Kalinken Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde nok personlig styrt unna de billigste pipene på Ebay (jeg synes de ser billige og masseproduserte ut). Det skal sies at disse pipene kan være helt kurante for mindre erfarne piperøykere. Jeg hadde nok heller valgt de pipene som befinner seg mer i mellomsjiktet prismessig; f.eks. pipene til ebay-butikken Stevens Smoking Pipes. Jeg har ikke handlet hos denne selgeren før, men etter å ha sett over sortimentet hans er det mulig jeg gjør det. De er en del dyrere enn mange andre på ebay, men med dagens dollarkurs er det ikke all verden. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Nå har jeg blitt inspirert til å skaffe meg pipe jeg og Jeg har i ny og ne nytet en cigarett bare for å slappe av litt og så liker jeg svimelheten man får når man ikke røyker jevnlig Så jeg har bestilt en Per pipe med stor krum på Solcigar.no, sammen med Borkum Riff Black Cavendish tobakk. Gleder meg til å fyre den opp nå! Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor får jeg tak i piperensere? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvor får jeg tak i piperensere? Tipper Sol cigar selger, men dette er piperøkerens problem; det er for få piperensere i dagens samfunn. Prøv hobbybutikker! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Noen som vet noe mer om evt. restriksjoner på forsendelser av piper til norge? Kan man f.eks ikke handle piper fra utlandet på nettet? Ser at det er mye fint på ebay, så det hadde vært interessant. Hva synes forresten folket om denne her? Grei pipe? Lenke til kommentar
chevalier Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) I med at en pipe skal få lov til og kjøle seg av, hvor lang tid i mellom hver gang er det snakk om? og hvor mange ganger av dagen er anbefalt og bruke pipen? Tenkte på og kjøpe meg en pipe til en 200-300 kroner og en anbefalt tobakk, så jeg må bare være sikker på ting. Endret 8. juni 2008 av chevalier Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg røyker ikke fordi det fører til kreft Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Røyking er kreftfremkallende, men det er dermed ikke sagt at det fører til kreft. Det finnes mange røykere som aldri får kreft Husk på at piperøyking er ikke noe man driver med daglig, og man innhalerer heller ikke, så kreftrisikoen er langt mindre enn ved sigaretter. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 I med at en pipe skal få lov til og kjøle seg av, hvor lang tid i mellom hver gang er det snakk om? og hvor mange ganger av dagen er anbefalt og bruke pipen? Tenkte på og kjøpe meg en pipe til en 200-300 kroner og en anbefalt tobakk, så jeg må bare være sikker på ting. De fleste steder jeg har lest om dette anbefaler minst ett døgn hviletid mellom hver bruk av pipen, gjerne mer. Lenke til kommentar
chevalier Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Takk Ja, da sitter jeg med pipa i hånda, Borkum Riff Black på G og helbillies ;P Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fikk pipe fra England i dag. Virkelig fin churchwarden-pipe som jeg håper jeg får prøvd i kveld. Får håpe regnet roer seg til kvelden. For tiden røker jeg Capstain original navy cut og synes det er helt greit, men jeg lurte på om det er noen som hadde noe veldig annerledes å anbefale. Har lyst til å prøve litt forskjellig, egentlig. Lenke til kommentar
Trailergunn Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei hei. Har lenge hatt lyst på pipe, ser jo så godt ut. Så nå har jeg kjøpt meg en satt corn pipe som de har på narvesen og scothis blend tobakk. Men vet jo egentlig ikke helt hvordan man røyker pipe. Har fyrt den opp noen ganger og har fått god fyr og trekk. Men noen spørsmål fra en nybegynner. Jeg lurer på når du vet når tobakken er slutt og at det ikke bare er dårlig fyr. Hvordan man egentlig røyker, er det sånn at man trekker med hvert tredje eller hvert andre trekk slik som med sigarer? Eller sitter man bare å patter på pipa slik som du gjerne ser på film? Og om det er vanelig å få dugg i munnstykket? Tusen takk på forhånd. Og ja sørlandssommer, pipe og god rocke musikk er digg! Hehe Rune Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg røyker ikke fordi det fører til kreft Hva i all verden fikk deg til å tro at noen i denne tråden bryr seg om hva du gjør og ikke gjør? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Fikk pipe fra England i dag. Virkelig fin churchwarden-pipe som jeg håper jeg får prøvd i kveld. Får håpe regnet roer seg til kvelden. Har du noe bilde av denne pipen? Churchwarden-piper har absolutt sin sjarm. Jeg lurer på når du vet når tobakken er slutt og at det ikke bare er dårlig fyr. Dette kommer med erfaring. Når du har røyket en stund vet du sånn ca. når tobakken har brent opp, avhengig av hvor hardt du har røyket og om du har tatt mange pauser. Hvordan man egentlig røyker, er det sånn at man trekker med hvert tredje eller hvert andre trekk slik som med sigarer? Eller sitter man bare å patter på pipa slik som du gjerne ser på film? Dette er helt opp til deg selv. Du burde selv finne din grense for hvor mye du tar inn uten at du blir uggen. Noen patter for det meste og trekker inn en gang iblant, mens andre igjen trekker inn det meste og patter iblant. Og om det er vanelig å få dugg i munnstykket? Det kan jeg ikke si jeg har opplevd, nei. Dugg som i kondens? Og ja sørlandssommer, pipe og god rocke musikk er digg! Hehe Indeed. Endret 6. juli 2008 av Kalinken Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg røyker ikke fordi det fører til kreft Det samme gjer wow og potet. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Da har jeg bestilt meg piper både fra verdensveven i utlandet, og fra solcigar Har ikke røkt pipe siden begynnelse på 90tallet, og da bare for å teste, så dette skal bli bra. Pipe er også mer egnet når jeg kjører bil fra og til jobb en en sigarett Lenke til kommentar
DeHawk89 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Da ble det pipe på meg og:P Bestilte min første pipe idag på sol cigar Per pipe Rett, Smal Og Tobakk Davidoff Scottish Mixture 50g Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Godt å se at det fortsatt finnes piperøkere! Hva går det i tobakk omkring? Selv røker jeg Borkum og Scottish Mixture av MacBarens. MacBarens er virkelig god. Men må si at Borkum Bourbon Whiskey også er god, selv om jeg liker whisky best i glasset... Tenkte å prøve sørensen. Det er stort sett de tre merkene man får tak i på Narvesen her i byen. Og Capstan selvfølgelig, men den var jeg ikke så glad for, iallefall ikke den blå kanskje er gul bedre. Flake Cut er ikke helt greit å holde på med. Endret 2. august 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 hva slags pipe er best til å peke med? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Bumper denne da jeg har fått meg pipe! Den heter Peterson of Dublin eller noe sånt, veldig fin, liten sak. Men jeg trenger tips til pipetobakk, som helst finnes på ebay eller andre nettsider hvor enhver kan bestille. (er ikke 18 enda). Hvordan er det med pipetobakk i fysiske butikker i Norge? Finnes det blant rullingsen i en vanlig dagligvarebutikk f.eks.? Endret 10. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå