Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit

Killerquo

Anbefalte innlegg

Jeg stapper ikke engang, jeg legger den løst i pipen, fyrer lighteren opp og trekker ned ilden gjennom hele tobakken. Er jeg heldig får jeg litt glør men det slukker etter max. 15 sek.

9469321[/snapback]

Vel, tobakken er jo våtest når den er helt ny, så det problemet vil nok forsvinne av seg selv med tid.

Forresten er det også meningen at man skal måtte fyre opp mer enn en gang per pipestopp. Hvis ikke røyker man for hardt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åssen type tobbak bruker dere i pipa merke e tenker på da

9476774[/snapback]

Borkum Riff (nettopp kjøpt Black Cavendish :) ), Golden- og Scottish Blend. Forresten står det masse om forskjellige tobakkstyper bakover i tråden hvis du leter litt.

Contaminated: Nice, men hva med å lakkere den?

Lenke til kommentar

Er det ingen som bruker vanlig tobakk snitt 2 i pipen sin. Det er jo et snitt som skal passe til pipe også.

Ellers liker jeg ikke så parfymerte tobakker som Borkum Riff. Holder meg heller til mer nøytrale tobakker fra danske Sørensen, for eksempel.

Edit: Har ikke pipe lenger, har dessverre fått frastjålet mine piper for flere år siden. Kanskje jeg bør skaffe meg en Tabago til søndagskaffe avec.

Husk at en pipe bør hvile i en uke etter en dags bruk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av pipe.

9605136[/snapback]

God idé.

Om du er dreven på netthandel kan jeg anbefale deg å handle på ebay, men som førstegangskjøper(?) er det kanskje en fordel å kjøpe i butikk hvor du kan få hjelp og råd av betjeningen.

Men finnes det noen tobakker i Norge man kan få kjøpt som smaker vanilje?

9605136[/snapback]

Kan ikke si jeg vet det, nei. Men hvor bor du? Om du bor i Oslo-området burde du ta turen til Sol Cigar, det er den butikken jeg har sett med størst utvalg.
Lenke til kommentar
Jeg tror sannelig jeg skal gå til innkjøp av pipe.

9605136[/snapback]

God idé.

Om du er dreven på netthandel kan jeg anbefale deg å handle på ebay, men som førstegangskjøper(?) er det kanskje en fordel å kjøpe i butikk hvor du kan få hjelp og råd av betjeningen.

Men finnes det noen tobakker i Norge man kan få kjøpt som smaker vanilje?

9605136[/snapback]

Kan ikke si jeg vet det, nei. Men hvor bor du? Om du bor i Oslo-området burde du ta turen til Sol Cigar, det er den butikken jeg har sett med størst utvalg.

9606681[/snapback]

Bor i Nord-Trøndelag, nærmere sagt Nærøy kommune. Ganske lang fra sivilisasjonen men men. Jeg tenker på å bestille meg pipe og tobakk, men jeg vet ikke hvor. Kan noen linke meg til en pipe og tobakk? Har sett litt rundt på Sol sin nettbytikk, og "Per" pipene ligger i min prisklasse.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra en herlig uke i Italia i dag og kjøpte med meg litt tobakk.

En pakke à 50g med SkandinaviK, Mixture

En pakke à 50g med AmphorA Mature Blend

En pakke à 50g med Borkum Riff Bourbon Mixture

Sistnevnte har jeg vel vært borte i før, men gleder meg til å prøve SkandinaviK og AmphorA. Er litt skuffet over at jeg ikke fant noen mer lokale merker, men det får gå (AmphorA er forøvrig Nederlandsk hvis noen lurte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...