engekri Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har en litt eldre forsterker som kniter som et jagerfly når du skrur på volumkontrollen. Noen som har peiling om det bare er å spraye litt CRC 5-56 inn i kontaktflatene til potmeteret eller er det en dårlig idè? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg gjorde det på forsterkeren min for snart to år siden, og det fungerte utmerket, men den begynner å bli littegrann dårlig igjen nå. Bare ikke bruk for mye spray. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg har en gammel NAD 3020 forsterker. Etter Nesten 30 års tro tjeneste tror jeg rett og slett jeg tar den med til Hi-Fi klubben Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har en litt eldre forsterker som kniter som et jagerfly når du skrur på volumkontrollen. Noen som har peiling om det bare er å spraye litt CRC 5-56 inn i kontaktflatene til potmeteret eller er det en dårlig idè? 7486347[/snapback] Jeg brukte ikke 5-56, men elektrovarianten 2-26. Det ble betraktelig bedre, selv om den fremdeles knitrer litt enkelte plasser.(den er 25 år gammel) Lenke til kommentar
engekri Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Da stikker jeg å kjøper 2-26 så for jeg får tid. Takk skal dere ha:-) Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har en litt eldre forsterker som kniter som et jagerfly når du skrur på volumkontrollen. Noen som har peiling om det bare er å spraye litt CRC 5-56 inn i kontaktflatene til potmeteret eller er det en dårlig idè? 7486347[/snapback] Nei! for all del ikke bruke elektronikkspray i potmeteret! Dette hjelper bare en stund, når du får problemene tilbake blir de bare være, sprayen bløtgjør støvet på kontaktflaten men etter en tid vil dette tørke og sementere, da sitter det skikkelig fast og blir mye være og fjerne. Bruk trykkluft på sprayboks, bruk potmeterne ofte selv om du ikke trenger det, det gjør at de holder seg rene og tildels støvfrie lengre. Dette er problemer som ofte forekommer med gamle åpne potmetere men forekommer også på nye. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 bruk potmeterne ofte selv om du ikke trenger det, det gjør at de holder seg rene og tildels støvfrie lengre. 7715229[/snapback] Genialt. Det er en god stund siden jeg "behandlet" min med 2-26, og den øverste delen som aldri blir brukt har igjen begynt å knitre litt. Etter 2 minutter med mye bevegelse rundt og rundt, merker jeg at den er blitt bedre. Har jeg skrapt av mye drit da? Men det er vel egentlig ikke noe problem å bruke elektronikkspray så lenge man beveger hjulet mye rett etter at man har sprayet. Da får man jo løst opp alt, samtidig som man får skrapt det vekk. Blir det enda bedre hvis man i tillegg blåser det helt vekk med trykkluft? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå