono er tingen for meg.. Endret 14. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hva skal du ta opp? Hvor mange innganger trenger du? Jeg ville utvilsomt gått for et lydkort med mange innganger, helst med integrert mikrofonforsterker på de fleste kanalene. På denne måten har du mulighet til å redigere mye i etterkant ved at du tar opp alt separat. Analog mixing til et enkelt stereospor er blitt forbigått av den digitale teknikken. Ingen av PS-data sine lydkort er beregnet til musikkinnspilling, mens M-Audio er en ganske god produsent. Andre du kan titte på er EMU og PreSonus. Sikker mange som kan komme med mer håndfaste anbefalinger enn meg, men først må du gjøre rede for hva du trenger. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis du ikkje skal ta opp anna enn vokal og gitar kan du sjå på Line6 TonePort. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 er nettopp det jeg skulle skrive eller syns helelr du skal gå for kb37 versjonen ettersom du får keyboard og. Tone port movie Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har nettopp bestilt meg ein KB37 sjølv, men tviler at eg får bruk for alt den har. Kjøpte den mest fordi den er dritkul. Det blir liiiitt billigare dersom du kjøper UX2 og MIDI keyboard separat. UX1 funker og flesk, men da får du berre 2 inngangar og ikkje fantommating. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Tja jeg har ihvertfall bestillt M-Audio Delta 44 lydkort og Behringer XENYX 802 mikser. Håper dette funker bra. Endret 14. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) mixeren ser grei ut den men vet ikke om lydkortet er så bra men sikkert en som har mer peiling på det enn jeg har. men du kan bruke det med Pro Tools noe som er en stor ++++++. så anbefaler deg å kjøpe deg pro tools som er utrolig bra. Endret 14. desember 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Forhandleren var gått tom for det lydkortet jeg bestillte så det ble noe annet. M-Audio Audiophile kort. Audiophile Endret 14. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
ådne Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har du bestilit det lydkortet? Hvis ikke ville jeg heller sett på et eksternt med litt innganger, tror det vil gi et mye bedre resultat! Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Men har ikke eksterne kort tregere overføringshastighet? Jeg leste noe om det. Jeg tror jeg skal prøve dette kortet siden det allerede er bestillt. Det står også at det er en bestselger. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Eksterne har ikke tregere overføringshastitghet, og med 4 tusen får du et rimelig bra et! Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) jeg ville ikke gått for det lydkortet der hvis jeg var deg. Endret 14. desember 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Men hvilket da hvis ikke dette? Dere har sagt dette ikke er noe bra tydeligvis men dere peker jo ikke ut noe spesifikt heller... Og jeg har ikke tenkt å kjøpe et lydkort til 4000..det var for hele greiene med mikser men så har pengene krympet så det ble noe mindre. Det får faktisk god omtale ute på nettet. Endret 14. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er et svært godt kort, det er det liten tvil om. Men dersom du skal ha mikser/lydkort ville jeg i dag gått for et lydkort med innebygget micpreamp og flere kanaler. 4-8 feks. Her finnes gode løsninger fra feks Presonus (dog kanskje litt høyt i prisnivå), eller dersom du absolutt skal ha en konvensjonell mixer noe slikt: http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?ProdId=1341824 Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Det er et svært godt kort, det er det liten tvil om. Men dersom du skal ha mikser/lydkort ville jeg i dag gått for et lydkort med innebygget micpreamp og flere kanaler. 4-8 feks. Her finnes gode løsninger fra feks Presonus (dog kanskje litt høyt i prisnivå), eller dersom du absolutt skal ha en konvensjonell mixer noe slikt: http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?ProdId=1341824 7504689[/snapback] Det er nok foreløbig litt høyt i pris for meg nå..også med tanke på at jeg bare skal lære meg å bruke noe jeg ikke har holdt på med før. Jeg får nok se om jeg skaffer meg noe sånt senere. Bestillingen ble allerede gjort tidligere så det er litt forsent å snu nå tror jeg. Men takk for tips! Endret 14. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 du har angreretten da. du må betale frakt. er det som er litt kjipt bare. men jeg anbefaler deg å levere det å gå for noe bedre Lenke til kommentar
ådne Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvorfor må du absolutt kjøpe mikser? Var jeg deg ville jeg mye heller lagt de pengene du har i et lydkort, og så kjøpe mikser etterpå hvis du finner ut du har bruk for det... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 hadde jeg vært han hadde jeg glemt mikser. hadde kjøpt et utrolig bra lydkort med pengene. mikser finner man i software for tiden:P Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg trodde ikke man kunne bare spille rett in på et lydkort uten noe mer til.. Det er jo for at selve opptaket skal bli bra at jeg vil ha begge deler..og så bruke en audio editor til å redigere etterpå. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 har du et bra lydkort trengs ikke en mixer. plug gitaren inn i lydkortet og ta opp. så har du noen prg der du kan legge til delay eller reverb. hva du enn skulle ønske. det er som regel en virtual mixer på de fleste musikk prg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå