Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan noen fortelle hva som er så bra med pipe i forhold til vanlig røyk? Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Noen som vet om å røyke vannpipe er farlig, mye nikotin osv. ? Du får vel ikke kjære i lungene? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vannpipe er farlig, men du får ikkje tjære i lungene nei. Men derimot nikotin. Det er ikke ufarlig. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så det er ikke farligere enn å røyke en sigarett? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Sigaretter er farligst ja. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan man få sopp i lungene av å røyke vannpipe? Finnes det noe slags tobakk som er nikotinfri som du kan røyke i vanlige piper? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Kan noen fortelle hva som er så bra med pipe i forhold til vanlig røyk? Herre. Hva som er så bra? For det første smaker pipetobakken utrolig mye bedre, fordi pipetobakk i utgangspunktet skal smakes framfor å trekkes ned, legges det også større vekt på smak enn i sigarett-tobakk-produksjon. For det andre er en pipe mye sterkere enn en vanlig røyk, fordi det er mer tobakk i den. Når man er garvet piperøyker er det vanskelig å gå tilbake til sigg, fordi man kjenner så liten effekt. Utover smaken og styrken blir alle argumentene mine rent subjektive, så du må nesten bare prøve selv å finne ut om det er noe for deg. Noen som vet om å røyke vannpipe er farlig, mye nikotin osv. ?Du får vel ikke kjære i lungene? Her kan du lese om farene rundt vannpipe. Som du ser er det mye uenighet rundt hvor farlig det egentlig er. Endret 3. desember 2007 av Kalinken Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan noen fortelle hva som er så bra med pipe i forhold til vanlig røyk? 1: Det smaker av pipetobakk. Finnes mange forskjellige smaker, så man kan varriere. 2: Ser bra ut, ingen ekte gentlemann kan bevege seg ute uten pipe i munnen/hånden. 3: Det er ikke bevist noen helseskadelig virkning av å røyke pipe. 4: Ikke nødvendig å trekke ned røyken for å få en avslappende effekt. (5:) Noen liker ikke ting som er inn eller komersielle, og pipe er langt i fra noen av de. Sad but true. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg tror det er en liten risiko for å øke sjansen for munnhulekreft, men skitt au nå til dags er det jo farlig å spise poteter også, så det skremmer ikke meg fra å røke pipe. Endret 3. desember 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Hindmost Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei pipe folk En liten historie om ebay og toll her. Har vært sigar røyker en stund nå, og bestemte meg for å skaffe meg en pipe også. Ble litt inspirert av ringenes herre trilogien, som jeg så om igjen nettopp Bestillte denne : Fikk den i romjulen og var er meget fornøyd med den. Sammen med dunhill scottish blend fra sol sigar nettbutikk er det perfekt. Men så i dag ringer tollvesenet og vil kikke på den! De skal tilogmed sende en sjåfør for å hente den på kveldstid!! Hva pokker er dette her?? Trodde at når noe var gått gjennom tollen, så var det i boks... Det blir interessant å se hvordan dette utvikler seg.. og hvor lenge det tar før jeg får den tilbake. Og om den er fremdeles er i ett stykke... H Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Pen pipe! Men så i dag ringer tollvesenet og vil kikke på den! De skal tilogmed sende en sjåfør for å hente den på kveldstid!!Hva pokker er dette her?? Trodde at når noe var gått gjennom tollen, så var det i boks... Dette høres merkelig ut. Jeg er redd jeg ikke er til stor hjelp, fordi jeg har aldri hørt om noe liknende som du beskriver her. Sa de noe om hvorfor de skulle sende en mann, eller hvorfor pipen var så interessant? Det høres ut som om pipen din av en eller annen grunn har merkelig høy prioritet for tollvesenet. Enten det eller så er det helt horribel ressursbruk fra tollvesenets side. Lenke til kommentar
Hindmost Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ja det er rart! Det eneste jeg kan komme på , er at spedisjons firmaet har gjort en feil ved fortolling. Dette har da Toll(U)vesenet fått ferten av, sikkert gjennom en eller annen kontroll rutine. Derfor må firmaet hente varen for å levere den til vesenet. NEKTER å tro at en tolltjenestemann tropper opp her på kveldstid for noe slikt...... Hun som ringte meg, var bare en kontordame. Hun visste ikke hvorfor de absolutt skulle ha tak i varen. Vi finner i alle fall ut om piper går under tobakksvarer Som jo krever spesial søknad. H Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei alle piperøykere! Jeg vil begynne med pipe, ganske enkelt fordi det ser så utrolig bad ass ut. Hva trenger jeg av utstyr? Bare tobakk og selve pipen? Og hvor kan jeg kjøpe dette billigst mulig, helst norsk nettbutikk? Jeg vil ha en "nybegynner" billig pipe.. Jeg vil ha tips og gode råd! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 I første omgang trenger du kun en pipe og tobakk, ja. Det finnes en del annet utstyr man kan kjøpe også, men dette er valgfritt og gjerne for litt mer viderekomne. Den eneste norske nettbutikken for piper er for tiden tabago.no, som har et greit utvalg, men rimelig stive priser. Hvis pris er viktigst burde du altså kjøpe fra utlandet. Det finnes en rekke nettbutikker til dette formål, og du kan også vurdere å stikke innom Ebay, som har mye skrot, men også noen godbiter til en overkommelig pris, hvis du bare leter litt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg fant denne nettbutikken og den så veldig grei ut. Noen erfaringer? De tar VISA. Kan jeg som 16-åring bare skrive inn VISA nr og komme unna med det? (det står på siden at bare personer over 18 år får handle..) Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg fant denne nettbutikken og den så veldig grei ut. Noen erfaringer? De tar VISA. Kan jeg som 16-åring bare skrive inn VISA nr og komme unna med det? (det står på siden at bare personer over 18 år får handle..) Nei, og som 16-åring har du ikke lov til å kjøpe tobakk heller. Synd! Dra til Italia! EDIT: Som min gode venn, kalinken, er et levende bevis på går det hvis du har "ekte" visa som står i din mor eller fars navn, men jeg regner med at du har Visa electron? Endret 31. januar 2008 av G.Julius Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) EDIT: Som min gode venn, kalinken, er et levende bevis på går det hvis du har "ekte" visa som står i din mor eller fars navn, men jeg regner med at du har Visa electron? Jeg har helt vanlig "ekte" VISA, men tror det står i mitt eget navn. Ikke no electron-dritt nei. Endret 31. januar 2008 av Speik Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hmmm, daså. Tror ikke det skader å prøve. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 De sender jo i oppkrav så det har ikke noe å si at du har Electron. Derimot kommer betjeningen på posthuset til å spørre om legitimasjon fordi det står på pakken at man må være 18 år for å motta den. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Holy shit, Kalinken, har du noen pipe å anbefale? Det blir intensiv ebay leting i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå