viper_venom Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Lurer på om det er noen av dere som har Nokia 6288 og som kan nevne fordeler og ulemper ved den? Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Den er like god som 6280 har jeg hørt, bare de har litt ulik design. Den skal heller ikke være så løs i slideren. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har 6288, men har ikke fått testet den skikkelig ennå. Det jeg kan si er at det er "perfekt" lyd både når jeg spiller musikk og hører på radioen. Dessuten har den det beste videokameraet du får på noen mobil, hvis det er god belysning. Vannvittig god lyd på videooptakene også. Bedre enn på super-mobilen N93. Hvis du er opptatt av god lyd og gode video-opptak tror jeg denne kan anbefales. Det følger også med et minnekort på 512 mb. Kamera-kvaliteten er visstnok bare middels i følge diverse tester Lenke til kommentar
Pak Ling Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har 6288, men har ikke fått testet den skikkelig ennå.Det jeg kan si er at det er "perfekt" lyd både når jeg spiller musikk og hører på radioen. Dessuten har den det beste videokameraet du får på noen mobil, hvis det er god belysning. Vannvittig god lyd på videooptakene også. Bedre enn på super-mobilen N93. Hvis du er opptatt av god lyd og gode video-opptak tror jeg denne kan anbefales. Det følger også med et minnekort på 512 mb. Kamera-kvaliteten er visstnok bare middels i følge diverse tester 7494397[/snapback] Kan du legge ut en video + bilde som du har tatt med mobilen? =) Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Sjekk heller tester på nettet. Søk på 6280 siden disse to vel har identisk videokvalitet. Tror det er en test med video- og bilde-eksempler her på amobil. Fant denne: http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...ia_6280/24579/5 Endret 13. desember 2006 av JackBauer2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg begynner å lure litt på om amobils testere er korrupte.. Jeg har hatt D500 i 2 år, og _alle_ bildene jeg har tatt er bedre enn dem i testen til amobil. Når det gjelder 6280, satt vi igår og kikket gjennom bildene en kamerat har tatt med denne, og de er 10 ganger, uten overdrivelse, bedre enn dem i testen linket over her. Videoene kameraten min har tatt er og _langt_ bedre enn dem i testen her. Får de i amobil betaversjoner av telefonene, eller lager de bildene dårlig med vilje? Den "jernrive-effekten" som vises i bildene, spesielt av hun fiskeselgeren, er fullstendig fraværende på absolutt alle bilder jeg har tatt med 6280. Forøvrig blir både bilder og video tatt med 6280 nydelig fremstilt på 42" plasmaskjerm, man ser rett og slett ikke forskjell fra vanlig fotoapparat. *6280 og 6288 har samme kamera. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Her er et bilde en av amobil-forumistene har tatt med en Nokia 6288 (husker ikke hvem som postet det, dessverre) I hvert fall ikke dårlig, i mine øyne. Endret 14. desember 2006 av JackBauer2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Her er et bilde en av amobil-forumistene har tatt med en Nokia 6288 (husker ikke hvem som postet det, dessverre) I hvert fall ikke dårlig, i mine øyne. 7501987[/snapback] Enig, og sammenligner man med dem amobil tok, f.eks dette, http://www.amobil.no/artikkelbilder/nokia_6280_f3_l.jpg er det tydelig at kameraet på amobils telefon er langt dårligere. Hvorfor? Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Har nå hatt den noen dager, fungerer greit nok. En bug jeg har oppdaget er at hvis jeg velger å se video-innspillinger i fullskjerm skjer en av tre ting: Bildet fryser, bildet blir svart eller at det kun er bakgrunnen som vises. I alle tilfellene fortsetter lyden. Det går av og til greit å endre fil vertikal normal-visning igjen, men ikke alltid. Kan være ganske irriterende når man har sett f.eks halvparten av en tv-episode eller (grøss) en film og må starte fra scratch igjen. Dette gjelder både filmer/tv-episoder jeg har lastet inn og egne opptak. Ellers har jeg (som aldri har hatt mp3-mobil før den siste måneden) oppdaget at lydkvaliteten på konverterte aac-filer blir elendig sammenlignet med mp3. Så lavt at det er knapt hørbart uten handsfree'en. En siste ting er at jeg ikke får åpnet en del nettsider, får beskjed om at minnet er fullt (har 4 mb ledig på telefonen). Det går greit å åpne wap-sider da. Får heller ikke opera mini til å virke, står at jeg må operamini.com/help (på nettet) eller kontakte tjenesteleverandør. Har forsøkt å sjekke på opera-siden, fikk tilsendt en sms med siste versjon av browseren, men får fremdeles ikke koblet til på den måten. Får håpe det ikke er mange fler bugs. Ellers er jeg fornøyd så langt. Endret 16. desember 2006 av JackBauer2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg regner med du går tilbake til utsalgssted og krever utbedring av problemet med videoavspilling? Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg regner med du går tilbake til utsalgssted og krever utbedring av problemet med videoavspilling? 7512736[/snapback] Jeg syns ikke det er verdt bryet, jeg får vel uansett ikke ny mobil pga dette. Det er ikke noe stort problem så lenge jeg kan kopiere over egne opptak til PC'en. Er ikke interessert i å ha den flere uker på verksted og styre med lånetelefon og sånn. Får nøye meg med vertikal-visning. Er uansett meningsløst å se spillefilmer på mobilen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ta en titt på nett etter soft-/firmware oppdateringer, i det minste. Ikke det største problemet nei, men forstatt litt kjedelig på splitter ny 'fon. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Fant løsningen på video-problemet, helt selv! Jeg trengte bare å trykke på pause i vertikal, deretter Valg -- Fullskjerm. Fungerte både på tv-serier og egne opptak. Problem solved! En annen ting jeg må eksperimentere litt med er å få lyden i sync på lengre videoer, finner sikkert noen tråder her eller et annet sted. Very nice! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Tør jeg bumpe tråden og spørre om hvordan man får av bakdekselet? Jeg klarer det absolutt ikke og er livredd for å ødelegge noe helt nytt. Føler meg ganske dum Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er ganske enkelt. ta negl/fingertak i midten øverst og bend av baksiden. Det holder med moderat styrke. Mobilen er salvsagt slått av, Vær nøye når du setter den på igjen, hvis ikke blir det gliper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå