DE1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Heisann! Dårlig emnetittel, jeg vet det. Men Windows ga meg en beskjed om at man ikke kunne kjøre denne versjonen lenger fordi det var... visse... problemer med den. (Tar så lang tid å forklare, PM hvis du lurer.. ) Altså, startet pcen på nytt og fikk de tre vanlige alternativene: "Starte maskinen på vanlig måte", "starte med sistværende måte som funket" (elns) og "sikkerhetsmodus". Alle ender i samme beskjeden fra Microsoft Windows. Har en god del viktige filer som jeg ikke har tatt back-up på på harddisken som jeg må få kjørt over på en annen harddisk. Funker det å sette "ødelagt" harddisk inn i min pc og hente over filene? - Siden det er systemfiler på begge diskene mener jeg. Veldig kronglete forklart, beklager. Bare spør ut om dere lurer på noe. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Sett disken inn i en maskin som *fungerer* , og du kan kopiere over dataene dine ! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Dette er du sikker på at skal gå smertefritt? Vil pcen min skjønne at det er orginal-disken som er systemdisken? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Dette er du sikker på at skal gå smertefritt? Vil pcen min skjønne at det er orginal-disken som er systemdisken? 7486273[/snapback] du går i bios og setter orginal disken(den som funker) som boot prio 1(noe den mest sannsynligvis er). da skal den boote rett fra den. om den ikke booter rett fra den får du nok spørsmål om hvem OS du vil boote med. Ps! husk å sette "ødelagte" disken som slave -ZeS- Lenke til kommentar
nifty Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 du går i bios og setter orginal disken(den som funker) som boot prio 1(noe den mest sannsynligvis er). da skal den boote rett fra den. om den ikke booter rett fra den får du nok spørsmål om hvem OS du vil boote med. HVILKET OS du vil boote med heter det ! http://www.espeniversen.com/?p=521 Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 *snip*hvem OS du vil boote med. HVILKET OS du vil boote med heter det ! *snip* 7486467[/snapback] jaja greit Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Eventuelt kan du bruke en linux live cd, for å få ut filene dine Jeg anbefaler Ubuntu 6.10 sin. =) Gjorde det selv for noen dager siden når skjermen ble svart etter xp-load screenen. Brukte livecden til å slette driverne. (FAT32) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Ok. Harddisken er satt inn. Skal hente ut ca 30 GB på Mine dokumenter.. Men hva søren? (Sjekk bilde) Den finner bare 12 GB inne på harddisken? Finner ikke filene mine. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kan ha noe med at du har aktivert kryptering av filer på den andre pcen via admin, altså "hide" fra andre usere eller noe. Jeg sier linux hahahaha. Nei, men det var merkelig at den ikke vister størrelsen heller. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Kan ha noe med at du har aktivert kryptering av filer på den andre pcen via admin, altså "hide" fra andre usere eller noe. Jeg sier linux hahahaha. Nei, men det var merkelig at den ikke vister størrelsen heller. 7488002[/snapback] Har ikke linux jeg.. Skulle gjerne prøvd det. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Last ned å prøv da vel: Link Den cden starter fra cdrommet, hele systemet starter fra cden uten å installere noe. Så du kan få testet det... On-topic: Ingen anelse hva som er gale. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Laste ned og brenne på CD? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Laste ned og brenne på CD? 7488255[/snapback] mhm, du laster ned iso. Brenner og booter. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Også gjør videre..? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Også gjør videre..? 7488406[/snapback] Det er alt... Hele systemet start fra disken, og tar jeg ikke feil så automounter den nok diskene dine også Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Også gjør videre..? 7488406[/snapback] Det er alt... Hele systemet start fra disken, og tar jeg ikke feil så automounter den nok diskene dine også 7488473[/snapback] Der var det mange rare ord. Forteller du på norsk? Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Automounting trenger du vel strengt tatt ikke bry deg om enda, men å mounte en disk gjør den tilgjenngelig i linux, veldig forenklet Hvor skal du kopiere filene til? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Til en annen disk. Btw, jeg bruker nero brenneprog. og brenner på DVD. Skal jeg brenne den som "data-plate"? Endret 12. desember 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 I Nero så bare velger du "Brenn image(eller hva de nå kaller det på norsk) til disk". Så finner du .iso filen din, og klikker på ok. Resten fikser nero. Evt. Du kan klikke på linken her : https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå