Gå til innhold

Israel fortviler over atom-snakk


Anbefalte innlegg

[Men så vet du utmerket godt at Israel ikke har bombet alle ambulanser.]

 

hva med å faktisk få sannheten når det gjelder Israels bombing av ambulanser. Israel har avansert overvåkningsutsyr. De visste godt at det befant seg hizbollahsoldtater inni ambulansene og det var nødvenig å bombe... Hizbollah fikk det som de ville: Israel ble hatet for å ha bombet ambulanser og fikk lyset over på Israel, mens de selv fortsatte terrorvirksomheten... De muslimske landene er eksperter på å sette Israel i dårlig lys, og de er eksperter på å LYVE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Vel vel, Israel er nå ganske talentfulle til og å plassere seg selv i et dårlig lys. Ser at det tidligere nevnes at NRK bare viste Israels granatregn og ikke Hizbollahs. Jeg fikk faktisk med meg begge via NRK. Så kan man telle antallet prosjektiler/rakketter og der "knuser" Israel motparten. Bare i løpet av de siste tre dagene med ensidig beskytning fra Israel sendte disse tre ganger antallet over Libanon som Hizbollah hadde prestert i løpet av hele konflikten. I tillegg fant Israel det nødvendig og bruke klasebomber i denne perioden (etter fredsavtalen), noe som lemlester sivile den dag i dag. Hvis Israel har slikt avansert overvåkningsutstyr så samsvarer ikke det med alle "feiltakelser" de presterer, som: Ambulanser, FN-observatørposter, hus med kun sivile (de fleste barn) osv.

Israel er en terrormakt, de har til og med utøvd terror på Norsk jord.

Lenke til kommentar

[Hvis Israel har slikt avansert overvåkningsutstyr så samsvarer ikke det med alle "feiltakelser" de presterer, som: Ambulanser, FN-observatørposter, hus med kun sivile (de fleste barn) osv.

Israel er en terrormakt, de har til og med utøvd terror på Norsk jord.]

 

Ikke uttal deg om ting du ikek har peiling på... Hizbollahsoldtane som har sendt uttalige rakketer over Israel gjemte seg i sivile hus.. Skulle Israel la være å bombe disse husene? selvfølgelig ikke... Hizbollah har hele tiden prøvd å få utfallet av Israels bombing så fatalt så mulig, så det nettopp skulle se ut som Israel bombet sivile. Sivile tap er umulig å unngå i en krig, og det er nettopp hizbollah som sendte sine rakketer rett i Israelske boligstrøk! hvem er terrormakten sa du?

 

dessuten har du sikkert ikke fått med deg at Før hver angrep Israel gjennomførte, sendte de advarsels - lapper ut over byene de skulle bombe med fly der det sto nøyaktig hvor de skulle bombe, og at grunnen var at hozbollahsoldater gjemte seg i bygningene de skulle bombe.. det sto også når det var trygt å komme tilbake! Israel har gjort ALT de kan for å spare sivile liv, Hizbollah det stikk motsatte...

Lenke til kommentar

Hizbollah har på ingen måte skjult sin hensikt med denne krigen, ser man på det politiske spillet i forkant og ikke minst i etterkant av konflikten er det tydelig at Hizbollah med viten og vilje iscenesatte/igangsatte konflikten for å tjene sine egne politiske formål. Terrororganisasjonene i området har "gode" tradisjoner med å bruke sivile områder som utskytingsramper for å maksimere sivile tap på egen side.. propagandakrigen er jo like viktig som den faktiske krigen... Israel er mindre kynisk og taper på det. HEY HEY for kynisk islamfascisme/rasisme.. :)

Lenke til kommentar

Områdene som Israel tok under 6 dagerskrigen var det ingen andre som hadde rett på fra før. Hele landområdet ble gitt dem i palestinamandatet, bekreftet av folkeforbundet i 1923 - området ble således gjeldenede folkerett.

 

- Israel fryktet med god grunn angrep fra Egypt, (Å si at de ikke hadde grunn til å frykte angrep fra Egypt, blir like dumt som å si at Israel i dag ikke trenger å frykte angrep fra Iran, så spar meg for den..) og de tok derfor disse områdene i SELVFORSVAR fra land som selv ikke hadde noe rett på disse områdene. JA, de tok land. MEN ingen hadde fra før rett på disse områdene, OG Israel har (som aldri kommer fram) gitt fra seg over 90% av alt de hadde, ettersom de da sikkert følte at det for deres egen del var forsvalig.. Påstanden om ulovlig okkupasjon blir derfor GAL.

 

Det sier da seg selv at et lite land som Israel MÅ ta seg visse skritt når de lever i den ekstreme situasjonen de alltid har levd i, med fiender på alle kanter, for å ikke bli elimiminert.

 

Det jeg synes er så ekstremt, er at Israel blir så hatet, selv om de faktisk egentlig ikke har gjort noe galt... det er på ingen måte noen logikk i det jøde og Israelshatet som herjer i dag. Det igjen beviser bare den åndelige kampen som faktisk er tilfelle i midtøsten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ikke uttal deg om ting du ikek har peiling på... Hizbollahsoldtane som har sendt uttalige rakketer over Israel gjemte seg i sivile hus.. Skulle Israel la være å bombe disse husene? selvfølgelig ikke... Hizbollah har hele tiden prøvd å få utfallet av Israels bombing så fatalt så mulig, så det nettopp skulle se ut som Israel bombet sivile. Sivile tap er umulig å unngå i en krig, og det er nettopp hizbollah som sendte sine rakketer rett i Israelske boligstrøk! hvem er terrormakten sa du?

 

 

7698353[/snapback]

 

Jeg uttaler meg på bakgrunn av hva jeg har sett på NRK og andre anerkjente kanaler, som BBC osv. Ileggelse av munnkurv er det andre som tar seg av her på forumet, så den kan du spare deg.:thumbdown:

At Hizbollah er kyniske tviler jeg ikke på, men jeg kommenterte unøyaktigheten i aksjoner som Israel stod bak, på tross av overlegen våpenteknologi.

At inntrykket som har festet seg i ettertid er at Hizbollah har rimelig unøyaktige raketter, og Israel skyter spurv med kanoner er det faktisk bare den sterke part å blame.

 

De er terrorister hele gjengen og det er inkludert Israel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, hvorfor i all verden skal Israel reagere på militæraksjoner på sitt eget territorium. HUFF!

7699160[/snapback]

 

Ja og hvorfor skal de ikke konsekvent overreagere på "millitære" aksjoner som består av enten en enslig slabbedask nedlesset med bomber, eller hjemmelagde rakketter som går i hytt og pine. Mener å huske at alle disse livsfarlige rakkettene som paelistinerne sendte inn over Israel i fjor koste null liv....? Skikkelig skremmende :whistle:

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor i all verden skal Israel reagere på militæraksjoner på sitt eget territorium. HUFF!

7699160[/snapback]

 

Ja og hvorfor skal de ikke konsekvent overreagere på "millitære" aksjoner som består av enten en enslig slabbedask nedlesset med bomber, eller hjemmelagde rakketter som går i hytt og pine. Mener å huske at alle disse livsfarlige rakkettene som paelistinerne sendte inn over Israel i fjor koste null liv....? Skikkelig skremmende :whistle:

7699439[/snapback]

 

Var det en hjemmelaget rakett som utløste konflikten? Nei, det var en væpnet aksjon med flere godt trente soldater på Israelsk territorium.. Du må gjerne prøve å latterliggjøre dette for å sette Israel i et dårlig lys, men du kan i det minste holde deg til fakta.

 

Videre er det en kjensgjerning at Israel reagerer hardt og konsekvent på militære angrep, noe Hizbollah også er meget klar over. Dette var endel av den kynisk kalkulerte planen som nå i etterkant er svært åpenbar. Man kan alltids diskutere hvor hardt Israel skal retaliere, men svare må de.

 

Til slutt er det ganske smakløst at du ufarliggjøre rakettangrep på Israel fra Gaza og Vestbredden (spesielt i en del av diskusjonen som omhandler Libanon-Israel..). Du undervurderer den torturen et liv i stadig frykt for rakettangrep og selvmordsbomber faktisk er. Det at Israel har et velutviklet varslingssystem og har godt utbygde bomberom tilsier ikke at man skal gi palestinerne frikort i å sende raketter innover Israelsk territorium, den logikken du her fremviser er ikke annet enn rasistisk. "Det er ikke så farlig om jødene lever i konstant frykt, de er jo jøder?"..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Til slutt er det ganske smakløst at du ufarliggjøre rakettangrep på Israel fra Gaza og Vestbredden (spesielt i en del av diskusjonen som omhandler Libanon-Israel..). Du undervurderer den torturen et liv i stadig frykt for rakettangrep og selvmordsbomber faktisk er. Det at Israel har et velutviklet varslingssystem og har godt utbygde bomberom tilsier ikke at man skal gi palestinerne frikort i å sende raketter innover Israelsk territorium, den logikken du her fremviser er ikke annet enn rasistisk. "Det er ikke så farlig om jødene lever i konstant frykt, de er jo jøder?"..

7699532[/snapback]

 

Smakløst eller ei...så mener jeg akkurat det jeg skriver.'

Poenget er at hjemmelaget fyrverkeri fra Palestinerne blir til kollektiv overdreven avstraffelse av disse fra Israel, som igjen medfører enda flere kinaputter osv. Hvor skal det stoppe? Lurer på hva holocaustgenerasjone av Israelere mener om utviklingen og likhetstrekkene til andre verdenskrigs jødeghettoer?

 

Spar meg for rasismestempel fordi det har du til gode og bevise :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Til slutt er det ganske smakløst at du ufarliggjøre rakettangrep på Israel fra Gaza og Vestbredden (spesielt i en del av diskusjonen som omhandler Libanon-Israel..). Du undervurderer den torturen et liv i stadig frykt for rakettangrep og selvmordsbomber faktisk er. Det at Israel har et velutviklet varslingssystem og har godt utbygde bomberom tilsier ikke at man skal gi palestinerne frikort i å sende raketter innover Israelsk territorium, den logikken du her fremviser er ikke annet enn rasistisk. "Det er ikke så farlig om jødene lever i konstant frykt, de er jo jøder?"..

7699532[/snapback]

 

Smakløst eller ei...så mener jeg akkurat det jeg skriver.'

Poenget er at hjemmelaget fyrverkeri fra Palestinerne blir til kollektiv overdreven avstraffelse av disse fra Israel, som igjen medfører enda flere kinaputter osv. Hvor skal det stoppe? Lurer på hva holocaustgenerasjone av Israelere mener om utviklingen og likhetstrekkene til andre verdenskrigs jødeghettoer?

 

Spar meg for rasismestempel fordi det har du til gode og bevise :thumbdown:

7699644[/snapback]

 

 

Når jeg mener at du uttaler deg rasistisk sier jeg det, det får du leve med.

 

Videre ER det smakløst å påstå at raketter fra palestina er ufarlige, samtidig som du demoniserer ethvert angrep fra Israel, du bruker to standarder i konflikten, noe som selvsagt fører til misvisende resultater.

 

Israel har nå, i snart to måneder, oversett rakettangrep fra Gaza og Vestbredden, som bryter med den skjøre våpenhvilen, de har sågar gått til store skritt når det gjelder å møte palestinerne. Likevel sitter du her, skinnhellig på en norsk bergknatt og dømmer Israel nord og ned, samtidig som du glorifiserer ethvert palestinsk forsøk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Israel har nå, i snart to måneder, oversett rakettangrep fra Gaza og Vestbredden, som bryter med den skjøre våpenhvilen, de har sågar gått til store skritt når det gjelder å møte palestinerne. Likevel sitter du her, skinnhellig på en norsk bergknatt og dømmer Israel nord og ned, samtidig som du glorifiserer ethvert palestinsk forsøk.

7699679[/snapback]

 

Kanskje du skal heve nesen fra Toraen litt, bare littegrann...!...?

Hvilke rakettangrep? Har det vært mere enn et?

Hvilke "møter" har guds utvalgte folk gjort overfor Palestinerne?

Sitter forøvrig ikke på en bergknatt, men er godt forankret på flatlandet i retning øst. :thumbup:

Lenke til kommentar
Områdene som Israel tok under 6 dagerskrigen var det ingen andre som hadde rett på fra før. Hele landområdet ble gitt dem i palestinamandatet, bekreftet av folkeforbundet i 1923 - området ble således gjeldenede folkerett.

7698571[/snapback]

Feil. Palestinamandatet følger samme formulering som den såkalte Balfourerklæringen, hvor Storbritannia har klargjort innholdet:

 

Unauthorized statements have been made to the effect that the purpose in view is to create a wholly Jewish Palestine. Phrases have been used such as that Palestine is to become "as Jewish as England is English." HMG regard any such expectation as impracticable and have no such aim in view. Nor have they at any time contemplated, as appears to be feared by the Arab Delegation, the disappearance or the subordination of the Arabic population, language or culture in Palestine. They would draw attention to the fact that the terms of the Declaration referred to do not contemplate that Palestine as a whole should be converted into a Jewish National Home, but that such a Home should be founded in Palestine.

 

United Kingdom, 3 June 1922, The Churchill White Paper

 

LoNs juridiske arvtager i forbindelse med mandatene gav heller ikke hele området til Israel, snarere tvert i mot (se GA/RES/181). Det følger naturligvis også at området ikke har status som terra nullius, jf blant annet West-Sahara-dommen og åpenbare realiteter. Et grunnleggende prinsipp i folkeretten er også folkenes selvbestemmelsesrett, for å ta den siste luften ut av argumentet ditt om at de som bor i et område ikke har rett på det.

Lenke til kommentar

[Kanskje du skal heve nesen fra Toraen litt, bare littegrann...!...?]

 

Nå beviser du bare hvor useriøs du faktisk er, og med slike utspill melder du deg HELT ut. du mister ALL respekt min venn:)

 

[/Jeg uttaler meg på bakgrunn av hva jeg har sett på NRK ]

 

Nettopp.. du og resten av Norges befolkning har fått sitt syn på Israel og midøstenkonflikten gjennom NRK.. Nrk har konsekvent kjørt fryktelig ensidige nyhetssendiger der det nesten kun er skadene på Libanon som har vært i fokus. som et eksempel kan jeg nevne at flere bilde som ble brukt på nyheter av bomba hus i libanon, der det ligger bamser fra små barn igjn i ruinhaugene, for øvrig UTEN noe som helst smuss eller møkk på har vært isenesatt... Mye er LØGN.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
[/Jeg uttaler meg på bakgrunn av hva jeg har sett på NRK ]

 

Nettopp.. du og resten av Norges befolkning har fått sitt syn på Israel og midøstenkonflikten gjennom NRK.. Nrk har konsekvent kjørt fryktelig ensidige nyhetssendiger der det nesten kun er skadene på Libanon som har vært i fokus. som et eksempel kan jeg nevne at flere bilde som ble brukt på nyheter av bomba hus i libanon, der det ligger bamser fra små barn igjn i ruinhaugene, for øvrig UTEN noe som helst smuss eller møkk på har vært isenesatt... Mye er LØGN.

7705912[/snapback]

 

Det er jo fryktelig trasig at du synes jeg er useriøs :innocent:

 

Fremdeles besvarer du ikke spørsmålene, og når det gjelder kilder så er du mer enn suspekt :thumbup: Her er hva jeg henviste til:

Jeg uttaler meg på bakgrunn av hva jeg har sett på NRK og andre anerkjente kanaler, som BBC

 

Var det vanskelig og oppfatte?

Lenke til kommentar

hehe... sa jeg ikke nettopp det som faktisk er tilfelle med NRK's nyhetssendiger? problemet ditt, og dette sier jeg ikke for å være frekk i kjeften, men fordi det det er fakta: Du kommer ikke til å klare å komme opp med noen gode motargumenter, nettopp fordi de ikke fins... Hvis du ser på politikken, har ikke Israel gjort noe som helst galt i motsetning til Hizbollah og Iran som faktisk forsyner disse terrororganisasjonene med fersk ammo...

 

[Det er jo fryktelig trasig at du synes jeg er useriøs]

 

Deg det er trasig for=)

 

 

[/LoNs juridiske arvtager i forbindelse med mandatene gav heller ikke hele området til Israel, snarere tvert i mot ]

 

Nei, jeg har ikke sagt at Israel har rett på hele området, derimot at FORDI ingen hadde rett på det, tok Israel de i selvforsvar for å skaffe seg en sikkerhetsone. De har allerede gitt fra seg over 90 % av disse områdene, sikkert nettopp fordi de visste at de ikke hadde mer rett på det enn muslimene, og fordi de ikke vil synke like dypt som sine *fiender* på alle kanter som KREVER områdene.

 

Midt i denne regionen befinner Israel seg, som en demokratisk øy i et hav av ekstremisme og diktatur. Islam er en territorial religion med mål av seg Å legge områder under Islams herredømme. Når et område blir erklært for *Wakf* (overtatt) er det å regne for et område som Islam har rett til å eie og styre, og kan derfor aldri bli underlagt noen annen autoritet. Dette er den fundamentale årsaken til at den islamske verden aldri kan anerkjenne Israels eksistens, uansett grenser. Deler av en tale av sheik yousouf Abu Sneina, offisiell forkynner ved Al aqsa Moskeen som jeg har og som var rettet til de israelske byene Haifa, Lod og Jerusalem på palestinsk radio 30. april 1999 bekrefter dette. jeg gidder ikke skrive det her, med mindre noen absolutt vil at jeg skal..

 

Hvorfor i all verden vil dere ikke heller støtte Israel, som på mange måter ligner på oss her i vesten og som hele tiden må FORSVARE SEG og sin eksistens mot muslimene som krever dette område? Kan dere komme med noen saklige argumenter for hvorfor vi skal hate Israel og nærmest støtte den andre parten? Og da tenker jeg ikke på ting som at Israel har drept sivile. Det er selvfølgelig ikke til å unngå i en krig - alle land som har kriget mot hverandre har også dratt med seg sivile. Allikevel har Israel faktisk på alle måter prøvd å spare sivile liv hos motparten når de har bombet, men det har ikke betydd at de har kunnet la være å bombe sivile hus det de VET det har oppholdt seg hizbollahsoldater... ser dere det ikke selv? Hizbollah er like stygge mot sine egne som de er mot Israel, og de klarer faktisk å øke verdens hat mot Israel - med virkemidler som ellers man ser er ganske utbredt i Islam: Løgn og juks. Det står faktisk i koranen at muslimer kan lyve hvis dette fremmer Islam...

 

Se for dere at sverige hadde skutt rakketer på oss.. Hadde vi ikke forsvart oss? I veldig forenklede trekk er det faktisk det som har skjedd med Israel, og allikevel kan dere sitte her å si at Israel er terrormakten... jeg blir rett å slett kvalm...

Lenke til kommentar

Folk her i Norge har fått et stygg bilde av Israel, p.g.a den kommunistiske regjeringen i Norge.

Norge idag vil trekke UN bidraget i Afganistan, viser dette kun at Norge har en regjering styrt av kålhoder .

Jeg vil også trekke frem at vi hadde en forsvarsminister som ikke har engang vært i militæret.

Mens Norge klager på at ET eneste liv gikk tapt i afganistan, så må alle norske soldatene trekkes tilbake? FEIGINGER! TAPERE! IDIOTER!

Det er, hva vi er!

 

Hvordan kan Norge:

Kritisere et Land, der folket, mistet 5 millioner av sine innbyggere p.g.a en monster?

Å kritisere jødene som mistet sitt statsborgeskap, og sin nasjonalitet, p.g.a hat?

Å kritisere deres mentalitet når de daglig må leve i frykt, og sorg?

 

Vi bør granske oss selv meget grundig først.

Let for oss å peke fingeren på andre fra godstolen?

 

Kanskje vi vil våkne opp og forstå, når den første "bomben" smeller i oslo.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvordan kan Norge:

Kritisere et Land, der folket, mistet 5 millioner av sine innbyggere p.g.a en monster?

 

7710024[/snapback]

 

Gir resultatene av Holocaust Israel blankofullmakt til og begå overgrep, og hvor lenge gjelder den fullmakten? Til de har kverket ca. 5 millioner??

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hehe... sa jeg ikke nettopp det som faktisk er tilfelle med NRK's nyhetssendiger? problemet ditt, og dette sier jeg ikke for å være frekk i kjeften, men fordi det det er fakta: Du kommer ikke til å klare å komme opp med noen gode motargumenter, nettopp fordi de ikke fins... Hvis du ser på politikken, har ikke Israel gjort noe som helst galt i motsetning til Hizbollah og Iran som faktisk forsyner disse terrororganisasjonene med fersk ammo...

 

 

 

Se for dere at sverige hadde skutt rakketer på oss.. Hadde vi ikke forsvart oss? I veldig forenklede trekk er det faktisk det som har skjedd med Israel, og allikevel kan dere sitte her å si at Israel er terrormakten... jeg blir rett å slett kvalm...

7709494[/snapback]

 

Du har litt tung for og få med deg hva jeg skriver.!..? Jeg kunne ramset opp en haug med kanaler og kilder jeg daglig surfer på, men nevnte BBC som er karakterisert som en rimelig uavhengig kilde i motsetning til en haug med partiske.

Håper du skjønner dette, og ikke svarer med en ny rått tilhogd og hjemmesnekret stråmann som ligner på en gyngehest, som du sikkert kan bruke som nettopp det. :thumbup:

 

Jeg har skrevet at begge sider bedriver terror, og den ene siden har til og med utført terrorhandlinger på Norsk jord, og hvis du ikke godtar at det er fakta så kan jeg ikke hjelpe deg mere. :)

Lenke til kommentar
[/LoNs juridiske arvtager i forbindelse med mandatene gav heller ikke hele området til Israel, snarere tvert i mot ]

 

Nei, jeg har ikke sagt at Israel har rett på hele området, derimot at FORDI ingen hadde rett på det, tok Israel de i selvforsvar for å skaffe seg en sikkerhetsone. De har allerede gitt fra seg over 90 % av disse områdene, sikkert nettopp fordi de visste at de ikke hadde mer rett på det enn muslimene, og fordi de ikke vil synke like dypt som sine *fiender* på alle kanter som KREVER områdene.

7709494[/snapback]

Menneskene som bodde i området, og som fortsatt bor der, har en soleklar rett på området. Samtidig følger det av GA/RES/181, som Israel brukte som basis for sin grunnleggelse, at dette området skulle gå til en arabisk stat. Det er direkte galt å hevde noe annet. Å behandle de millioner som kveg som følger med landet men ikke har noen som helst rett til det er direkte motbydelig. Man tok ikke bare et land som "sikkerhetssone", man tok et land hvor det bodde noen millioner mennesker, samtidig som man nå fordriver dem fra det ved bygging av ulovlige barrierer og bosetninger.

 

Okkupasjonen gjør også livet for de som bor i de okkuperte området svært vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...