jon67 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 når ein ska montere Big Typhoon VX120 på sokkel 775, må eg av me hovedkortet? eller trenger eg ikkje det med den nye BT`en? 7504950[/snapback] Ja, det må du. Festebraketten skal sitte bak hovedkortet. Litt jobb, men sånn er det bare. Kan også anbefale deg den nye Zalman 9700NT. Kikke på den i går, og den var lekker. Greit nok at det er et fett hvordan vifta ser ut om du har et lukket datamiljø, men vifta var seriøst fin. Om du derimot er typen med vindu i kassa, så vil du like den der 7505517[/snapback] Dette er feil. Den nye versjonen av Big Typhoon (VX) har ikke brakett på baksiden av HK, og kan monteres uten å ta av HK. Det var denne versjonen tor_m spurte om. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Som jeg tidligere har forklart, vil denne kjøleren kreve at frisk luft blir blåst inn og at varm luft blir trukket ut. Hvis ikke, så vil denne kjøleren spre den varme luften rundt i kabinettet. Jeg har den selv, og det er mange faktorer som skal til for at denne kjøleren skal være vellykket i et oppsett. 7498180[/snapback] Ja, Big Typhoon er meget bra dersom du har en god sugevifte rett ved siden av CPU som drar luft ut av kabinettet, siden den blåser vertikalt ned mot hovedkortet. Fordelen er at dersom du har passiv chipsetkjøling med heatsinks rett ved CPU, blir disse også ventilert. Dette er vel imidlertid en mangel med kjølere som innebærer at luftstrømmen rettes "langs"/tangentialt i forhold til hovedkortet. CD 7505820[/snapback] Beklager misforståelsen. Jeg har tydeligvis den gamle Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hva du tror og ikke tror bryr vel ikke meg så mye Maverick2002.Tempen er det den er. Selv etter at 3dmark06 har kjørt i loop flere ganger. Plasseringen gjør at den blåser luften ut bak som tidligere skrevet. 7504910[/snapback] Rolig rolig, var ikke meningen å såre deg TrooperTom! Sier bare at det er litt merkelig at du ligger 20 grader lavere enn meg med samme CPU og klokk. Jeg har heller aldri sett noen tester, eller hørt om noen som har så lav temp på OK C2D med luft. Men visst dette er tilfelle hos deg, så er det jo kjempebra! PS: 3DMark er jo ikke akkurat den ultimate stresstester for CPU. Prøv å kjør 2 x Prime95, en på hver kjerne. Klarer du 42 grader load da, er det helt rått! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hva du tror og ikke tror bryr vel ikke meg så mye Maverick2002.Tempen er det den er. Selv etter at 3dmark06 har kjørt i loop flere ganger. Plasseringen gjør at den blåser luften ut bak som tidligere skrevet. 7504910[/snapback] Rolig rolig, var ikke meningen å såre deg TrooperTom! Sier bare at det er litt merkelig at du ligger 20 grader lavere enn meg med samme CPU og klokk. Jeg har heller aldri sett noen tester, eller hørt om noen som har så lav temp på OK C2D med luft. Men visst dette er tilfelle hos deg, så er det jo kjempebra! PS: 3DMark er jo ikke akkurat den ultimate stresstester for CPU. Prøv å kjør 2 x Prime95, en på hver kjerne. Klarer du 42 grader load da, er det helt rått! 7506178[/snapback] Jeg må få si meg enig med maverick2002 her. Har heller aldri sett lignende. Får du postet bilde av temp målinger og load evnt? Hadde vært kult å sett! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Hva du tror og ikke tror bryr vel ikke meg så mye Maverick2002.Tempen er det den er. Selv etter at 3dmark06 har kjørt i loop flere ganger. Plasseringen gjør at den blåser luften ut bak som tidligere skrevet. 7504910[/snapback] Noctua NH-U12 er absolutt til å anbefale.. Men pass på at hovedkortet har plass til den.. Fordi hos ASUS sin ES, er Noctua NH-U12 umulig å installere. Vaio 7504916[/snapback] Ser "alle" skrive noe bra om Noctua. Den er grisesvær! Hehe, men hva mener du med ASUS sin ES? Kikke på vifta i går, i tillegg til Zalman 9700NT, og ble frista til å kjøpe begge.. 7505519[/snapback] Størrelsen trekker ned hos noctua, men det er en god kjøler. Asus ES= Extreme Striker (680i) vaio Endret 15. desember 2006 av Vaio Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Tror ikke noen har nevnt Termalright Ultra-120. Den leveres kun med kjøleribba da, vifte må skaffes i tillegg. Monter en 120mm vifte til å suge og en annen til å blåse og du kan oppnå skikkelig stillegående luftkjøling. Endret 15. desember 2006 av Jalladoode Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Skal kjøre en runde med prime95 til på begge kjernene og la den gå i 2 timer, så skal jeg ta en screenshot med timetag. Har også lest at mange ikke kommer så langt ned som jeg gjør, men det må ha en sammenheng med kabinettene folk har. Jeg kom ikke over 50'C selv med box kjølern som fulgte med, vel og merke ikke i overklokket tilstand. Alt går på å lage negativt trykk i kabinette, så man fjerner mer luft en man pumper inn, og at man retningstyrer luften inni kabinette. En god 80mm vifte nederst foran, en 120mm bak som er i linje med Zalman cpu kjølern som tar all luften fra midten og spyr den ut bak. Så en god psu med bunnvifte og bakvifte (Thermaltake Silentpower 750W) som tar seg av restene med varmeluft som stiger til toppen. Hovedkortet mitt er overklokka som F og ligger aldri over 40'C :-D Kommer tilbake med litt screenshots seinere. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 hehe ettersom jeg har fått pcen nå, og skal få meg vannkjøling var denne tråden unødvendig beklager, men sånn er det bare av og til Har forresten EVGA nfoce 680i SLI med E6600, 2 Gb DDR2-800 minne og geforce 8800 GTS Skal benchmake senere i dag, både med overklokking og på stock speeds vil komme en egen tråd om dette, med bilder og screenshots 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå