Gå til innhold

Israel fortviler over atom-snakk


Anbefalte innlegg

[Gir resultatene av Holocaust Israel blankofullmakt til og begå overgrep, og hvor lenge gjelder den fullmakten? ]

 

kan du vennligst fortelle meg hvilke *Overgrep*?

 

 

[/Menneskene som bodde i området, og som fortsatt bor der, har en soleklar rett på området.]

 

 

Tull å tøv..

 

Ottomanske rike: Før 1 verdenskrig eksisterte ikke de grensene vi kjenner idag i midøsten. Store deler av området var underlagt det tyrkiske imperiet.

 

Deling av palestinamandatet: I strid med med mandatet delte Storbritannia området og gav 77% bort til det som senere ble staten Jordan.

 

Historisk oversikt: Det har aldri i historien eksistert noe palestinsk folk, ei heller najson/suverenitet Her ser dere at området alltid har vært en del av forskjellige imperier:

1360 f kr. - 580 f.kr: Bibelsk Israel

586 f kr. - 538 f kr: babylonsk erobret

538 f.kr - 168 f kr: Israelsk selvstyre under persisk og

assyrisk suverenitet:

168 f.kr - 143f.kr: Maccabeernes opprør

143 f.kr - 70 e.kr: hashmonitene og deres etterfølgere

70 e .kr - 637 e.kr: Jødisk selvstyre under romers og byzantisk

suverenitet

637 e.kr - 1072 e .kr: Muslimsk Caliph styre

1072 - 1096 seljuks styre

1099 - 1291 korsfarerne

1291 - 1516 mamelukerne styrer

1516 - 1918 ottomanerne (tyrkere)

1918 - 1948: Britisk mandatområde

1948 e kr : Israelsk demokrati

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
[Gir resultatene av Holocaust Israel blankofullmakt til og begå overgrep, og hvor lenge gjelder den fullmakten? ]

 

kan du vennligst fortelle meg hvilke *Overgrep*?

 

 

 

7711314[/snapback]

 

jeg kunne sikkert ha fylt posten til trengsel med ekelthendinger. Men velger å henvise til etablering av gigantiske konsentrasjonsleirlignende samfunn på Gaza og Vestbredden. Her bor folk i trengsel og deres skjebne/behandling bestemmes av egne og Israels terrorister.

 

Edit: Så hadde det vært fint hvis du svarte av og til, ikke bare slenger ut nye spærsmål :thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ottomanske rike: Før 1 verdenskrig eksisterte ikke de grensene vi kjenner idag i midøsten. Store deler av området var underlagt det tyrkiske imperiet.

7711314[/snapback]

Før første verdenskrig lå store deler av kloden under britisk herrdømme, uten at de fleste, som ønsker å bli tatt alvorlig, hevder indere, hele afrika, Nord-Amerika før 1776 etc ikke hadde noen rett til å styre seg selv. Folkenes selvbestemmelsesrett har vært et styrende prinsipp i hele det 20. århundre.

 

Befolkningssammensetningen på denne tiden, fra det britiske mandatområder i 1922, viser tydelig hvem som var i flertall:

 

 

The census results were:--

 

Moslems ... ... ... ... ... ... ... ... 590,890

Jews ... ... ... ... ... ... ... ... 83,794

Christians ... ... ... ... ... ... ... ... 73,024

Druzes ... ... ... ... ... ... ... ... 7,028

Samaritans ... ... ... ... ... ... ... ... 163

Bahais ... ... ... ... ... ... ... ... 265

Metawallis ... ... ... ... ... ... ... ... 156

Hindoos ... ... ... ... ... ... ... ... 1,454

Sikhs ... ... ... ... ... ... ... ... 408

_______

 

Total ... ... ... ... ... ... ... 757,182

 

 

http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/fd807e466...33;OpenDocument

Lenke til kommentar
[Gir resultatene av Holocaust Israel blankofullmakt til og begå overgrep, og hvor lenge gjelder den fullmakten? ]

 

kan du vennligst fortelle meg hvilke *Overgrep*?

 

 

 

7711314[/snapback]

 

jeg kunne sikkert ha fylt posten til trengsel med ekelthendinger. Men velger å henvise til etablering av gigantiske konsentrasjonsleirlignende samfunn på Gaza og Vestbredden. Her bor folk i trengsel og deres skjebne/behandling bestemmes av egne og Israels terrorister.

 

Edit: Så hadde det vært fint hvis du svarte av og til, ikke bare slenger ut nye spærsmål :thumbup:

7711397[/snapback]

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

Hvis du mener at landet har ikke rett til å forsvare seg, eller å okkupere et området etter andre har tapt en krig, da må du begrunner det!

