Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit

Killerquo

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen tobakksforetning i tønsberg, men kanskje en invandrersjappe?

Vel, jeg kjøpte min forrige pakke pipetobakk, Mixture Scottish Blend på en Statoil- stasjon litt i utkanten av Tønsberg sentrum

Hvilken Statoil-stasjon var dette?

Jeg vet ikke hva den heter. Vi var på vei til Åsgårdstrand, og kjørte en indre vei dit. Jeg er ikke lommekjent i Tønsberg, men jeg vet det lå en Meny- butikk like borti veien. Ellers kan du finne pipetobakk på Spar- butikker hvis du er heldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm, var det statoil i Åsgårdstrand da kanskje? Er jo et stykke unna Tønsberg, men hvis de har det der passer det bra for meg. :)

Vi kjørte ikke mer enn noen minutter fra Farmandstredet, så det ligger vil i Tønsberg. Men vi kjørte den retningen fordi vi skulle ut på en lang "skogsvei" som gikk til Åsgårdstrand fordi venninna mi skulle øvelseskjøre. Det var ikke statoilstasjonen i Åsgårdstrand (jeg vet kun om én, mulig det er flere :p ).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser du bor et stykke fra hovedstaden, så da er det vel uaktuelt å besøke en veldig ålreit butikk der, som heter Sol Cigar.. Men løsningen for deg er da at den butikken har en nettbutikk! Her kan du kjøpe ålreite nybegynnerpiper til rundt 200 kr. Tobakk og alt annet du trenger, finner du også der. Mener de har et starter-set for nybegynnere også..

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Ok. Da skal jeg se om jeg ikke får tak i en pipe ;) Får vel prøve meg fram, får vel litt vanlig tobakk av noen på jobben.

EDIT: Nå har jeg vært på Narvesen og kjøpt en billig maispipe :p Kjøpte med litt pipetobakk.

Jeg gikk på røykerommet på jobben og prøvde meg litt fram. Med hjelp fra noen eldre på jobben, fikk jeg fyr i pipa. Det var fantastisk! :love:

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg en pakke Scottish Blend Mixture. Virkelig god tobakk, så i morgen blir det vel å prøve Borkum Riff. Bør jeg ta original eller whisky-smaken?

Jeg har også kjøpt ny pipe. Eneste problemet med den er at munstykket ikke ser ut til å la seg fjernes fra hodet. Er det jeg som ikke drar hardt nok, eller skal det være slik. Det blir umulig for meg å kjøre piperenseren gjennom dersom den ikke kan taes av.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
I dag kjøpte jeg en pakke Scottish Blend Mixture. Virkelig god tobakk, så i morgen blir det vel å prøve Borkum Riff. Bør jeg ta original eller whisky-smaken?

Det kommer egentlig an på om du er glad i whiskysmak generelt eller ikke. Det kan lønne seg å gå inn på http://www.borkumriff.com og videre inn på "product portfolio". Her kan du sammenlikne de nevnte smakene etter styrke, søthet og aroma. Absolutt et nyttig verktøy det der.

Jeg har også kjøpt ny pipe. Eneste problemet med den er at munstykket ikke ser ut til å la seg fjernes fra hodet. Er det jeg som ikke drar hardt nok, eller skal det være slik. Det blir umulig for meg å kjøre piperenseren gjennom dersom den ikke kan taes av.

Jeg har vært borti en del piper og har aldri sett en pipe hvor munnstykket ikke kan fjernes fra selve pipen. Så jeg vil tippe at du ikke har prøvd hardt nok. Det er jo en grunnleggende egenskap for en pipe at den skal kunne renses.

Lenke til kommentar
Skal man egentlig inhalere piperøyk? Jeg er veldig ny :blush:

Smak og behag. Om man er en ikke-røyker finnes det intet behov for å trekke ned, det er jo uansett smaken som er det viktige. Men om man er røyker og nikotinavhengig (slik som meg) så trekker man jo gjerne ned. Men ikke nødvendigvis hvert trekk da pipetobakk gjerne er mye sterkere enn sigaretter.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å fortsatt røke pipe, uten å bli avhengig. For meg er ikke det spesielt stas, da jeg allerede har ille nok lunger. Har kjent et lite røykesug (etter trening spesielt) i det siste, og da er det helt herlig å ta seg litt pipe. Det er uhyggelig lett å forstå hvorfor så mange blir helt avhengig av røyken/pipen.

Skal prøve å roe ned på bruken, slik at jeg ikke blir avhengig. Jeg trekker ned av og til, men ikke hele tiden.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...