Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har ikke fått mensen, gravid?

Gjest nervøs

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex med min partner for første gang i begynnelsen av desember. Desverre var dette uten kondom, men han sprutet ikke i meg. Dagen etter så leste jeg at slike ''lystdråper'' kunne være nok til å bli gravid av. Så jeg tok en angrepille innen 50 timer ellernoe sånnt..

Vet det kommer bivirkninger og sånn, og at den kan blant annet forsinke mensen. Men hvor mye kan den forsinke mens? Hvist jeg ikke har fått mensen på en uke, bør jeg være redd da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt ut som tvillinger. Har hørt om masse lignende tilfeller, å da har det vært tvillinger. Du må vel bare handle barnevogn å søke fødsels penger :)

Lykke til!

Å for å svare på spørsmålet, nei. Du er mest trolig ikke gravid om du tok angrepillen etter 50 timer.

Lenke til kommentar

Har du tatt angrepille er du mest sannsynlig på den sikre siden. I tillegg er du antakelig ganske stressa på grunn av manglende mens, og det påvirker også så den kan bli forsinket. Antakeligvis har du ingen grunn til å bekymre deg, men jeg kjenner den gufne følelsen i magen, og en kjenner seg gravid uansett hva en driver med.

Du kan ta en graviditetstest for å kvitte deg med bekymringene, eller få et klart svar. Denne kan du ta gratis på helsestasjonen for ungdom om du har en i nærheten, eller kjøpe en på apoteket, det koster mellom 100 og 150 kr. Og den skal tas sånn ca. 2 uker etter antatt befruktning, for å gi sikkert mulig svar.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Ellers kan den "misforstå" kroppen din i hormondanning og slikt, hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg har sluppet unna den angsten der.

7495089[/snapback]

Det hadde vår kjære gjest slupper om hun hadde fått typen til å bruke kondom under samleie.

Men over til tema, tror ikke du har noe å frykte. Med tanke på at du er 15, menstruasjonen ikke stabil, du er stressa osv. Er mye som kan virke inn på at du ikke har fått mensen enda. Men om du ikke får det innen en stund ville jeg anbefale deg å ta en test.

Husk kondom neste gang du og kjæresten skal ha sex. Eller annet prevensjonsmiddel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...