Jeg ser det som en historisk sammeheng, at et land som har tapt en krig mot en annet et, må oftes gi en eller annen form for kompensasjon.

 

Eks: Skottland og Wales under Britene

Hong kong under Britene

Øst-Berlin til Sovjetunionen

 

PencilCase:

Du quotet kun en setning av meg.

Men i helheten mener jeg at vi kan ikke klandre på den Israelske "mentaliteten" p.g.a det som har skjedd. Og at Norge ikke har noen RETT til å kritisere Israel sin holdning.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

 

7712228[/snapback]

 

Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com :thumbup: Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

 

7712228[/snapback]

 

Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com :thumbup: Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...

 

Lykke til!

7712281[/snapback]

 

Mener du ting som at Arafat bombet ambulanser på vei opp til Hassadah da eller? Er det skolebussbombinger PLO-aktivister utførte du tenker på..?

Lenke til kommentar
Ottomanske rike: Før 1 verdenskrig eksisterte ikke de grensene vi kjenner idag i midøsten. Store deler av området var underlagt det tyrkiske imperiet.

7711314[/snapback]

Før første verdenskrig lå store deler av kloden under britisk herrdømme, uten at de fleste, som ønsker å bli tatt alvorlig, hevder indere, hele afrika, Nord-Amerika før 1776 etc ikke hadde noen rett til å styre seg selv. Folkenes selvbestemmelsesrett har vært et styrende prinsipp i hele det 20. århundre.

 

Befolkningssammensetningen på denne tiden, fra det britiske mandatområder i 1922, viser tydelig hvem som var i flertall:

 

 

The census results were:--

 

Moslems ... ... ... ... ... ... ... ... 590,890

Jews ... ... ... ... ... ... ... ... 83,794

Christians ... ... ... ... ... ... ... ... 73,024

Druzes ... ... ... ... ... ... ... ... 7,028

Samaritans ... ... ... ... ... ... ... ... 163

Bahais ... ... ... ... ... ... ... ... 265

Metawallis ... ... ... ... ... ... ... ... 156

Hindoos ... ... ... ... ... ... ... ... 1,454

Sikhs ... ... ... ... ... ... ... ... 408

_______

 

Total ... ... ... ... ... ... ... 757,182

 

 

http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/fd807e466...33;OpenDocument

7711403[/snapback]

 

Det forandrer ikke det enkle faktum at Jødene var i overtall i de områdene de fikk i 1948.. :) Og at det har vært kontinuerlig jødisk befolkning i disse områdene og alle større byer i området de siste 2000 år..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

 

7712228[/snapback]

 

Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com :thumbup: Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...

 

Lykke til!

7712281[/snapback]

 

Mener du ting som at Arafat bombet ambulanser på vei opp til Hassadah da eller? Er det skolebussbombinger PLO-aktivister utførte du tenker på..?

7712846[/snapback]

 

Nei, jeg tenker på terroraksjonenen som Israel utførte på Norsk jord. Kan du komme med forklaring(bort :whistle: )på den lille lekkerbiskenen?

Lenke til kommentar

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

 

7712228[/snapback]

 

Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com :thumbup: Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...

 

Lykke til!

7712281[/snapback]

 

Mener du ting som at Arafat bombet ambulanser på vei opp til Hassadah da eller? Er det skolebussbombinger PLO-aktivister utførte du tenker på..?

7712846[/snapback]

 

Nei, jeg tenker på terroraksjonenen som Israel utførte på Norsk jord. Kan du komme med forklaring(bort :whistle: )på den lille lekkerbiskenen?

7712927[/snapback]

Nei å nei....

 

And Mossad's record has also been blemished by a few embarrasing failures. In Lillehammer, Norway, on 07 January 1974, Mossad agents mistakenly killed Ahmad Boushiki, an Algerian waiter carrying a Moroccan passport, whom they mistook for PLO security head Ali Ahmad Salameh, believed to have masterminded the 1972 massacre of Israeli athletes at the Munich Olympics [salameh was killed in a 1979 car-bomb explosion in Lebanon]. Following the attack, the Mossad agents were arrested and tried before a Norwegian court. Five Israeli agents were convicted and served short jail sentences, though Israel denied responsibility for the murder. In February 1996, the Israeli government agreed to compensate the family of Ahmad Boushiki.

 

De har aldri drept normenn.. De var uheldig med opplysningene..

Jeg presisere igjen, du kan ikke klandre på den israelske oppførsel innen i "Jakt på terrrorister."

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Da må du skrive ned overgrepene som Israel har utført....

 

 

7712228[/snapback]

 

Hvorfor MÅ jeg skrive ned enkelthendelser som Israel har gjort seg skyldig i?

Hvis du ønsker og bli opplyst så anbefaler jeg google.com :thumbup: Anbefalte søkeord kan være: Israel, Palestina, overgrep, overdreven maktbruk, Kåre, HRW, Amnesty osv...

 

Lykke til!

7712281[/snapback]

 

Mener du ting som at Arafat bombet ambulanser på vei opp til Hassadah da eller? Er det skolebussbombinger PLO-aktivister utførte du tenker på..?

7712846[/snapback]

 

Nei, jeg tenker på terroraksjonenen som Israel utførte på Norsk jord. Kan du komme med forklaring(bort :whistle: )på den lille lekkerbiskenen?

7712927[/snapback]

 

Feil skjer, også Shin Beth/Mossad gjør feil.. Akkurat som norske soldater gjorde langt verre feil på Welcheren. Hva er poenget ditt? Skal jeg komme med en liste over terroraksjoner med palestinske koblinger? ;)

Lenke til kommentar
Feil skjer, også Shin Beth/Mossad gjør feil.. Akkurat som norske soldater gjorde langt verre feil på Welcheren. Hva er poenget ditt? Skal jeg komme med en liste over terroraksjoner med palestinske koblinger? ;)

Ja, og hva har Israelerene gjor mot palestinere?

Som er så terroristisk?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja? hva gjorde de i Norge da?

7713073[/snapback]

 

Det er ikke spørsmålet.

7713087[/snapback]

 

Hva er spørsmålet da?

7713129[/snapback]

 

Spørsmålet er: Hvem benytter seg i dag av terror som verktøy for oppnåelse av mål? Og hvem har beviselig gjort det gjennom nær historie? Bare en part, eller begge parter??

Lenke til kommentar

Ja? hva gjorde de i Norge da?

7713073[/snapback]

 

Det er ikke spørsmålet.

7713087[/snapback]

 

Hva er spørsmålet da?

7713129[/snapback]

 

Spørsmålet er: Hvem benytter seg i dag av terror som verktøy for oppnåelse av mål? Og hvem har beviselig gjort det gjennom nær historie? Bare en part, eller begge parter??

7713169[/snapback]

 

Henrettelser av kjente terrorister er ikke terrorisme per definisjon pencil case.. ;)

 

prøv igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

De har aldri drept normenn.. De var uheldig med opplysningene..

Jeg presisere igjen, du kan ikke klandre på den israelske oppførsel innen i "Jakt på terrrorister."

7713073[/snapback]

 

det er ikke nøye for meg hvilken nasjonalitet de drepte er av, bare fremgangsmåten... :) Klart jeg kan "blame" de som dreper mennesker, eller hva fanden mener du et "menneskeliv" er???

Lenke til kommentar

Ja? hva gjorde de i Norge da?

7713073[/snapback]

 

Det er ikke spørsmålet.

7713087[/snapback]

 

Hva er spørsmålet da?

7713129[/snapback]

 

Spørsmålet er: Hvem benytter seg i dag av terror som verktøy for oppnåelse av mål? Og hvem har beviselig gjort det gjennom nær historie? Bare en part, eller begge parter??

7713169[/snapback]

Kjære deg, hva er din definisjon av terrorisme?

Forskjellen mellom straff og terrorisme er? hva?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Henrettelser av kjente terrorister er ikke terrorisme per definisjon pencil case.. ;)

 

prøv igjen.

7713171[/snapback]

 

Kjente terrorister kan fort bli martyrer ved en liten tipp av makten, så derfor tror jeg ikke på dagens bødler uannsett hvilken side de tilfeldigvis har.

Lenke til kommentar

 

De har aldri drept normenn.. De var uheldig med opplysningene..

Jeg presisere igjen, du kan ikke klandre på den israelske oppførsel innen i "Jakt på terrrorister."

7713073[/snapback]

 

det er ikke nøye for meg hvilken nasjonalitet de drepte er av, bare fremgangsmåten... :) Klart jeg kan "blame" de som dreper mennesker, eller hva fanden mener du et "menneskeliv" er?

7713182[/snapback]

 

Har du lest noe særlig om Welcheren PencilCase?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Feil skjer, også Shin Beth/Mossad gjør feil.. Akkurat som norske soldater gjorde langt verre feil på Welcheren. Hva er poenget ditt? Skal jeg komme med en liste over terroraksjoner med palestinske koblinger? ;)

7713147[/snapback]

 

Nei du har ved og innrømme at feil kan skje på begge sider gitt en åpning for tvil på begge sider, og da blir det også en naturlig sti for forforhandling mellom "oss" "parter" :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...