Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit

Killerquo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg har fått meg en pipe. Men vet ikke hvordan tobakk jeg skal kjøpe, siden jeg egentlig ikke røyker, men liker å gjøre det noen ganger. Så hvordan tobakk?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bumper denne tråden jeg:) Kan man bruke løssnus i pipa?

Det er nok mulig, ja, men jeg vil nok tro at det er ganske hensynsløst. Fuktigheten er noe annerledes, smaken vil jeg anta er mye grovere/mørkere (eller rett og slett dritt) og du får kanskje løssnus i munnen. Du skader deg nok mer enn du nyter av det.

Hvorfor ikke bare kjøpe pipetobakk? Å røyke pipe er ikke ment for nikotinen, men å lene seg tilbake, slappe av og smake tobakken.

Jeg har fått meg en pipe. Men vet ikke hvordan tobakk jeg skal kjøpe, siden jeg egentlig ikke røyker, men liker å gjøre det noen ganger. Så hvordan tobakk?

Det kommer helt an på hvilken smak du vil gå for. Du har blant annet aromatiske (smakstilsatt) og ikke-aromatiske. For nybegynnere vil jeg anbefale å gå for aromatiske, ettersom smaken og røyken er mildere - Bare ikke kjøp billig jalla-typene, siden mange av dem er "kjemikaliebomber". Tobakksjappen her i Bergen har en nettbutikk:

http://msorensen.no/Tobakk

Da jeg begynte gikk jeg for Sørensen Mixture Tobakk - En av bestselgerne. Den lukter og smaker veldig godt (vanlije'ish, både før og under røykingen). Etter hvert er det bare å eksperimentere når du har lært deg å pakke pipen, røyke og smake tobakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...