Kalinken Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg stapper ikke engang, jeg legger den løst i pipen, fyrer lighteren opp og trekker ned ilden gjennom hele tobakken. Er jeg heldig får jeg litt glør men det slukker etter max. 15 sek. 9469321[/snapback] Vel, tobakken er jo våtest når den er helt ny, så det problemet vil nok forsvinne av seg selv med tid. Forresten er det også meningen at man skal måtte fyre opp mer enn en gang per pipestopp. Hvis ikke røyker man for hardt. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du må nok stoppe litt bedre også. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Tobakken er flere måneder gammel, men det virker som det er mer vaniljesaus enn tobakk i den. Jeg har prøvd å stappe den bedre, men allikevel får jeg ikke nok fyr til å ta et eneste trekk. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Grovarbeidet er over og jeg har kommet lengre enn bildet viser. Dessverre var det så store sprekker i briaret at jeg og min bestefar lagde et "mellomstykke" av en gammel stol. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 åssen type tobbak bruker dere i pipa merke e tenker på da Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Lurer på om jeg skal prøve golden blend? Endret 13. september 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 åssen type tobbak bruker dere i pipa merke e tenker på da 9476774[/snapback] Borkum Riff (nettopp kjøpt Black Cavendish ), Golden- og Scottish Blend. Forresten står det masse om forskjellige tobakkstyper bakover i tråden hvis du leter litt. Contaminated: Nice, men hva med å lakkere den? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Som sagt, jeg er ikke ferdig. Den skal poleres med en spesiell type voks. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Får jeg "låne" tobb av deg i kveld, Kalinken? Og når stikker vi ut? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Er det ingen som bruker vanlig tobakk snitt 2 i pipen sin. Det er jo et snitt som skal passe til pipe også. Ellers liker jeg ikke så parfymerte tobakker som Borkum Riff. Holder meg heller til mer nøytrale tobakker fra danske Sørensen, for eksempel. Edit: Har ikke pipe lenger, har dessverre fått frastjålet mine piper for flere år siden. Kanskje jeg bør skaffe meg en Tabago til søndagskaffe avec. Husk at en pipe bør hvile i en uke etter en dags bruk. Endret 17. september 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvofor bør en pipe hvile en uke etter en dag med bruk? Bare lurer. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 For at den ikke skal bli sur. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Går det ann å røyke te i pipen? 9338504[/snapback] Ja, men den smaker bedre hvis man drikker den. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Går det ann å røyke te i pipen? 9338504[/snapback] Ja, men den smaker bedre hvis man drikker den. 9513034[/snapback] Jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av pipe. Men finnes det noen tobakker i Norge man kan få kjøpt som smaker vanilje? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av pipe.9605136[/snapback] God idé. Om du er dreven på netthandel kan jeg anbefale deg å handle på ebay, men som førstegangskjøper(?) er det kanskje en fordel å kjøpe i butikk hvor du kan få hjelp og råd av betjeningen. Men finnes det noen tobakker i Norge man kan få kjøpt som smaker vanilje? 9605136[/snapback] Kan ikke si jeg vet det, nei. Men hvor bor du? Om du bor i Oslo-området burde du ta turen til Sol Cigar, det er den butikken jeg har sett med størst utvalg. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Borkum Riff Original er smaksatt med vanilje men min erfaring er at den ikke brenner. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Selvfølgelig. Rart at jeg ikke tenkte på Borkum Original. Min erfaring med den er at den brenner like godt som alle andre tobakker. Det er nok contaminated som har vært uheldig med pakningen eller noe i den duren. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av pipe.9605136[/snapback] God idé. Om du er dreven på netthandel kan jeg anbefale deg å handle på ebay, men som førstegangskjøper(?) er det kanskje en fordel å kjøpe i butikk hvor du kan få hjelp og råd av betjeningen. Men finnes det noen tobakker i Norge man kan få kjøpt som smaker vanilje? 9605136[/snapback] Kan ikke si jeg vet det, nei. Men hvor bor du? Om du bor i Oslo-området burde du ta turen til Sol Cigar, det er den butikken jeg har sett med størst utvalg. 9606681[/snapback] Bor i Nord-Trøndelag, nærmere sagt Nærøy kommune. Ganske lang fra sivilisasjonen men men. Jeg tenker på å bestille meg pipe og tobakk, men jeg vet ikke hvor. Kan noen linke meg til en pipe og tobakk? Har sett litt rundt på Sol sin nettbytikk, og "Per" pipene ligger i min prisklasse. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kom hjem fra en herlig uke i Italia i dag og kjøpte med meg litt tobakk. En pakke à 50g med SkandinaviK, Mixture En pakke à 50g med AmphorA Mature Blend En pakke à 50g med Borkum Riff Bourbon Mixture Sistnevnte har jeg vel vært borte i før, men gleder meg til å prøve SkandinaviK og AmphorA. Er litt skuffet over at jeg ikke fant noen mer lokale merker, men det får gå (AmphorA er forøvrig Nederlandsk hvis noen lurte). Lenke til kommentar
heismann Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Kom akkurat hjem fra en fantastisk fjelltur, der pipa selvfølgelig var med. Fantastisk opplevelse å sitte i nydelig natur, og nyte utsikten med en pipe i hånda.. Endret 7. oktober 2007 av heismann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå