Gå til innhold

Miksebord og lydkort til under 2500 kr for en noob

RogueAlien

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter utstyr til innspilling av musikk for en nybegynner.

Tenkte da på et lydkort til pc og miksebord til sammen under 4000 kr.

Har noen noe tips og komme med til meg?

Jeg har sett litt i vareutvalget til disse online butikkene..

Gitarnett.no

Gitarnett har noen lydkort og jeg vet ikke om disse er bedre til musikk enn psdata sine?

PSData.no

Jeg har bare et integrert lydkort på min datamaskin nå.

Og jeg er ikke sikker på om stereo eller mono er tingen for meg..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du ta opp? Hvor mange innganger trenger du?

Jeg ville utvilsomt gått for et lydkort med mange innganger, helst med integrert mikrofonforsterker på de fleste kanalene. På denne måten har du mulighet til å redigere mye i etterkant ved at du tar opp alt separat.

Analog mixing til et enkelt stereospor er blitt forbigått av den digitale teknikken.

Ingen av PS-data sine lydkort er beregnet til musikkinnspilling, mens M-Audio er en ganske god produsent. Andre du kan titte på er EMU og PreSonus. Sikker mange som kan komme med mer håndfaste anbefalinger enn meg, men først må du gjøre rede for hva du trenger.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg ein KB37 sjølv, men tviler at eg får bruk for alt den har. Kjøpte den mest fordi den er dritkul. Det blir liiiitt billigare dersom du kjøper UX2 og MIDI keyboard separat. UX1 funker og flesk, men da får du berre 2 inngangar og ikkje fantommating.

Lenke til kommentar

Men hvilket da hvis ikke dette? Dere har sagt dette ikke er noe bra tydeligvis men dere peker jo ikke ut noe spesifikt heller...

Og jeg har ikke tenkt å kjøpe et lydkort til 4000..det var for hele greiene med mikser men så har pengene krympet så det ble noe mindre.

Det får faktisk god omtale ute på nettet.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Det er et svært godt kort, det er det liten tvil om.

Men dersom du skal ha mikser/lydkort ville jeg i dag gått for et lydkort med innebygget micpreamp og flere kanaler. 4-8 feks. Her finnes gode løsninger fra feks Presonus (dog kanskje litt høyt i prisnivå), eller dersom du absolutt skal ha en konvensjonell mixer noe slikt:

http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?ProdId=1341824

7504689[/snapback]

Det er nok foreløbig litt høyt i pris for meg nå..også med tanke på at jeg bare skal lære meg å bruke noe jeg ikke har holdt på med før. Jeg får nok se om jeg skaffer meg noe sånt senere. Bestillingen ble allerede gjort tidligere så det er litt forsent å snu nå tror jeg. Men takk for tips!

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...