Gå til innhold

Hvilket lydkort? Onboard eller eksternt lyd kort?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Som emnetittelen sier.. hva gir deg mest ytelse i forhold til spill og andre applikasjoner? Jeg mener å ha hørt at onboard lyd kort trekker mer ressurser av pc-en enn ett eksternt lyd kort gjør. Så stemmer dette?

Edit: typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittelen sier.. hva gir deg mest ytelse i forhold til spill og andre applikasjoner? Jeg mener å ha hørt at onboard lyd kort trekker mer ressurser av pc-en enn ett eksternt lyd kort gjør. Så stemmer dette?

Edit: typo

7487310[/snapback]

Det kommer selvsagt ann på hvilket eksterne og interne kort det er snakk om, men stort sett vil det stemme at et dedikert kort vil prestere bedre enn et integrert et. Et Creative X-Fi ville nok slå de fleste integrerte lydkort for å si det sånn! :p Tror det kan ta noe avlastning fra systemet og selvsagt gi bedre lydkvalitet. :ermm:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Har å hørt fra andre at integrerte lydkort gjerne trekker mer ressurser enn et dedikert, men æ har hørt sjøl at lyden e mye bedre fra mitt gammle audigy platinum enn den integrerte lyden fra mitt asus a8n-sli deluxe kort..

For å bruke ord som man ofte ser i bladet lydogbilde, mere kropp i bassen mer rom i lydbildet også videre (ka d nu enn betyr).. Korsn sonettane sammspille i forhold til klaveret ane æ ikke for æ har aldri hørt hverken en sonett eller et klaver :)

E iallfall mye fetere lyd :D

Edit:skriveleif

Endret av Pirmin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...