Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygd pc sier 1 pip ved start som i følge P5W..

Anbefalte innlegg

Har bygd meg ny pc med Asus p5w dh dlx, Intel core2duo E6400, 2gig caorsair ram pc-6400, Ati x1900gt, og en samsung sata 250gig også min samsung dvd brenner er sata.

Hk kom med BIOS: 1101

Og ja mx518 mus tilkoblet med usb og et gammelt keyboard med standard ps2.

Kabinetet er et NEXUS med 500w psu

Mens jeg bygde pc'en så fikk jeg ikke til og koble til front panelet med ja d vanlige :usb, firewire, lyd og mic. Jeg prøvde først og koble til front panel med av en eller annen grunn så funket d bare ikke, vis du ser bort ifra usb'en da for den var jeg ikke sikker på hvordan jeg skulle koble til inni pc'en en gang.

Ps: Dettte er den første pc'en jeg har bygd

Pc'en fungerer, jeg kan bruke den, spille på den, og jeg vet ikke om noe jeg ikke kan.

Men den piper en gang ved oppstart, som ifølge manualen tilsier at noe er galt. Det står under: Starting up for the først time-AMI bios beep codes, og under beep descryption: ONE BEEP=1: Keyboard controller error_2: Refresh time error_

3: No Master Drive detected.

Et pip betyr ifølge manualen 1 av de 3 alternativene.

Riktig nok hadde jeg litt problemer i begynnelsen med å starte opp, etter at jeg hadde instalert xp og jeg skulle starte opp så gikk den igjennom standard greiene i bios men så stoppet med en svart skjerm og en blinkende strek i venstre gjørne før jeg kom i win boot screen, men så forandret jeg noe i biosen ang HDdrives, satt fra sata til ide tror jeg (husker ikke hva jeg gjorde) så kom jeg inn i win.

Med bortsett fra d pipet i oppstart.

Håper jeg har forklart godt nok, har xp sp2 btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er helt normalt at maskinen gir fra seg kort beep i oppstarten. Dette er som regel et tegn på at alt er i orden. Hadde det vært noe galt så hadde nok beepet var 2-3sek

7487567[/snapback]

okey....men på tross av d det står i manualen til hovedkortet altså ?

Og den gamle pc'en min gir ikke fra seg noe pip i oppstarten, men så er d en gammel p3 600mhz maskin da fra 99 eller noe sånt, men var kanskje ikke vanlig på den tida heller da.

Btw går ut ifra at du mener at lengden på pipet avgjør om det er noe galt eller ikke, men ergerlig at ikke det sto no om det i manualen da, for da hadde folk som meg sluppet og ergret seg over at noe tilsynelatende er galt når det egentlig ikke er det.

Og ja vis jeg kan nevne d her så er d en ting til som ikke er så viktig da men: det sto oppgitt at vifta som følgte med kabinettet skulle kunne skrues fra

1000-1600 rpm......men ihvertfall i følge den måleren som følger med så går den bare fra 700-1400 rpm ! (780-14xx rpm)

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...