Kimelimm Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei! Har sett masse slike bars, slike som "CS:S player" "Smalville fan" etc, har en her: Hvordan får man lagd dem? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Dei vert kalla userbars. Sjå dei fyrste seks treffa på dette Google-søket. Er nokre tutorials på minst ei av sidene der trur eg. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 oja takker Det er det de het ja... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 kan de ikke gjøre slik at vi kan ha max 2 userbars i Siggen da? tar ikke så mye plass? bare spør Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Min første userbar er ferdig Kritikk tas imot (Valgte EVA i MGS3 fordi hu er så søt ) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det vil vel være bedre hvis du posta det her? Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 poste den hvor sa du? i thread-lista til "Visuell Kreativitet"? til userbar'n din kimmag, så ville jeg tro det hadde sett bedre ut om du hadde sentrert teksten din høydemessig.. ligger for langt ned imo! ellers en helt grei userbar det der! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 poste den hvor sa du? i thread-lista til "Visuell Kreativitet"? Denne tråden låg opprinneleg i Off-topic --> Annet, om eg ikkje hugser heilt feil, før den vart flytta hit til Visuell Kreativitet. til userbar'n din kimmag, så ville jeg tro det hadde sett bedre ut om du hadde sentrert teksten din høydemessig.. ligger for langt ned imo! ellers en helt grei userbar det der! Litt tydelegare tekst og ei ramme på den hadde kanskje gjort seg òg... Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 sant det.. en tydeligere border hadde gjort seg! Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Må berre komme med eit innlegg her. Userbars har nokre (u)skrevne reglar. Det er reglar som: - Font: Pixelskrift (gjerne Visitor) kvit, med 1 px black stroke (1 pixel svart rundt) eller omvendt. - Scanlines: Skrå linjer med lav opacity (20-30%) (Lag ein slik pattern, det vil sei, åpne nytt dokument på 6x6 eller 3x3 pixel, zoom inn til 1600%, og bruk 1 pixel pencil. Trykk Edit -> Define Pattern. når du skal legge det på selve userbar'en, så bruker du Pattern Tool, og velger den pattern du nettop har laget. - Mønster: Dette er ikkje nødvendig, men setter ein ekstra piff på userbar'en. Ny layer, og velg Marquee tool (den runde) og marker litt av den øverste/nederste delen av userbaren din. Fyll den med kvit og sett opacity ned til du føler den er passelig. - Border: Lag ny layer, og velg marquee tool, deretter høgreklikker du på userbar'en din og velger stroke, og fyller den med 1 px svart, full opacity. Borderen skal ligge over alle layers. Om det var vanskelig å forstå uten bilder, så er her en liten tutorial, men der tar dei ikkje med border eller bilde. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Userbars ser kult ut. Hvilken størrelse er de, hvor brukes de, og hvor finner man fonten Visitor (eller andre pixelfonter)? Fant svar: 350x20 pixler (avhengig av regler der de skal brukes), brukes på internettforaer o.l., og visitor fant man her. Laget noen nå. Kommentarer? Endret 17. desember 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 og det var det sikkert ingen som visste fra før av.. :!: Lenke til kommentar
shadowhat Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det var gøy å lage sånne :!: Jeg er avhengig av Adobe After Effects, Adobe Photoshop og Adobe Audition, så jeg lagde denne... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det var gøy å lage sånne :!: Jeg er avhengig av Adobe After Effects, Adobe Photoshop og Adobe Audition, så jeg lagde denne... 7520115[/snapback] Men vi får ikke bruke bilder i signaturen på dette forumet Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 litt synd egentlig.. selv om det fort kan bli rotete forum om alle skal ha store bilder i sig'en sin.. Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Userbars ser kult ut.Hvilken størrelse er de, hvor brukes de, og hvor finner man fonten Visitor (eller andre pixelfonter)? Fant svar: 350x20 pixler (avhengig av regler der de skal brukes), brukes på internettforaer o.l., og visitor fant man her. Laget noen nå. Kommentarer? 7518251[/snapback] "Kommentarer?" Ja! du har jo ingen ramme! det står jo til og med i tutorialen du brukte! Det skal være 1 pixel svart rundt heile greia. Les på tutorialen din. Ellers var de ganske bra gjennomført, men du burde ikkje ha scanlines OVER bildet, så ha renderen på en layer over scanlines... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 "Kommentarer?" Ja! du har jo ingen ramme! det står jo til og med i tutorialen du brukte! Det skal være 1 pixel svart rundt heile greia. Les på tutorialen din. Ellers var de ganske bra gjennomført, men du burde ikkje ha scanlines OVER bildet, så ha renderen på en layer over scanlines... 7520369[/snapback] La merke til at det skulle være ramme når jeg la de inn her. Er ordnet nå. Har ikke brukt render, bare bilder som jeg har endret blending på. Fikset på det du nevnte og endret litt på de: (beklager linkene, kopierte rett fra forumet de er brukt på) Brukte ikke tutorialen jeg linket til lenger opp til annet enn størrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå