Gå til innhold

Israel fortviler over atom-snakk


Anbefalte innlegg

 

De har aldri drept normenn.. De var uheldig med opplysningene..

Jeg presisere igjen, du kan ikke klandre på den israelske oppførsel innen i "Jakt på terrrorister."

7713073[/snapback]

 

det er ikke nøye for meg hvilken nasjonalitet de drepte er av, bare fremgangsmåten... :) Klart jeg kan "blame" de som dreper mennesker, eller hva fanden mener du et "menneskeliv" er?

7713182[/snapback]

Hva er det så gale med fremgangsmåten?

Hørt om Adolf Eichmann?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

 

Når en nazi svin som han, får politiskimmunitet i Argentina, over drap på millioner av jøder.

Hvor er rettferdigheten?

Jeg ser ingenting gale med fremgangsmåten?

 

USA jakter på bin laden i Afganistan.

De brydde seg faen om å kidnappe ham..

De bare invaderte landet..

 

leif leif leif

:( Jeg var på min 6øl, nå jeg skrev dette

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Henrettelser av kjente terrorister er ikke terrorisme per definisjon pencil case.. ;)

 

prøv igjen.

7713171[/snapback]

 

Hvem er det som bestemmer historien? Det som virker best nå for å gi folket "brød og sirkus", kommer til å fortone seg som nettopp det om hundre år kanskje :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
snip!

7713243[/snapback]

 

Så for og få tak i dagens Eichmanns så kan hvem som helst gjøre hva som helst, sånn helt ut fra hvordan de oppfatter sin situasjon å være...eller?

Lenke til kommentar
snip!

7713243[/snapback]

 

Så for og få tak i dagens Eichmanns så kan hvem som helst gjøre hva som helst, sånn helt ut fra hvordan de oppfatter sin situasjon å være...eller?

7713272[/snapback]

For å sikre innbyggerens sikkerhet i Israel.

Er IDF klar til å gjøre hva som helst.

Situasjonen vil ikke blir noe anderledes....

 

Paradoks:

Norge hadde ikke noe imot invasjonen av afganistan?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For å sikre innbyggerens sikkerhet i Israel.

Er IDF klar til å gjøre hva som helst.

Situasjonen vil ikke blir noe anderledes....

 

 

7713312[/snapback]

 

Nettopp, ved og hele tiden fokusere på millitær makt så kan ingen vinne. Se gjerne til Irak hvor USA konstruerer sitt nye "Vietnam"...det er ikke så veldig lekkert eller....? Slipp fredselskende mødre med sine barn til for og skape fred, og pensjonere alle "krigshunder" til passende innhegninger.

Lenke til kommentar
"The power to cause pain is the only power that matters, the power to kill and destroy, because if you can't kill then you are always subject to those who can, and nothing and no one will ever save you."

 

I et samfunn der alle naboland er villige til å drepe og ødelegge deg.. så er du pent nødt til å iverata kapasiteten til å gjøre det samme.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil også addere, som er topic i denne tråden, at:

 

Israel har all sin rett å har atomvåpen p.g.a av trusselen rundt landet.

Israel er et land med sunfornuft og demokrati,og ikke av Religiøst anarki.

 

 

Forskjellen mellom Iran og Israel:

Israel har ingenting imot Iran

Israel nekter ikke på Irans eksistens

Israel har Iranskejøder

Israel vil ikke "true" andre nasjoner, om det har vært meget nødvendig.

 

Iran har alt imot Israel

Iran nekter på Israels eksistens

Iran anerkjenner ikke Israel:

Passportet til en Iraner: "Passportet er denne eierens legale dokument, untatt for den okkupert palestina"<--Røft oversatt

Iran "true" andre nasjoner.

Iran har vist ondskapelige intensjoner.

 

leif leif leif...AAAAAAAA!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

For å sikre innbyggerens sikkerhet i Israel.

Er IDF klar til å gjøre hva som helst.

Situasjonen vil ikke blir noe anderledes....

 

 

7713312[/snapback]

 

Nettopp, ved og hele tiden fokusere på millitær makt så kan ingen vinne. Se gjerne til Irak hvor USA konstruerer sitt nye "Vietnam"...det er ikke så veldig lekkert eller....? Slipp fredselskende mødre med sine barn til for og skape fred, og pensjonere alle "krigshunder" til passende innhegninger.

7713390[/snapback]

Vel, hvis du ta det den på måten. Jeg er enig at militært er ikke alltid en grei løsning.

 

Men en annen ting: Du kan ikke forklare sunfornuft til en hjernevasket terrorist...

 

Hva som kommer imellom er bare tragedie.

Som hezbollah angriper fra sivile bygninger. :mad:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

[Hvis du mener at landet har ikke rett til å forsvare seg, eller å okkupere et området etter andre har tapt en krig, da må du begrunner det!

Jeg ser det som en historisk sammeheng, at et land som har tapt en krig mot en annet et, må oftes gi en eller annen form for kompensasjon.

 

Eks: Skottland og Wales under Britene

Hong kong under Britene

Øst-Berlin til Sovjetunionen]

 

veldig enig, men det nytter ikke å skrive.. Folk som faktisk er imot Israel er det uten noe som helst logisk grunn - dt hjelper visst ikke å komme med saklig fakta som slakter deres synspunkter.. men stå på, det skal hvertfall jeg=) rettferdigheten vinner til slutt! vent å se

Lenke til kommentar

[befolkningssammensetningen på denne tiden, fra det britiske mandatområder i 1922, viser tydelig hvem som var i flertall:]

 

Selv om muslimene var i flertall, betyr ikke det at de hadde noe mer rett på område.. Fns delingsforslag ble forkastet av Muslimene, de skulle ha ALT.. selvfølgelig... Som sagt: jeg sier ikke at Israel hadde MER rett på område, men de hadde LIKE MYE rett på det, og de tok altså en del av landområdene i rent SELVFORSVAR. Og det at de har gitt tilbake over 90 % sier jo bare om Israels gode moral....jeg gjentar at Israel nå er på størrelse med hedemark, og skal de få kjeft for å ha atomvåen når deres naboer gjentatte ganger offentlig truer med å sprenge hele Israel tilbake til steinalder'n? Hadde Israel hatt fiendtlige hensikter med atomvåpnene sine, hadde de vært brukt for lenge siden....Det sier seg selv at de ikke vil la Iran ha det psykiske overtaket med at de har atomvåpen, og ikke Israel.

Lenke til kommentar
[Hvis du mener at landet har ikke rett til å forsvare seg, eller å okkupere et området etter andre har tapt en krig, da må du begrunner det!

Jeg ser det som en historisk sammeheng, at et land som har tapt en krig mot en annet et, må oftes gi en eller annen form for kompensasjon.

 

Eks: Skottland og Wales under Britene

Hong kong under Britene

Øst-Berlin til Sovjetunionen]

 

veldig enig, men det nytter ikke å skrive.. Folk som faktisk er imot Israel er det uten noe som helst logisk grunn - dt hjelper visst ikke å komme med saklig fakta som slakter deres synspunkter.. men stå på, det skal hvertfall jeg=) rettferdigheten vinner til slutt! vent å se

7716558[/snapback]

Mediet I Norge "Negativisere" Israel, og dens befolkning...

Så sitter Bonden Ole og tror det er bare sånt..

Lenke til kommentar

[Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com thumbup.gif Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...]

 

ja, riktig... hvis Kåre står for Kåre Willoch - den verste jødemotstanderen i Moderne tid, syns jeg du også skal ta med at han utnytter hver lille mulighet til å slakte Israel samme hvor sant og saklig det er...Willoch må være en av de personene i Norge jeg har minst respekt til overs for=) ikke fordi han ikke er enig med meg, men fordi han klamrer seg fast til løgn og øser det ut over den Norske befolkning... mange av disse søkeordene ovenfor inneholder sikkert like mye løgn som nrk, og nrk skulle man tro var nogen lunde upartisk.. derimot har de luket ut relevante fakta som hadde hatt mye å si når det gjelder det norske folks bedømning av Israel. Så når nrk er såpass på trynet, hvorfor skulle f eks amnesty være noe bedre...

Lenke til kommentar
Selv om muslimene var i flertall, betyr ikke det at de hadde noe mer rett på område..

7716605[/snapback]

Dette er jo et ganske så håpløst standpunkt. At befolkningen i et område skal ha rett til å styre seg selv er et helt allment og globalt akseptert standpunkt. Befolkniningen i et område, enter en snakker om Norge i 1814 og 1905 eller Midtøsten anno 2007, 1967 eller 1922, har en soleklar rett på landet de bor på. Denne retten blir undertrykket av Israel ved sin okkupasjon og illegale bosetningspolitikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
ja, riktig... hvis Kåre står for Kåre Willoch - den verste jødemotstanderen i Moderne tid, syns jeg du også skal ta med at han utnytter hver lille mulighet til å slakte Israel samme hvor sant og saklig det er...Willoch må være en av de personene i Norge jeg har minst respekt til overs for=) ikke fordi han ikke er enig med meg, men fordi han klamrer seg fast til løgn og øser det ut over den Norske befolkning...

7719948[/snapback]

 

Kåre Willoch er en reflektert og modig expolitiker som kritiserer Israels handlinger, ikke rasen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

De har aldri drept normenn.. De var uheldig med opplysningene..

Jeg presisere igjen, du kan ikke klandre på den israelske oppførsel innen i "Jakt på terrrorister."

7713073[/snapback]

 

det er ikke nøye for meg hvilken nasjonalitet de drepte er av, bare fremgangsmåten... :) Klart jeg kan "blame" de som dreper mennesker, eller hva fanden mener du et "menneskeliv" er?

7713182[/snapback]

Hva er det så gale med fremgangsmåten?

Hørt om Adolf Eichmann?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

 

Når en nazi svin som han, får politiskimmunitet i Argentina over drap på millioner jøder.

Hvor er rettferdigheten?

Jeg ser ingenting gale med fremgangsmåten?

 

USA jakter jo på bin laden i afganistan.

De brydde seg faen om å kidnappe ham.. De bare invaderte landet..

7713243[/snapback]

 

Det er jo egentlig fint at du sammenligner Israels aksjoner med Nazismen. Hva blir da forskjellen mellom de gode og de dårlige?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vil også addere, som er topic i denne tråden, at:

 

Israel har all sin rett å har atomvåpen p.g.a av trusselen rundt landet.

Israel er et land med sunfornuft og demokrati,og ikke av Religiøst anarki.

 

 

 

7713451[/snapback]

 

Var det en ateist som myrdet Rabin?

Lenke til kommentar
Jeg vil også addere, som er topic i denne tråden, at:

 

Israel har all sin rett å har atomvåpen p.g.a av trusselen rundt landet.

Israel er et land med sunfornuft og demokrati,og ikke av Religiøst anarki.

 

 

 

7713451[/snapback]

 

Var det en ateist som myrdet Rabin?

7720836[/snapback]

 

Vel, Han fikk livstid? Ikke DØDEN? <--Du er så aktiv imot dødstraff

Det er rettferdig, gjennomtenkt demokrati.

 

Hvordan vil dette skjer i IRAN?

Steinet til døden fordi Hun ble voldtatt?

Dømt til døden ved henging, fordi alkoholbruk?

 

Er du blind?

 

Forresten Israel er imot religiøse terrorister, både jøder og arabere..

 

For litt siden:

Et jødisk hallelujahode skjøt flere unnskyldige arabe på en buss.

Han ble overmannet og drept tilslutt...

Den Israelske staten, og militæret nektet en æreverdig begravelser for denne "gutten", og saken ble dømt som en terrorist aksjon.

 

Ulik Iran, fordømmer Israel enhver form for terrorisme fra enhver person.

Iran mener helligkrig er ikke terrorisme..

 

Beat that?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
(.........................................................)

Det er jo egentlig fint at du sammenligner Israels aksjoner med Nazismen. Hva blir da forskjellen mellom de gode og de dårlige?

7720825[/snapback]

Du! Nå må du være fornuftig og åpne øyene dine....

Israel "jakter" på terrorister verden rundt.

Terrorister som skjule seg i andre land..

Tror PST i Norge gjør det samme... CIA, FBI?

 

Noe galt?

Lenke til kommentar
Dette er jo et ganske så håpløst standpunkt. At befolkningen i et område skal ha rett til å styre seg selv er et helt allment og globalt akseptert standpunkt. Befolkniningen i et område, enter en snakker om Norge i 1814 og 1905 eller Midtøsten anno 2007, 1967 eller 1922, har en soleklar rett på landet de bor på. Denne retten blir undertrykket av Israel ved sin okkupasjon og illegale bosetningspolitikk.

 

Ikke håpløst i det hele tatt... det beviser bare den tankegangen de muslimske landene har hatt og som er en god grunn til den voldsomme konflikten, som for øvrig Israel ikke VIL ha, men som muslimene VIL HA fordi de ikke anerkjenne staten Israel.

Blir da litt feil å sammenligne områdefordelingen i midtøsten og hvem som har mest rett på det, med Norge, nettopp fordi vi aldri har hatt en slik konflikt.. Det at du sier at muslimene har mest rett på område fordi de var flest blir bare dumt - nettopp det at de er i flertall er jo en meget god grunn til at Israel burde få ha de få områdene de har hatt.. HVERTFALL de landområdene de har i dag. Og denne illegale bosetningspolitikken du snakker om: Må jeg gjenta for 3 gang at Israel har dratt seg ut av over 90% av områdene de hadde? Og det at de gav fra seg gaza viser jo bare hvor Israel vil hen: nemlig fred..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
(.........................................................)

Det er jo egentlig fint at du sammenligner Israels aksjoner med Nazismen. Hva blir da forskjellen mellom de gode og de dårlige?

7720825[/snapback]

Du! Nå må du være fornuftig og åpne øyene dine....

Israel "jakter" på terrorister verden rundt.

Terrorister som skjule seg i andre land..

Tror PST i Norge gjør det samme... CIA, FBI?

 

Noe galt?

7721142[/snapback]

 

Hva er det så gale med fremgangsmåten?

Hørt om Adolf Eichmann?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

 

Når en nazi svin som han, får politiskimmunitet i Argentina over drap på millioner jøder.

Hvor er rettferdigheten?

Jeg ser ingenting gale med fremgangsmåten?

 

Nei jeg ser ikke noe "galt" i at du sammenligner Israels aksjoner med Nazismen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...