Discipline Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Slik ser min briardklump ut etter et to-timers arbeid på frihånd. Jeg begynte å skisse forskjellige piper i går, men klarte ikke å bestemme meg for hvilken form jeg skulle ha. Dog heller jeg mot en rett pipe, siden jeg bør prøve å unngå sprekkene som dere ser på baksiden. Dessuten er det vanskeligere å borre krummede piper. --- Davidoff Flake Medallions er en vakker tobakk. Hurra! Vi er på side 5! Endret 1. august 2007 av contaminated Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Begynner å se virkelig bra ut dette... Tar du bestillinger? Er det vanskelig? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Hehe, siden jeg har vært pipemaker i kun to timer tar jeg den forespørselen som et kompliment! Fra spøk til revolver: Dette er min første pipe jeg arbeider på, men jeg liker å arbeide med tre og jeg kommer til å bestille briar i fremtiden for å lage flere piper. Jeg vet ikke hvordan resultatet blir, og dermed kan jeg heller ikke si hvorvidt sjansen er stor for at en eventuell kunde blir misfornøyd med sin bestilling. Det jeg derimot kan gjøre er å ta i mot en "utfordring" fra f.eks deg, lage en pipe på bestilling, og dersom resultatet blir bra nok kjøper du den til avtalt pris (uten at fortjenesten blir stor for min egen del ettersom jeg ikke er utdannet i dette). Ønsker du ikke å kjøpe den, beholder jeg den selv. Pipemaking kommer til å bli en hobby for meg, og jeg tviler på at jeg kommer til å lage piper for salg, men dersom noen øsnker å kjøpe en pipe jeg har laget blir jeg selvfølgelig glad og skal vurdere det. Det arbeidet jeg har gjort hittil med pipen har ikke vært så veldig vanskelig. Dessverre var jeg litt uheldig og filte av litt for mye på en plass, men jeg tror jeg klarer å jevne det ut ettersom jeg skal pusse nøye med sandpapir med en grovhet på alt mellom 120 og 500. Jeg kan tenke meg til at det blir vanskelig å borre det andre hullet, og tilpasse munnstykket slik at det sitter perfekt og går i ett med resten av pipen. Overflatebehandling har jeg ingen erfaring med, men jeg skal prøve å få tak i carnuba-voks slik at pipen blir blank og får et beskyttende lag over seg. Et annet alternativ er sandblåsing men det har jeg ikke utstyr til. Edit: Stooor samling med piperelaterte linker http://www.clubstogie.com/vb/showthread.php?t=13722 Edit 2: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt munnstykker? Endret 1. august 2007 av contaminated Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 contaminated, for å få den blank og fin kan du bruke papir av 800+ typen. da blir overflaten smooth. senere kan du polere med noe tøy. evt bruke en form for voks for å få ordentlig shine. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Kanskje dette kan hjelpe litt: http://en.wikipedia.org/wiki/Smoking_pipe_...Prevent_Burning Er om hvordan man glaserer innsiden så den ikke skal brenne. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Pipe til morgenkaffen er ikke dumt. Bør prøves. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jepp, da ble det pipe på meg i går.. "Per pipe, stor krum" og Caledonian-tobakk, kjøpt på Sol Cigar i Oslo. Stemmer det jeg hørte tidligere her, at det er god service i denne butikken. Ble ekspedert av den dame som virkelig visste hva hun pratet om! Hyggelig, og for en fantastisk butikk? Nå reiser jeg straks på en liten ferietur, så da blir det bra å ta med seg en pipe å nippe litt til! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Har du prøvd den ennå da? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 e har en pipe e har lyst til og prøve, men e har et lite problem e finner ikke pipe tobbak og den lille pinnen som ser ut som en fyrstikk med kork rundt er ødelagt noen som har en idet om hvor e finner dette bor i lillesand rett med kr.sand Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 hø? Er sikkert en tobaksbutikk i nærheten eller eventuellt en butikk med bra utvalg... hvis ikke funker rullingstobakk som nødproviant. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 e har en pipe e har lyst til og prøve, men e har et lite problem e finner ikke pipe tobbak og den lille pinnen som ser ut som en fyrstikk med kork rundt er ødelagt noen som har en idet om hvor e finner dette bor i lillesand rett med kr.sand 9214630[/snapback] Rimelig vanskelig å forstå det innlegget, men jeg anbefaler deg å ta en tur til en tobakksforetning og vise fram det som er ødelagt. Da kan du få svar på om du kan få kjøpt/bestilt ny fra den butikken, mens du i samme slengen får kjøpt med deg litt pipetobakk. To fluer i en schmekk. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 takker for svar skal reise inn til kr.sand og se om en finner en butikk som har bra utvalg Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 GREIT, FOLKENS! Gud, jeg har lett lenge etter en tråd som dette. Endelig fant jeg en. Er personlig en fan av piper. Kjenner bare en som røyker pipe, men fy faen så tøft det er uansett! Jeg har laget min egen pipe. Den ble helt grei, men ikke på langt nær så tøff som jeg ville ha den til, desverre. Dette pga. liten tid å lage den på. Lagde den på sløyden på skolen. Måtte klarere med Rektor at det var OK og greier. Hah. Uansett; jeg kjøpte pipen min hos Tabago pipemaker; Bård Hansen. Her finner du hjemmesiden hannes. Han holder til på Bryggen i Bergen, som ligger i perfekt avstand fra meg. Vi kom opp til han en Onsdag, der han viste oss verkstedet sitt, pipene, hvordan han laget dem etc. Han var glad for at det var noen unge folk som var engasjert i dette fremdeles. Så kjøpte jeg en briar-trebit, med munnstykke. han har borret tobakkskammer og røykekanal inn i trebiten selv. Alt du trenger å gjøre er å forme hodet. Fikk velge munnstykke selv. Betalte rundt 300 kr tror jeg. Du finner dette på hjemmesiden hannes. Jeg filte mye, med først grov og så fin fil, for å få ut den formen jeg ville ha. Så pusset jeg lenge, for å oppnå den fine fargen - og bonet den til slutt for å få den blank og fin. Har forøvrig klart å lage en grusom lukt i pipa, med å stappe tørr mose nedi og tenne på. Skal rense den og prøve ekte tobakk en dag. Bilder kommer! (Tar forbehold om skriveleifer, da jeg ikke har giddet å lese igjennom på denne tiden av døgnet.) Takk! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Var imponert helt til det med mosen? Hva faen? er jo mord... og jeg får dårlig samvittighet av rullingstobakk? Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Var imponert helt til det med mosen? Hva faen? er jo mord... og jeg får dårlig samvittighet av rullingstobakk? 9216062[/snapback] Hah, jeg vet. Angrer. Lukter piss av den, og den er blitt litt surklete.. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Prøvde du seriøst å røyke det? Har vært rimelig desperat jeg og, men aldri tydd til slike tiltak. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Prøvde du seriøst å røyke det? Har vært rimelig desperat jeg og, men aldri tydd til slike tiltak. 9217542[/snapback] Jeg og kameraten min fikk faktisk god fyr i dritet. Men det smakte grusomt av kjeften etterpå. Og det lukter likeså! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Tabago er vel kjent her i tråden, forresten, etter Kalinkens diverse linker. Hvor gammel er du? Så lenge man er 18 er det skjeldent noe porblem å få tak i god pipe-tobakk. Hvis du er i utlandet kan jeg informere om at i hvertfall England og Frankrike har mer liberale røykelover enn Norge. Spania var et sant helvete for unge pipenytere. Er sikker på at når du har røyket litt ordentlig tobakk forsvinner den fæle moselukten. EDIT: Legger du ut bilder av pipa? Endret 6. august 2007 av G_J_Caesar Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bilder: Jeg er bare 16 år, og har ikke store planer om å begynne å røyke. Dog, jeg vil nok skaffe meg litt god tobakk framover til å kose meg med på julaften etc. Ellrs har jeg en pakke Cigarillos. Har vel 4 igjen som jeg kan helle oppi pipen for å få litt ekte tobakk i den. Dog, det er veldig små blader så det blir vel litt skarp smak. Var forøvrig i England for noen mnd. siden. De hadde jo sinnsykt med pipebutikker! Og masse utvalg av tobakk. Krokker med alt fra vanilje, whisky og kaffe. + Vanlig tobakk da. Nei, piper er noen fine greier! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, jeg er ingen stor røyker jeg heller, men blir vel litt oftere enn Juleaften, hehe. Pipa så jo bra ut den;) I England er det ihvertfall 16 årsgrense på tobakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå