Rassi Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 For en liten stund siden så vlle ikke min pc ikke starte, fant ut at minnet hadde blitt ødelagt, skiftet minnet ut men pcen ville ikkje starte. Strøm fikk gjennom hovedkortet og pcen startet, men skjermen ville ikke vise noe. Prøvde ut mine komponenter på en annen pc, og alt fungerte fint. jeg fikk testet så si alle komponentene, så jeg fant ut at jeg måtte få meg et nytt hovedkort. Nå som jeg har endelig fått det nye hovedkortet, så skjer det samme. Starter pcen, men ingenting på skjermen. Mitt oppsett : Amd barton 2500+ 1024 twinmos pc 3200 abit nf7-s hovedkort (gammelt) Asrock k2nf2 (nytt) Arctic Cooling T1 kabinett Noen forslag slik at jeg får boote pcen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du sier ikke hvordan du fant ut at minnet var ødelagt. Det kan like godt være strømforsyning, cpu eller skjermkort som er gåen. Regner med du husket på å sette alle strømkabler på, også til skjermkortet. Og en viktig ting til: Du husker vel på å jorde deg før du begynner å montere sammen maskinen? Hvis ikke, så kan alle mulige slags feil oppstå nå eller senere. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Du sier ikke hvordan du fant ut at minnet var ødelagt. Det kan like godt være strømforsyning, cpu eller skjermkort som er gåen. Regner med du husket på å sette alle strømkabler på, også til skjermkortet. Og en viktig ting til: Du husker vel på å jorde deg før du begynner å montere sammen maskinen? Hvis ikke, så kan alle mulige slags feil oppstå nå eller senere. 7489569[/snapback] minnet var ødelagt, men skiftet dem ut med noen andre. jeg har testet ut alle delene i en annen pc og de fungerer fint, det kan være srøemforsyningen som er gåen, men jeg får jo strøm gjennom hovedkortet og pcen starter som "normalt" utenom at det viser noe på skjermen. jeg har dobbel skjekket alt i pcen, byttet fungerende deler fra en annen pc til min. jeg har alle delene mine i en annen pc akkurat nå (utenom hovedkort og strømforsyning) hovedkortet er tatt rett ut av boksen idag. strømforsyningen på mitt kabinett ligger så vanskelig til at jeg har ikke giddet å testet det ut om det er defekt, men ser ut som det er helt ok ( harddisken og dvd'en spinner, viften på skjerkortet fungerer osv.) jeg har jordet meg selv før jeg begyne på pcbygging ja. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Om viftene spinner, så betyr ikke det nødvendigvis at strømforsyninga leverer rett spenning. Vifter og motorer er de delene i en PC som er minst sensitiv overfor feil spenning. NB: Prøv å resette cmos. Det kan hjelpe på. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Om viftene spinner, så betyr ikke det nødvendigvis at strømforsyninga leverer rett spenning. Vifter og motorer er de delene i en PC som er minst sensitiv overfor feil spenning. NB: Prøv å resette cmos. Det kan hjelpe på. 7489661[/snapback] jeg har prøvd å resette cmos flere ganger, da får jeg teste ut ny strømforsnyning så får jeg se om den vil boote da Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 funnet ut at jeg har samme syntomene som denne men ingen som har et skikkelig svar på hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå