Gå til innhold

Israel fortviler over atom-snakk


Anbefalte innlegg

Endelig "forsnakket" en talsmann for Israel seg offentlig og bekreftet at de har atomvåpen, atomvåpen som de skaffet seg på samme måte som de i dag tror at Iran vil gjøre det på, nemmelig ved å si at det er til fredelige formål men så lage atomvåpen.

Fantastisk å se at Israel fordømmer ja sogar foreslår å anngripe en annen stat for nøyaktig det samme som det var greit at de selv gjorde.

Dobbeltmoralen og løgnene lever i høyeste grad fortsatt .

Når en så i tillegg vet at de arresterte og fengslet en av sine egne og ødela hans liv fordi han sa sannheten,gjør ikke det saken bedre .:nei:

 

Israels samferdselsminister fortviler over politikere som har begynt å snakke åpent om landets minst hemmelige hemmelighet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1473665

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo noe alle har visst forsåvidt, men Israel har greid å unngå inspeksjoner o.l. slik som forlanges i Iran, ved å forholde seg tause om atomprogrammet sitt. Nå blir det vel vanskligere for verdenssamfunnet å stå på krava om sanksjoner mot Iran?

 

Forøvrig har jo Norge også hjulpet til med atom-programmet i Israel :cry:

 

Da Norge eksporterte 20 tonn tungtvann til Israel i 1960 ble vi sterkt medskyldige i at Israel kunne utvikle et stort og meget avansert arsenal med atomvåpen. Brennpunkt kan nå avsløre at den norske delaktigheten i Israels atomvåpenprogram har gått mye lenger enn tungtvannseksporten.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/609438.html

Lenke til kommentar

Problemet er jo at i dag så fordømmer Israel en annen stat fordi de tror denne staten vil opptre like korrupt som dem selv.

Iran har jo sagt at de skal bruke dette til fredelige formål,akkurat det samme sa Israel. Israel er pr i dag ikke straffet for sin løgn og vil vel heller aldrig bli det fordi de er "beskyttet" av USA, men er det da rett å begynne med sanksjoner og trusler om krigshandlinger mor Iran som enda ikke har forbrutt seg på dette området ?

Ser vi ikke her tydelig hvordan dobbeltmoralen og USA`s ønske om å kontrolere midøsten fremstår ?

Lenke til kommentar
ser ikke noe feil med at israel skaffer seg atomvåpen når det er en del andre land rundt omkring som har atomvåpen..(jeg ser derimot at det er feil at noen som helst skal ha atomvåpen)

7487842[/snapback]

 

Det er/var vel ingen rundt dem som hadde disse våpnene da Israel fikk dem, men er eller enig i at ingen burde ha dem.

Lenke til kommentar
ser ikke noe feil med at israel skaffer seg atomvåpen når det er en del andre land rundt omkring som har atomvåpen..(jeg ser derimot at det er feil at noen som helst skal ha atomvåpen)

7487842[/snapback]

 

Det er/var vel ingen rundt dem som hadde disse våpnene da Israel fikk dem, men er eller enig i at ingen burde ha dem.

7487862[/snapback]

med rundt omkring, mente jeg rundt omkring i verden :)

Lenke til kommentar
ser ikke noe feil med at israel skaffer seg atomvåpen når det er en del andre land rundt omkring som har atomvåpen..(jeg ser derimot at det er feil at noen som helst skal ha atomvåpen)

7487842[/snapback]

 

Her slår vel det ene utsagnet det andre ihjel... Du mener da mao at du ikke ser noe feil med at Iran skaffer seg atomvåpen siden det er en del andre land rundt om kring som har atomvåpen?

Lenke til kommentar
ser ikke noe feil med at israel skaffer seg atomvåpen når det er en del andre land rundt omkring som har atomvåpen..(jeg ser derimot at det er feil at noen som helst skal ha atomvåpen)

7487842[/snapback]

Her slår vel det ene utsagnet det andre ihjel... Du mener da mao at du ikke ser noe feil med at Iran skaffer seg atomvåpen siden det er en del andre land rundt om kring som har atomvåpen?

7489153[/snapback]

Tja. Spørs litt hvordan du tolker det.

 

Slik jeg leser det blir det:

"Hvis noen land har atomvåpen, så bør alle land få ha atomvåpen. Det beste er likevel at ingen land har atomvåpen."

 

Et greit standpunkt det, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Endelig "forsnakket" en talsmann for Israel seg offentlig og bekreftet at de har atomvåpen, atomvåpen som de skaffet seg på samme måte som de i dag tror at Iran vil gjøre det på, nemmelig ved å si at det er til fredelige formål men så lage atomvåpen.

Fantastisk å se at Israel fordømmer ja sogar foreslår å anngripe en annen stat for nøyaktig det samme som det var greit at de selv gjorde.

Dobbeltmoralen og løgnene lever i høyeste grad fortsatt  .

Når en så i tillegg vet at de arresterte og fengslet en av sine egne og ødela hans liv fordi han sa sannheten,gjør ikke det saken bedre .:nei:

 

Israels samferdselsminister fortviler over politikere som har begynt å snakke åpent om landets minst hemmelige hemmelighet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1473665

7487420[/snapback]

 

Hva var så bra med "forsnakkelsen"...? At Israel innrømte at de har atomvåpen, eller at at Israel forsnakket seg...? :hmm:

 

Og så er det smart å sjekke flere kilder nettavisen

Her blir detlagt mer vekt på at Israels statsminister ikke ville at Iran skulle få atomvåpen pga deres åpenbare trusler om utslettelse av motstandere, herunder Israel. Noe som Irans statsminister har gjort hyppig...

Lenke til kommentar

Det som er bra er at endelig har Israel innrømmet å ha disse,det som er mindre bra er at det måtte en forsnakkelse til for at dette skulle komme,noe som ikke direkte forsterker troverdigheten til dem.

Israel ser på Iran som en trussel,men det er da vitterligen de som ser på Israel som en trussel også, husk der finnes ekstreme galninger i hopetall hos dem begge .

Lenke til kommentar
Det som er bra er at endelig har Israel innrømmet å ha disse,det som er mindre bra er at det måtte en forsnakkelse til for at dette skulle komme,noe som ikke direkte forsterker troverdigheten til dem.

Israel ser på Iran som en trussel,men det er da vitterligen de som ser på Israel som en trussel også.

7489885[/snapback]

 

Man støtter ikke et land som har mål om å fjerne landet ditt...

 

husk der finnes ekstreme galninger i hopetall hos dem begge

Riktig. Bare det at galningene i Israel har sterke politi til å passe på at de ikke gjør gale ting.

Lenke til kommentar
husk der finnes ekstreme galninger i hopetall hos dem begge

Riktig. Bare det at galningene i Israel har sterke politi til å passe på at de ikke gjør gale ting.

Det er din oppfatning. Min er at militæret tvert imot beskytter de religiøse galningene som f.eks. okkuperer palestinsk område, og selv bomber palestinerene mer eller mindre tilfeldig. At noen dreper tilfeldige ofre på en profesjonell måte i stedet for med selvmordsbombere gjør det ikke mindre galt.

Lenke til kommentar
Hvis noen skal ha atomvåpen i det hele tatt så bør Israel virkelig ha det. De har behov for å avskrekke islamofascistene fra å angripe landet.

7489999[/snapback]

 

Så det at Israel ikke sier at de ønsker å utslette noen er grunn nok til at det er greit med atomvåpen?

Hva da om de har samme politikken her som de har ang atomvåpen, "vi har dem men snakker ikke om det" :hmm:

Lenke til kommentar

Israel ønsker ikke å utslette noen, men mange ønsker å utslette Israel. Israel er et esktremt lite landområde som araberne/muslimene absolutt ikke vil avse til noen av feil religion/rase. Hvorfor de er så opptatt av denne flekken er en gåte. Det kan vel ha noe med at israelerne gjorde landet fruktbart og profitabelt, og da frister det å ta det fra dem.

Lenke til kommentar
Israel ønsker ikke å utslette noen, men mange ønsker å utslette Israel. Israel er et esktremt lite landområde som araberne/muslimene absolutt ikke vil avse til noen av feil religion/rase. Hvorfor de er så opptatt av denne flekken er en gåte. Det kan vel ha noe med at israelerne gjorde landet fruktbart og profitabelt, og da frister det å ta det fra dem.

7491822[/snapback]

 

Og hvordan vet du at Israel ikke ønsker å utslette noen ?

Deres politikk er jo at "ubehagelige ting kommenteres ikke"

At du ikke tror at de ønsker å utslette noen er derimot en annen sak.

Jeg tror heller ikke Israel ønsker å utslette noen,derimot er jeg temmelig overbevist om at de ønsker å fordrive palestinerne fra deres land (noe de forøvrig delvis har gjordt) fordi de trenger mer dyrkbart land, dette annser jeg som nesten like ille :hmm:

Lenke til kommentar
Israel ønsker ikke å utslette noen, men mange ønsker å utslette Israel. Israel er et esktremt lite landområde som araberne/muslimene absolutt ikke vil avse til noen av feil religion/rase. Hvorfor de er så opptatt av denne flekken er en gåte. Det kan vel ha noe med at israelerne gjorde landet fruktbart og profitabelt, og da frister det å ta det fra dem.

7491822[/snapback]

Og hvordan vet du at Israel ikke ønsker å utslette noen ?

De har ingen grunn til det. De har fått sitt eget land, og er opptatt av å forsvare seg selv.

 

Deres politikk er jo at "ubehagelige ting kommenteres ikke"

Det er kanskje ikke så rart når man ser på hvordan venstreekstremistene "spinner" alt som blir sagt :)

 

[Avsnitt slettet av moderator]

Lenke til kommentar
Hvis noen skal ha atomvåpen i det hele tatt så bør Israel virkelig ha det. De har behov for å avskrekke islamofascistene fra å angripe landet.

7489999[/snapback]

For en gangs skyld er jeg enig med deg, det har vært så mye opptøyer i midtøsten i det siste at det er skummelt. De tror nok på troen sin litt for mye.

 

Men som du sier, egentlig burde ingen ha atomvåpen, disse bør destrueres..like that's going to happend. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...