Maverick2000 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men slipper tobakken gjennom tollen? Jeg trodde det var nulltoleranse for tobakksimport via nettbutikk, jf. denne linken. Derfor har jeg bare lett etter på norske sider. Har du gode erfaringer med å ta inn tobakken fra utlandet er det kjempegledelig. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Men slipper tobakken gjennom tollen? Jeg trodde det var nulltoleranse for tobakksimport via nettbutikk, jf. denne linken. Derfor har jeg bare lett etter på norske sider. Har du gode erfaringer med å ta inn tobakken fra utlandet er det kjempegledelig. 8280936[/snapback] Hmmm. Mulig jeg har vært uklar, men jeg får tobakken/pipene mine i all hovedsak fra utenlandsbesøk/norske butikker, så jeg er ingen ekspert på området. Norske nettbutikker som selger pipetobakk er nok en sjeldenhet. Jeg synes det høres merkelig ut med importforbud, men linken din virker troverdig, så du får vel enten droppe å bestille fra utlandet eller satse på at den ikke sjekkes i tollen. De sjekker jo ikke alt som sendes. Hvis du skal til sydligere strøk i nærmeste framtid er det en gylden mulighet til å få litt tobakk til en billig penge uten å trenge å tenke på lovligheten. Hvis ikke kan en ty til Rød 2 eller Petterøes, som selges nesten over alt, bare for å få kommet igang med røykingen. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Kan ikke si jeg merker så mye til det, men det er anbefalt og holde seg til en type tobakk, fordi de setter igjen litt smak i pipen. Er sant som kalinken sier at det er veldig billig sørover og generelt i utlandet. Jeg kjøpte nylig en pakke med Borkum riff for en tredjedel av prisen i norge (6 €). Endret 1. april 2007 av G_J_Caesar Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Men slipper tobakken gjennom tollen? Jeg trodde det var nulltoleranse for tobakksimport via nettbutikk, jf. denne linken. Derfor har jeg bare lett etter på norske sider. Har du gode erfaringer med å ta inn tobakken fra utlandet er det kjempegledelig. 8280936[/snapback] Hmmm. Mulig jeg har vært uklar, men jeg får tobakken/pipene mine i all hovedsak fra utenlandsbesøk/norske butikker, så jeg er ingen ekspert på området. Norske nettbutikker som selger pipetobakk er nok en sjeldenhet. Jeg synes det høres merkelig ut med importforbud, men linken din virker troverdig, så du får vel enten droppe å bestille fra utlandet eller satse på at den ikke sjekkes i tollen. De sjekker jo ikke alt som sendes. Hvis du skal til sydligere strøk i nærmeste framtid er det en gylden mulighet til å få litt tobakk til en billig penge uten å trenge å tenke på lovligheten. Hvis ikke kan en ty til Rød 2 eller Petterøes, som selges nesten over alt, bare for å få kommet igang med røykingen. 8286153[/snapback] Hm, ja ok. Skal nok til sydligere strøk, men det blir et stykke utpå sommeren, og jeg kommer til å bruke pipen en del før det... Dumt at pipetobakk skal stilles på lik linje med vanlig usselt og motbydelig tobakk. Pipe er klasse. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Dumt at pipetobakk skal stilles på lik linje med vanlig usselt og motbydelig tobakk. Pipe er klasse. 8288873[/snapback] Som om jeg skulle ha sagt det selv. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Da har jeg endelig gått til innkjøp av pipe. Det er en billig maispipe fra narvesen, men for meg funker den fett. Jeg hadde ikke råd til pipetobakk (kall meg fjortiss), men fyren bak kassa sa at superior rulletobakk egna seg best, så jeg gikk for den.. Med litt trening begyner jeg å få dreisen på å tenne den, men på siste trekkene slukner den veldig lett.. Når jeg er ferdig må jeg røre litt rundt med en fyrstikk i pipa før jeg kan tappe ut tobakken, men det er bedre enn før da jeg praktisktalt måtte grave det ut Hvilken rimelige og gode pipetobakk burde jeg går for neste gang jeg skal skaffe tobakk? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Da har jeg skaffet meg pipe også. Har røkt på Blå Sterk 3 hittil, ganske fin tobakk. Kanskje litt kraftig til tider, blir litt smålig sår i munnhulen av den om jeg røyker mye. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg blir ikke sår, men jeg får skikkelig nikotinsjok^^ Begyner å gi seg nå... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg blir ikke sår, men jeg får skikkelig nikotinsjok^^Begyner å gi seg nå... 8792319[/snapback] Du har ikke i nærheten like grov tobakk Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg blir ikke sår, men jeg får skikkelig nikotinsjok^^Begyner å gi seg nå... 8792319[/snapback] Du har ikke i nærheten like grov tobakk 8792556[/snapback] Får trappe det oppover Vanlige røyk smaker ingenting lenger Endret 5. juni 2007 av goliatmo Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Som pasjonert piperøyker (og sigarer) i snart 30 år, skal jeg bidra med litt erfaring. Først min spesialpipe - for ekstremt lange røykeseanser. Alder ca 100 år, brukes aldri mer enn 2 - 3 ganger pr år. Så et par anbefalinger på pipetobakk. * Erinmore Mixture * Dunhill Mixture 965 Dunhill har flere meget bra pipetobakker. Når det gjelder piper er piper til 150 - 300 kr helt OK, faktisk viktigere å ha et par piper dersom man røyker et par stapp om dagen. Fundamentalt tilleggsutstyr: * Pipestapper * Piperensere * Piperenseveske * (konjakk - drikkes) Så er det sikkert noen som lurer på hvor mange piper jeg har, 5 stk i tillegg til den store. Dyreste koster trolig en 1 200 kr i dag (Dunhill), eller har jeg Masta, 2 gamle Larsen og en jeg ikke vet hva er. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvilken rimelige og gode pipetobakk burde jeg går for neste gang jeg skal skaffe tobakk? 8791478[/snapback] Golden Blend og Scottish Blend er gode alternativer som ikke er så alt for vanskelige å få tak i. 8793289[/snapback] Sinnsykt fet pipe. Og har du røkejakke? Jeg ville absolutt lagt til det på listen over fundamentalt tilleggsutstyr, spesielt for en som har "kommet litt opp i gradene" som du utvilsomt har. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Og har du røkejakke? Jeg ville absolutt lagt til det på listen over fundamentalt tilleggsutstyr, spesielt for en som har "kommet litt opp i gradene" som du utvilsomt har. 8799650[/snapback] Spørsmål hva man tenker på med røkejakke. Hensikten er/var å ha jakke/klær der det ikke gjorde så mye om pipelukta satt litt i, derfor bruken av røkejakke. Samme gjelder sigarrøyking. Så jeg har nok ikke en røkejakke i den "snobbete" betydningen, men jeg bruker nok egne klær i stor grad når pipe/sigarer røkes. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Tenker nok på røkejakke i den "snobbete" betydningen, ja. Hvor fikk du tak i spesialpipen, forresten? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Tenker nok på røkejakke i den "snobbete" betydningen, ja. Hvor fikk du tak i spesialpipen, forresten? 8806372[/snapback] Arvegods - en piperøkende oldefar. Et annet poeng når det gjelder røkejakken, er at tradisjonen kommer fra de tider og miljøer der man var meget (og her er det meget med fet, stor og større skrift) stivt kledd. Det å iføre seg i litt mer avlappende plagg, som en røkejakke var, kan godt sammenlignes med skifte fra jakke og bukse på jobb til dongeri og en god genser i privaten. Nå har jeg hatt en typisk jakke og bukse jobb (uten slips) i alle år (ikke de siste), så for meg har"røkejakken" vært en behagelig strikkejakke med skinnlapper på albuene. Endret 7. juni 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hater når gode tråder går ut av mine innlegg... Forresten: Piperøking er forbeholdt gentlemen og folk med stil, derfor Røkejakken, Whiskey og benken med utsikt. Lenke til kommentar
pathfinder Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Forresten: Piperøking er forbeholdt gentlemen og folk med stil, derfor Røkejakken, Whiskey og benken med utsikt. og så for oss yngre menn! Piperøking er også for yngre menn med stil og humor! Og et glass med pils og en utsikt over damer. Sry kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Lurer på hvordan det er å røyke med lange piper, har ikke fått prøvd det selv. Slike lange eventyrpiper ser jo veldig grom ut da, Gandalf anyone? Men hvordan blir smaken og effekten i slike piper samenlignet med vanligere kortere piper, noen som vet? Enlighten me! Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Lurer på hvordan det er å røyke med lange piper, har ikke fått prøvd det selv.Slike lange eventyrpiper ser jo veldig grom ut da, Gandalf anyone? Men hvordan blir smaken og effekten i slike piper samenlignet med vanligere kortere piper, noen som vet? Enlighten me! 8865230[/snapback] Lange piper er herlig! Røyken blir avkjølt, så på en måte smaker man mer av tobakken siden den ikke bare er varm. Lenke til kommentar
pathfinder Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ok etter og ha lest her inne en del, Så har jeg liksom blitt litt besatt xD har røykt vanlig Rød 3 nå i 7 år og jah! Nå kjøpte jeg meg pipe i dag og Wuhu for en forsterning av de gode smakene Takk for at dere fikk meg overbevist! Mvh. Lykklig pipe røyker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå