Gå til innhold

Israel fortviler over atom-snakk


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Problemet er jo at i dag så fordømmer Israel en annen stat fordi de tror denne staten vil opptre like korrupt som dem selv.

Iran har jo sagt at de skal bruke dette til fredelige formål,akkurat det samme sa Israel. Israel er pr i dag ikke straffet for sin løgn og vil vel heller aldrig bli det fordi de er "beskyttet" av USA, men er det da rett å begynne med sanksjoner og trusler om krigshandlinger mor Iran som enda ikke har forbrutt seg på dette området ?

Ser vi ikke her tydelig hvordan dobbeltmoralen og USA`s ønske om å kontrolere midøsten fremstår ?

7487828[/snapback]

 

Nei jeg ser ikke hva som er skremmende eller dobbeltmoralistisk i retningen som USA/Israel har tatt. Dette fordi ingen av disse to statene forfekter utryddelse av andre stater, ja de er ikke så veldig smarte i alt de gjør, men de er allikevel mere trygge enn Iran som veldig tydelig sier de vil starte en tredje verdenskrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er jo at i dag så fordømmer Israel en annen stat fordi de tror denne staten vil opptre like korrupt som dem selv.

Iran har jo sagt at de skal bruke dette til fredelige formål,akkurat det samme sa Israel. Israel er pr i dag ikke straffet for sin løgn og vil vel heller aldrig bli det fordi de er "beskyttet" av USA, men er det da rett å begynne med sanksjoner og trusler om krigshandlinger mor Iran som enda ikke har forbrutt seg på dette området ?

Ser vi ikke her tydelig hvordan dobbeltmoralen og USA`s ønske om å kontrolere midøsten fremstår ?

7487828[/snapback]

 

Nei jeg ser ikke hva som er skremmende eller dobbeltmoralistisk i retningen som USA/Israel har tatt. Dette fordi ingen av disse to statene forfekter utryddelse av andre stater, ja de er ikke så veldig smarte i alt de gjør, men de er allikevel mere trygge enn Iran som veldig tydelig sier de vil starte en tredje verdenskrig.

7496189[/snapback]

 

Tja jeg vet sannelig ikke hva som er mest skremmende, en som står på talerstolen og er stor i kjeften, eller en som fortier det faktum at de selv annskaffet atomvåpen på samme måte som det TROR andre kommer til å gjøre det på og på det grunnlaget snakker om å anngripe dette land og i tillegg ha full støtte fra verdens største og mest korrupte supermakt. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Problemet er jo at i dag så fordømmer Israel en annen stat fordi de tror denne staten vil opptre like korrupt som dem selv.

Iran har jo sagt at de skal bruke dette til fredelige formål,akkurat det samme sa Israel. Israel er pr i dag ikke straffet for sin løgn og vil vel heller aldrig bli det fordi de er "beskyttet" av USA, men er det da rett å begynne med sanksjoner og trusler om krigshandlinger mor Iran som enda ikke har forbrutt seg på dette området ?

Ser vi ikke her tydelig hvordan dobbeltmoralen og USA`s ønske om å kontrolere midøsten fremstår ?

7487828[/snapback]

 

Nei jeg ser ikke hva som er skremmende eller dobbeltmoralistisk i retningen som USA/Israel har tatt. Dette fordi ingen av disse to statene forfekter utryddelse av andre stater, ja de er ikke så veldig smarte i alt de gjør, men de er allikevel mere trygge enn Iran som veldig tydelig sier de vil starte en tredje verdenskrig.

7496189[/snapback]

 

Tja jeg vet sannelig ikke hva som er mest skremmende, en som står på talerstolen og er stor i kjeften, eller en som fortier det faktum at de selv annskaffet atomvåpen på samme måte som det TROR andre kommer til å gjøre det på og på det grunnlaget snakker om å anngripe dette land og i tillegg ha full støtte fra verdens største og mest korrupte supermakt. :hmm:

7496449[/snapback]

 

Hadde vi hatt noe å diskutere hvis det var omvendt? Iran har atomvåpen, og blir støttet av Saudi Arabia med atomvåpen, og USA/Israel uten...? Hadde disse vært mere villige til å høre på oss "fornuftige"?

Lenke til kommentar

Snekker`n la meg spørre deg, hvem tror du er gal nokk til å bruke atomvåpen først?

Jeg tror helt klart det er de muslimske landene, som jobber så hard for å få Israel slettet fra kartet!!

Derfor anskaffet Israel seg atomvåpen, slik at de kan ha noe som legger press på de muslimske landene som er så jødefiendelige.

Hvorfor tror du Israelske myndigheter bombet atomreaktoren som Irak (Saddom Hussain) bygde?

Nettop fordi de var redde for å bli angrepet!

Det er ikke noe å se vekk fra at muslimene hater Jødene og vil ha dem vekk, ikke noe å argumentere mot engang, for lederne deres har selv sagt det!

Lenke til kommentar

Det blir som den Kalde Krigen, opptrapping hos begge konfliktparter av atomvåpen, noe som er skremmende og negativt for utvikling av stabilitet der nede. Spørsmålet er hvordan man kan løse dette? Hvem skal gi innrømmelser osv? Begge parter må gi innrømmelser, Israel spesielt til palestinerne og nabolandene til Israel må gi innrømmelser overfor dem, akseptere deres eksistens mm.

Lenke til kommentar

Syntes det er flott at Israel har atomvåpen. Nå har de muligheten til å nuke istykker fienden dersom de kommer under massive angrep igjen. Håper dette er avskrekkende nok til å averge enda et snikangrep fra den arabiske verden.

Vi får se om de har guts nok til å bruke de dersom araberene velger å utføre nok et snikangrep.

 

Go ISRAEL !!

Lenke til kommentar
Syntes det er flott at Israel har atomvåpen. Nå har de muligheten til å nuke istykker fienden dersom de kommer under massive angrep igjen. Håper dette er avskrekkende nok til å averge enda et snikangrep fra den arabiske verden.

Vi får se om de har guts nok til å bruke de dersom araberene velger å utføre nok et snikangrep.

 

Go ISRAEL !!

7501371[/snapback]

 

Skremmende tankegang, tror ikke du helt fatter konsekvensene av det du her sier :cry:

Lenke til kommentar
Endelig "forsnakket" en talsmann for Israel seg offentlig og bekreftet at de har atomvåpen, atomvåpen som de skaffet seg på samme måte som de i dag tror at Iran vil gjøre det på, nemmelig ved å si at det er til fredelige formål men så lage atomvåpen.

Fantastisk å se at Israel fordømmer ja sogar foreslår å anngripe en annen stat for nøyaktig det samme som det var greit at de selv gjorde.

Dobbeltmoralen og løgnene lever i høyeste grad fortsatt  .

Når en så i tillegg vet at de arresterte og fengslet en av sine egne og ødela hans liv fordi han sa sannheten,gjør ikke det saken bedre .:nei:

 

Israels samferdselsminister fortviler over politikere som har begynt å snakke åpent om landets minst hemmelige hemmelighet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1473665

7487420[/snapback]

 

Det var da ikke noe hemmelighet at Israel hadde MØV, Mordekai sa det jo for flere år siden.

 

Uansett så er det viktig å skille mellom Israel og Iran.

 

Israel truer ingen med sine MØV bortsett fra kanskje Iran

Iran truer så og si alle

 

Hvis min mentalt friske nabo som verdsatte de samme verdiene som meg (ytringsfrihet og andre friheter) skaffet seg en pistol så hadde jeg ikke uroet meg så meget.

Derimot hvis min andre nabo som var mentalt syk samtidig som han klart og tydelig hadde ytret at han ville se meg 6 fot under skaffet seg en pistol hadde jeg nok sovet med ett øye åpent.

 

Så det er lang i fra "akkurat det samme"...

Lenke til kommentar
Endelig "forsnakket" en talsmann for Israel seg offentlig og bekreftet at de har atomvåpen, atomvåpen som de skaffet seg på samme måte som de i dag tror at Iran vil gjøre det på, nemmelig ved å si at det er til fredelige formål men så lage atomvåpen.

Fantastisk å se at Israel fordømmer ja sogar foreslår å anngripe en annen stat for nøyaktig det samme som det var greit at de selv gjorde.

Dobbeltmoralen og løgnene lever i høyeste grad fortsatt  .

Når en så i tillegg vet at de arresterte og fengslet en av sine egne og ødela hans liv fordi han sa sannheten,gjør ikke det saken bedre .:nei:

 

Israels samferdselsminister fortviler over politikere som har begynt å snakke åpent om landets minst hemmelige hemmelighet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1473665

7487420[/snapback]

 

Det var da ikke noe hemmelighet at Israel hadde MØV, Mordekai sa det jo for flere år siden.

 

Uansett så er det viktig å skille mellom Israel og Iran.

 

Israel truer ingen med sine MØV bortsett fra kanskje Iran

Iran truer så og si alle

 

Hvis min mentalt friske nabo som verdsatte de samme verdiene som meg (ytringsfrihet og andre friheter) skaffet seg en pistol så hadde jeg ikke uroet meg så meget.

Derimot hvis min andre nabo som var mentalt syk samtidig som han klart og tydelig hadde ytret at han ville se meg 6 fot under skaffet seg en pistol hadde jeg nok sovet med ett øye åpent.

 

Så det er lang i fra "akkurat det samme"...

7504161[/snapback]

 

 

Nei,men det er vel ikke noen som sier det var en hemmelighet, men at det er første gang at Israel offentlig innrømmer dette.

Deres politikk er jo at "ubehagelige" ting ikke kommenteres og atomvåpnene var jo en av dee ubehagelige tingene, kan da ikke deres eventuelle ønske om å tilintetgjøre feks palestinerne da også være det, de sier det bare ikke.

Du sammenligner her stater med mentalt syke,hvilket belegg har du for å si at feks Irans befolkning er metalt syk eller deres leder er det?

Og hva om det viser seg at det muligens var noen av de Israelske lederne som var like syke??

Lenke til kommentar

Denne tråden ser ut til å være en smule av sporet. Den stenges mens moderator vurderer den.

 

Edit: Og vips var denne tråden mye kortere. Off topic diskusjonen er flyttet for opprydning, og vil bli lagt tilbake senere.

 

Heretter er følgende emner off topic i denne tråden:

1. Hva en palestiner er, og om de har krav på eget land.

2. Hvem av dere som er det største trollet, og hvem som mater hvem.

3. Vi kan anta at Israel ikke har atomvåpen for å bekjempe terrorister i Gaza, så det er i grunnen off topic også, med mindre dere kan etablere og dokumentere en sammenheng..

 

Trådstarter glemte å definere emne for debatt i førsteposten, og som sådan burde denne vært flyttet til såpeboksen. Men han tar det igjen i fjerdeposten, så da regner vi dette som emne.

 

Et lite hjertesukk før jeg åpner igjen: Denne tråden ble rapportert av en bruker som i andre ord mente at "moderator fikk forklare hva off topic postene hadde med tema eller gjøre jobben sin og fjerne dem fra tråden".

 

Det er ikke moderators ansvar om tråder går off topic. Det er de som poster i den som får bære ansvaret for det. Brukeren som rapportert tråden var selv en av dem...

 

Vi skal gjerne moderere slike tråder, og jeg poster gjerne et argument for hvorfor. Men først må vi jo bli oppmerksom på at tråden trenger moderering. Jeg skulle ønske jeg kunne overvåke alle tråder her i sanntid og gripe inn før de gikk av sporet. Men da måtte jeg hatt moderering som betalt og fulltids jobb. Det vil alltid være noen aktive tråder som får gå et par sider uten moderatorbesøk dersom ingen rapporterer dem.

 

I denne tråden var det flere brukere som ønsket at den skulle fortsette off topic. Det var endog brukere som postet "Nei, ikke rapporter den!" Da er det fånyttes å håpe på selvjustis. Det var en håndfull brukere som ønsket at OT-postingen skulle slutte, men de fant det allikevel opportunt å delta i den selv. Og det var altså bare en av dere som faktisk trykket på Rapporter-knappen for å få en slutt på det. Det sier i grunnen sitt.

 

Nok om det. Håper dere hjelper til å holde denne og andre debatter på sporet.

 

Jeg vil ikke se kommentarer til modereringen eller denne posten her i tråden. Men send meg gjerne en PM om dere har synspunkter på dette.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei jeg ser ikke hva som er skremmende eller dobbeltmoralistisk i retningen som USA/Israel har tatt. Dette fordi ingen av disse to statene forfekter utryddelse av andre stater, ja de er ikke så veldig smarte i alt de gjør, men de er allikevel mere trygge enn Iran som veldig tydelig sier de vil starte en tredje verdenskrig.

7496189[/snapback]

 

Skal nevnes at oversettelsene/rapportene om uttalelsene om at Iran vil utslette Israel kan trekkes i tvil. Har selv lest (husker ikke hvor) noe som skulle være den rette oversettelsen av uttalelsen, som i stor grad skilte seg ut fra den uttalelsen som blir brukt for å vise at Iran vil utslette Israel. Hvilken man velger å tro på får man vel velge selv, men man skal ikke tro blindt på den ene versjonen...

 

Snekker`n la meg spørre deg, hvem tror du er gal nokk til å bruke atomvåpen først?

Jeg tror helt klart det er de muslimske landene, som jobber så hard for å få Israel slettet fra kartet!!

 

For å være helt ærlig, så burde folk med denne meningen tenke seg litt over. Sånn som situasjonen er nå, og til og med hvis Iran får atomvåpen, så vil jeg tro at hvis et land skulle bruke atomvåpen, ville det heller være et vestlig land og ikke et muslimsk land. Lederne i muslimske land som Iran er ute etter makt. Hvis Iran f.eks bomber Israel, hva vil skje da? Da vil Iran være utslettet nærmest før den Iranske bomben ville truffet Israel. Hvis du legger sammen den militære styrken til alle islamske land som er fiendlig innstilt mot Israel, så vil dette være barnemat mot den militære styrken til de som vil støtte Israel i en åpen krig mot andre land. Dermed vil et atomangrep fra et/flere islamske land motvirke målet til lederne i disse landene. Det ville rett og slett ført til at de mistet makten og ble invadert og okkupert av vestlige land. Skulle Israel derimot ha angrepet Iran med atomvåpen, så ville reaksjonene være mye mildere. Israel ville nok bli fordømt og komme inn i litt hardt vær, men de ville, med god hjelp av USA, kommen fram med en unnskyldning. Og dessuten, med USA ved sin side ville Israel aldri være militært truet. Dette kan lett ses hvis man tar en titt på Libanon. Israels handlinger i Libanon ble det ikke gjort noe med, men hadde man snudd rollene, og Libanon bombet Israel tilbake til steinalderen, så ville USA vært på pletten med halve hæren sin for å forsvare Israel.

 

Det er ikke noe å se vekk fra at muslimene hater Jødene og vil ha dem vekk, ikke noe å argumentere mot engang, for lederne deres har selv sagt det!

 

:hmm:

 

Bra konklusjon...og alle kristne hater homofile, for i fjor eller noe sa lederen for en menighet her i Norge at han helle ville bli satt i fengsel enn å la homofile bli med i menigheten... :whistle:

 

Eller for å være litt mindre ignorante og ikke skjære alle over en kam...alle religioner/folkeslag/land/samfunn har sine sorte får. Islam og muslimske land har kanskje litt flere pga sin situasjon, som fattigdom, undertrykkelse etc, som den vestlige verden i stor grad er skyld i, og som igjen fører til at disse landene ligge litt lengre bak i utviklingen enn vestlige land. Mange av disse sorte fårene uttrykker åpent at de ikke liker Israel og jøder, men dette betyr derimot ikke at muslimer generelt ikke liker jøder. Skulle man bruke samme "skjære alle over en kam" logikk vil jeg påstå at de da ville ha en veldig god grunn til å mislike Israel, jøder og generelt alle hvite/vestlige mennesker...

Lenke til kommentar
Sånn som situasjonen er nå, og til og med hvis Iran får atomvåpen, så vil jeg tro at hvis et land skulle bruke atomvåpen, ville det heller være et vestlig land og ikke et muslimsk land. Lederne i muslimske land som Iran er ute etter makt. Hvis Iran f.eks bomber Israel, hva vil skje da? Da vil Iran være utslettet nærmest før den Iranske bomben ville truffet Israel. Hvis du legger sammen den militære styrken til alle islamske land som er fiendlig innstilt mot Israel, så vil dette være barnemat mot den militære styrken til de som vil støtte Israel i en åpen krig mot andre land. Dermed vil et atomangrep fra et/flere islamske land motvirke målet til lederne i disse landene. Det ville rett og slett ført til at de mistet makten og ble invadert og okkupert av vestlige land. Skulle Israel derimot ha angrepet Iran med atomvåpen, så ville reaksjonene være mye mildere.

Dette er en latterlig og ulogisk tankerekke. Muslimske despoter vil se Israel utslettet fra kartet, men Israel vil bare få være i fred.

 

Det som er faktum er at muslimske ledere gjerne ofrer folket sitt for saken de brenner for. Derimot vil Israel IKKE ofre folket sitt - det er jo nettopp derfor de forsvarer seg som de gjør.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at Israel vil bruke atomvåpen i selforsvar, og til og med det er det liten sjansje for. Israel er ikke styrt av psykopater er, sånn som Iran. Iran er styrt av psykopater og følger Sherialoven, hvis du er kvinne og går uten slør kan du forvente et laaaaaaaaaaaaaangt opphold i fengsel(iransk fengsel er værre enn våres isolat).

 

Hvis Sherialoven oppfordrer folket til å bombe Israel, så gjør de det, selvom det fører til at Iran også blir fjerna fra kartet. Iran er stappa fulle av selvmordsbommbere, så nå bygger Iran "kjempeselvomordsbomba".

Lenke til kommentar
Sånn som situasjonen er nå, og til og med hvis Iran får atomvåpen, så vil jeg tro at hvis et land skulle bruke atomvåpen, ville det heller være et vestlig land og ikke et muslimsk land. Lederne i muslimske land som Iran er ute etter makt. Hvis Iran f.eks bomber Israel, hva vil skje da? Da vil Iran være utslettet nærmest før den Iranske bomben ville truffet Israel. Hvis du legger sammen den militære styrken til alle islamske land som er fiendlig innstilt mot Israel, så vil dette være barnemat mot den militære styrken til de som vil støtte Israel i en åpen krig mot andre land. Dermed vil et atomangrep fra et/flere islamske land motvirke målet til lederne i disse landene. Det ville rett og slett ført til at de mistet makten og ble invadert og okkupert av vestlige land. Skulle Israel derimot ha angrepet Iran med atomvåpen, så ville reaksjonene være mye mildere.

Dette er en latterlig og ulogisk tankerekke. Muslimske despoter vil se Israel utslettet fra kartet, men Israel vil bare få være i fred.

 

Det som er faktum er at muslimske ledere gjerne ofrer folket sitt for saken de brenner for. Derimot vil Israel IKKE ofre folket sitt - det er jo nettopp derfor de forsvarer seg som de gjør.

7586965[/snapback]

 

Det som er latterlig og ulogisk er å faktisk tro at en diktator vil gi fra seg makten og nærmest gi landet sitt til sin største fiende. Hvis Iran i det hele tatt prøver seg på noe som kan oppfattes som en direkte og overhengende trussel mot Israels sikkerhet, som f.eks å bombe Israel med enten tradisjonelle bomber eller atombombe, så vil de ha gitt USA den perfekte unnskyldning til å invadere, og det er temmelig usannsynelig at USA vil si nei til denne sjansen og la Iran være i fred. Et direkte angrep fra Iran vil være å invitere USA til å okkupere landet, og dette vil ikke være i verken Islams eller lederne i Iran sin interesse. Eneste sannsynlige bruk av Irans atomvåpen ville være hvis Iran selv ble angrepet, eller hvis de ga atomvåpen til en terrorist organisasjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...