Gjest nervøs Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg hadde sex med min partner for første gang i begynnelsen av desember. Desverre var dette uten kondom, men han sprutet ikke i meg. Dagen etter så leste jeg at slike ''lystdråper'' kunne være nok til å bli gravid av. Så jeg tok en angrepille innen 50 timer ellernoe sånnt.. Vet det kommer bivirkninger og sånn, og at den kan blant annet forsinke mensen. Men hvor mye kan den forsinke mens? Hvist jeg ikke har fått mensen på en uke, bør jeg være redd da? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Høres litt ut som tvillinger. Har hørt om masse lignende tilfeller, å da har det vært tvillinger. Du må vel bare handle barnevogn å søke fødsels penger Lykke til! Å for å svare på spørsmålet, nei. Du er mest trolig ikke gravid om du tok angrepillen etter 50 timer. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har du tatt angrepille er du mest sannsynlig på den sikre siden. I tillegg er du antakelig ganske stressa på grunn av manglende mens, og det påvirker også så den kan bli forsinket. Antakeligvis har du ingen grunn til å bekymre deg, men jeg kjenner den gufne følelsen i magen, og en kjenner seg gravid uansett hva en driver med. Du kan ta en graviditetstest for å kvitte deg med bekymringene, eller få et klart svar. Denne kan du ta gratis på helsestasjonen for ungdom om du har en i nærheten, eller kjøpe en på apoteket, det koster mellom 100 og 150 kr. Og den skal tas sånn ca. 2 uker etter antatt befruktning, for å gi sikkert mulig svar. Lykke til Lenke til kommentar
tommy_90 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hvor gammel er du? er du ung så varierer jo mensen, men hvis du er i tvil så er det jo bare å oppsøke lege. da får du jo svar med en gang;) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er jo ikke vanskelig å kjøpe en graviditets-test? Lenke til kommentar
Gjest nervøs Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 jeg er nettop fyllt 15 år Lenke til kommentar
tommy_90 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 ok,, men da kan jo mensen variere en del å da. men btw. hvordan får man sånn "unregistered" greie?? Lenke til kommentar
Gjest nervøs Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 edit skeivefeil* mente at jeg ikke hadde fått mensen på en måned og ikke ei uke i første inlegg** sorry Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 edit skeivefeil* mente at jeg ikke hadde fått mensen på en måned og ikke ei uke i første inlegg** sorry 7487674[/snapback] hmmm... det va jo litt meir... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kjøp en graviditetstest og bli kvitt angsten! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvis du er forsinka 1 mnd, så bør du snarest kjøpe en graviditetstest. Lenke til kommentar
Gjest nervøs Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 ok jeg tror dere har misforstått litt Jeg har gått en uke over tiden jeg pleier å få mensen i Grunn til å være nervøs? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Som jeg sa.. ta en test for sikkerhets skyld, da blir du kvitt mistanken. Stress kan være med på å forsinke mensen. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vent en uke, og dra til helsesøster på skolen din. Der får man gratis graviditets-tester. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hvorfor vente en uke?? gjoer det naa!! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hvorfor vente en uke?? gjoer det naa!! 7494188[/snapback] Fordi graviditetstester skal helst tas ca. to uker etter antatt befruktning, for sikrest mulig resultat. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ellers kan den "misforstå" kroppen din i hormondanning og slikt, hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg har sluppet unna den angsten der. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ellers kan den "misforstå" kroppen din i hormondanning og slikt, hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg har sluppet unna den angsten der. 7495089[/snapback] Det hadde vår kjære gjest slupper om hun hadde fått typen til å bruke kondom under samleie. Men over til tema, tror ikke du har noe å frykte. Med tanke på at du er 15, menstruasjonen ikke stabil, du er stressa osv. Er mye som kan virke inn på at du ikke har fått mensen enda. Men om du ikke får det innen en stund ville jeg anbefale deg å ta en test. Husk kondom neste gang du og kjæresten skal ha sex. Eller annet prevensjonsmiddel! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Er ikke så uvanelig med uregelmessig mens når man er ung. Edit: glem det, han over meg sa det ^^ Endret 13. desember 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå