Killerquo Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, vi begynner vel å få litt forskjellige tråder. Var det Jarmo som hadde tråden for livsnytere? Iallfall har Hylo tråden for snus. Tobakk er jo også en del av livsnyting for mange, og særlig en fin pipe med godt aromert tobakk, og alle typer dette innebærer. Her kan man diskutere alt fra hjemmedyrking av tobakk til kjøp av cuts fra forskjellige merker, i tillegg til vedlikehold av pipen din. Materiale på pipe, styrke/smak på tobakk og så videre. Fortell i vei! Jeg veit det er fler enn meg som setter pris på en god gammeldags patting med whiskey i hånda iallfall. Oppdateringer med populære merker + bilder, både tobakk og pipeprodusenter kommer etter hvert. 2 Lenke til kommentar
Gimpen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 scottish blend. pipa mi Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Dette er den typen kvalitetstråd OT-Baren burde hatt flere av. Jeg har en del spørsmål som forumets erfarne piperøykere forhåpentligvis kan svare meg på. Hvor får man kjøpt piperensere? Jeg lurer også på hvilken tobakk som røykes. Har selv gode erfaringer med Golden Blend. Lenke til kommentar
Gimpen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Golden blend; det er den digge hvite? er det noen som kan si meg hva som er forskjellen på scottish og english blend? vet at english vil si at det er en blanding av både virginia tobakk og aromatisert tobakk fra østen, men hva er scottish? har en liten teori om at scottish er litt grovere kuttet. Endret 12. desember 2006 av Gimpen Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Om folk kan komme med anmeldelser av sine favoritter, linker til sider med vedlikehold eller gode røykevaner, så skal det settes i første post. Gjerne med bilder. Lenke til kommentar
Gimpen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Om folk kan komme med anmeldelser av sine favoritter, linker til sider med vedlikehold eller gode røykevaner, så skal det settes i første post. Gjerne med bilder. 7486038[/snapback] Her står det en del om vedlikehold. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Golden blend; det er den digge hvite?7486008[/snapback] Right you are. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Tally ho, om noen får laget en anmeldelse av denne, send på PM, så putter jeg i første post Lenke til kommentar
Gimpen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Tally ho, om noen får laget en anmeldelse av denne, send på PM, så putter jeg i første post 7486112[/snapback] kjenner bare en som kvalifiserer. Hint hint. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hmmm. Her var det visst kun den harde kjerne som bidro med postingen. Jaja, pipe er jo en spesiell nisje innenfor røyking. Forresten har jeg en link til nettbutikk hvor de selger de feteste pipene. Forresten: Pipe > Røyk og snus! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Gamle er dere? Dere minner meg om pappa nå, spooky. Edit: Ja, han er den eneste jeg veit om som røyker pipe. Endret 16. desember 2006 av CheX Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvorfor "v.1"? Rekner du med at den skal bli stengt, eller noe sånt? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Gamle er dere? 7518343[/snapback] Jeg er 16 år gammel. Dere minner meg om pappa nå, spooky.Edit: Ja, han er den eneste jeg veit om som røyker pipe. 7518343[/snapback] Neste gang faren din tar fram snadden får du spørre om å få prøve. Du (og han) blir nok gledelig overrasket. Pipe er kos. Skulle ønske faren min røyket pipe. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har noen spørsmål, jeg har tenkt å kjøpe en pipe +tobakk til kompisen min, julegave altså. Han har ikke røyket pipe før, men han snakker om at han har lyst på en pipe hele tiden. Hvor mye penger må jeg bruke på en pipe? Trenger ikke en pipe av elfenben altså. Hvor får jeg kjøpt tobakk? Bor i Trondheim. Får man tobakk med cognac-smak? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har noen spørsmål, jeg har tenkt å kjøpe en pipe +tobakk til kompisen min, julegave altså. Han har ikke røyket pipe før, men han snakker om at han har lyst på en pipe hele tiden. Hvor mye penger må jeg bruke på en pipe? Trenger ikke en pipe av elfenben altså. Hvor får jeg kjøpt tobakk? Bor i Trondheim. Får man tobakk med cognac-smak? 7521280[/snapback] En pipe kan koste alt fra 100-2000+ kr. Men for en førstegangsrøyker holder det nok med en rundt 100-150 kr. De i den øverste prisklassen er nok tiltenkt feinschmecherne med omfangsrik lommebok, og en nybegynner har nok ikke evnen til å smake den store forskjellen på piper av forskjellige tresorter og denslags. Tobakk kjøpes på steder som selger sigarer/sigarilloer/piper, altså kiosker med godt utvalg av tobakk. Jeg tror også de har noen typer pipetobakk i 7/11, men dette er forskjellig fra kiosk til kiosk. Jeg er ikke sikker på om det finnes tobakk med cognac-smak, men det finnes ihvertfall med whiskey-smak, men dette må du spørre om når du kommer til butikken. Kan forøvrig anbefale Golden Blend, hvis de har det der du har tenkt til å kjøpe. Lykke til med pipeshoppingen. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Takk for hjelpen! 150 kroner passer bra ja, da har jeg råd til å kjøpe både pipe og tobakk. Skal huske Golden Blend ja. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg har tenkt til å lage min egen pipe. Skjere den ut i tre. Så jeg kan røyke med den på siste skoledag. Den skal vere stor og fargerik og den skal se proff ut. Men til saken.. Hvordan lager man en pipe? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det er to metoder å bruke for å lage sin egen pipe. Du kan enten kjøpe materialene og lage den fra grunnen av, eller du kan kjøpe et pipebyggesett hvor du blir hjulpet på veien, men likevel har stor frihet til å forme pipen som du selv vil. Å lage pipen fra bunnen av gir deg jo selvfølgelig mest frihet, men det er også vanskeligst. Her er noen linker om pipebygging: - Masse info om å lage pipe ut fra sett - Litt om forskjellige materialer, og hvordan pipen er bygd opp - En norsk side hvor du kan kjøpe ferdigsett - Hvordan du lager en pipe ut av et eple(?) Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Jepp, der kom man hjem fra bandtur, og gutta har pipet i hytt og pine. I løpet av natta brakk (ja, faktisk!) ene pipa til kompisen min. Så nuh er det nok ut å kjøpe ny pip. Tobakken blei også tom, og i de søte førjulstider er det lite penger til egen luksus, særlig når man allerede ikke eier nåla i veggen. For øvrig gikk det i Borkum Riff Whisky og en heller mild italia-kjøpt tobakk. Herlig og godt, kombinert med et par Heineken. Manglet dessverre den deilige whiskyen som alltid passer så godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå