Duqe Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kjøpte til bekjente en jensen longerange ruter og jensen longerange trådløs-kort. Ruteren er montert i et hus som er ca 100m ifra pcen som da er i en kjellerstue som er under bakkehøyde. Med en gang jeg går ned i kjellerstuen så mister jeg nettet, finnes det noen måte å fikse/konfiguere dette på? Takk for all svar. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 100meter er ganske langt for trødløst uten fri sikt! du kan kjøpe en krafitigere anntene med en liten ledning så setter du anntenna i vinduskarmen da vil du nok få bra styrke! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Kraftigere antenne til pcen eller ruteren? jeg får kontakt med ruteren så lenge pcen er over bakkehøyde, men så lenge jeg går ned i kjellerstuen så mister jeg signalen. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 kjøp til pcen og en ledning til anntena så setter du denne oppi vinduskarmen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Se på fronten til en mikrobølgeovn og se hva som stopper en 2,4GHz sender på 7-800W. Tenk så at WLAN sender i samme frekvensområde og bruker 0,03W. 100M med kompakt masse er nok 100M for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå