KillerK Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Byttet nylig clutch i min 1992 S4. girkassa ble byttet samtidig. fikk tak i ei brukt ei som skulle være i grei stand. Den gamle kassa var veldig tung å få i 1. gir og revers innimellom. og det skrapet stygt hvis jeg hadde for høyt turtall da jeg girte enten opp eller ned til 2. gir. Fikk høre at dette skyldtes clutchen, men jeg satte inn den andre kassa i tilfelle det skulle være noe galt med den gamle girkassa. MEN..... jeg har fortsatt mye av de samme problemene! denne kassa er også tung å gire til 1. og revers, og det skraper når jeg girer fra 1. til 2. hvis jeg har litt turtall! 3.-5. fungerer fint på begge kassene. 5-trinns manuell kasse. Er dette en svakhet på disse bilene?? eller kan det være noe annet galt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det må jo være noe som er galt. Bakhjul eller forhjulsdrift? Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Det må jo være noe som er galt. Bakhjul eller forhjulsdrift? 7485970[/snapback] quattro Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det må jo være noe som er galt. Bakhjul eller forhjulsdrift? 7485970[/snapback] quattro 7486011[/snapback] Ok. Sikker på at det ikke er noen lagere eller difrensialer som er litt slitte? Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det må jo være noe som er galt. Bakhjul eller forhjulsdrift? 7485970[/snapback] Alle S2, S3, S4 what ever er vel quattro ? OT: Det hørtes veldig merkelig ut, jeg kjenner i hvertfall ikke til denne feilen, det kan godt hende som -Shark- sier at lagrer eller differ er slitte.. Håper du finner ut av det da Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det må jo være noe som er galt. Bakhjul eller forhjulsdrift? 7485970[/snapback] Alle S2, S3, S4 what ever er vel quattro ? OT: Det hørtes veldig merkelig ut, jeg kjenner i hvertfall ikke til denne feilen, det kan godt hende som -Shark- sier at lagrer eller differ er slitte.. Håper du finner ut av det da 7494888[/snapback] Er vel kanskje riktig det, når jeg tenker meg om. ''s'' serien er vel quattro alle sammen Men ja, har du kommet noe lengre? Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kom på en ting til -Shark- Måtte bare si det, jeg vet ikke helt om det er riktig, men har hørt det; Audi har aldri laget biler med bakhjulstrekk. OT igjen: Her ble det stille Fortsatt ikke funnet ut hva det er ? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kom på en ting til -Shark- Måtte bare si det, jeg vet ikke helt om det er riktig, men har hørt det; Audi har aldri laget biler med bakhjulstrekk. OT igjen: Her ble det stille Fortsatt ikke funnet ut hva det er ? 7501853[/snapback] Den skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 slitte synkroniseringsringer blir foreslått på forumet til Volkswagen Audi Club Norwegen. var i grunn det første jeg tenkte selv også. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 slitte synkroniseringsringer blir foreslått på forumet til Volkswagen Audi Club Norwegen. var i grunn det første jeg tenkte selv også. 7503796[/snapback] Det er standard på slike biler, fatters har det samme problemet med audi 100 2,5tdi.. Han snakket med firmaet i norge som fikser slike audi girkasser og de sa at det er nesten ikke mulig å oppdrive slike girkasser pga dem går til helvete så man var nødt til å kjøpe nyrestaurerte. Mange her på forumet kjøp deg en gammel audi 100 dem er skuddsikre men det er dem IKKE, kjøp heller japse. Og du er et fint eksempel på det du har prøvd 2 kasser og begge to hadde synkroniseringa gått. (er klar over at audi 100 og s4 er litt forskjellige, men det gjelder girkassene til audi skjenerelt på de litt større bilene, rs2 veit jeg ikke) Kan nevne en haug med andre problemer også.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kom på en ting til -Shark- Måtte bare si det, jeg vet ikke helt om det er riktig, men har hørt det; Audi har aldri laget biler med bakhjulstrekk. OT igjen: Her ble det stille Fortsatt ikke funnet ut hva det er ? 7501853[/snapback] Audi har laget biler med bakhjulstrekk jo.. Det er jeg overbevist om. Ikke husker jeg modellen i hodet, men i fordums tid mener jeg at de hadde RWD modeller. Hva problemet til trådstarteren angår vil jeg tro at VWAudi Club Norwegen kan råde deg til hva du må gjøre. Enten det er rep, eller kjøp av brukt/ny girkasse eller andre ting. Lenke til kommentar
Donaldduck_89 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ikke laget biler med bakhjulstrekk nei. Audi 50 var forhjulstrekk det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå