Reeve Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hei Jeg har besitllg meg ny pc, og tenker litt på hva slags kabinett og kjøling jeg skal ha. Jeg har lenge tenkt på kabinettet Antec P180, ettersom dette er stilig (i svart) det har bra kjøleegenskaper og bra demping av vibrasjon og støy. Prisen er ca. 1200 kr. Men så kom jeg over DETTE kabinettet, og det fasinerte meg litt. Det koster som sagt rett over 2000 kr, og med det følger det med vannkjøling som passer til mitt oppsett, og med trippel radiator, som betyr god varmeoverføring. Det virker nesten for godt til å være sant. Så jeg lurer på hva av disse kabinettene jeg skal velge? Støy er ikke den største faktoren, men har en del å si. Prisen skal heller ikke legges til vekt, ettersom det alternative kabinettet med CPU kjøler hadde kommet på omtrent tilsvarende pris. PS: Det skal kjøle CPU og skjermkort i første omgang, med oppgraderinger senere. I tillegg bør det nevnes at jeg flytter pcen ca. en gang annenhver uke (skilte foreldre ) Og jeg har ikke så veldig lyst å risikere pcutstyr til over 11000 kr for mye. EDIT: De aller fleste nettbutikkene er utsolgt for Kandalf kabinettet, så det viser jo at det er populært. Endret 12. desember 2006 av christopher909 1 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg er ikke så sikker på at det kabinettet har MEDFØLGENDE vannkjølingssett. Så på et i går, og det var kun kabinettet, men med et godt opplegg for kabler til vannkjøling. Men kabinettet er fint. Men hvor støydempende det er, vet jeg ikke. Vannkjøling skal jo i utgangspunktet sørge for en god demping av støy. Om du er i tvil for hvilket kabinett du skal velge, så kan jeg anbefale dette, som jeg kjøpte i går. Veldig fornøyd. Pent og lekkert. Lykke til! ps: mye mulig jeg tar feil ang medfølgende vannkjølingssett... Endret 13. desember 2006 av andylove Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Utseendemessig ville jeg valgt Antec p180. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 gå for TT hvis du skal ha et av de to.. er veldig bra kabinetter!! Jeg ville kanskje heller gått for den "gamle" kandalf med et litt "renere" design på fronten, men lykke til med kjøp av kabinett Lenke til kommentar
Avean Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Dette kan jeg gi deg ett utdypende svar på Kabinetter med integrert vannkjøling har jeg MYE erfaring med og de som ligger på toppen er uten tvil Kandalf LCS og Tai Chi fra Thermaltake. Jeg sitter med det vanlige Kandalf kabinettet uten vannkjøling fra før og det mener jeg er det mest perfekte kabinettet noensinne laget. Jeg har prøvd samtlige kabinetter som har kommet ut (Utenom billig plastikk) og Kandalf er nummer 1 på listen. Med Kandalf LCS så har du fortsatt identisk oppsett som den gamle modellen bortsett fra at du har vannkjøling i tillegg. Forskjellen med Kandalf LCS og Tai Chi er at Kandalf har ingen av svakhetene til Tai Chi som har ugunstig plassering av harddisker, ikke bra valg av plassering av vannkjøling osv. Kandalf LCS har gjort noe genialt her ved å plassere radiator skjult i fronten og kablene kan komme uforstyrret inn i selve kassen. Sånn som det er nå virker det som Kandalf LCS er den ULTIMATE kassen tilgjengelig. Jeg vurderer sterkt å kjøpe den istedenfor Tai Chi kabinettet som jeg kjøpte for noen dager siden. Det var virkelig bomkjøp nettopp av grunnene ovenfor. Antec P180 blir i en helt annen klasse, det vil jeg si er ett kabinett som tilhører standard klassen. Kandalf tilhører ELITEN. For det første er det en stor kasse som skriker ryddig og kvalitet hele veien gjennom. Du har harddiskene plassert rett ved siden av strømforsyningen som er ekstremt genialt da du lett kan ta ut harddisker og gjøre om forandringer som det passer deg selv. Vanligvis har man harddiskene nederst i kassen og det er i veien for komponentene dine, trangt å holde på blir det. Dette slipper du med Kandalf. Selve kabinettet i seg selv har jeg aldri opplevd at det har blitt varmt, til og med på det varmeste i sommer er kabinettet isende kaldt og nå snakker jeg om gamle Kandalf UTEN vannkjøling. Må si Kandalf LCS frister noe EKSTREMT da jeg vet at gamle Kandalf er ett perfekt kabinett. Eneste jeg lurer på er om pumpa bråker noe på vannkjølinga som er med. Mener sterkt at ingen andre kabinett kan måle seg med Kandalf, og jeg tviler noen kan utfordre Kandalf LCS med vannkjølingen i tillegg. Dere kan komme med vannkjølingssett til flere tusen som står utenom kabinettet men er rimelig sikker på at LCS`en knuser dere Endret 17. desember 2006 av Avean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå