mezz Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Bestilte den over nett etter å ha snakket med en salgskonsulent. Er dog litt usikker på hvordan dette foregår. Fikk et slikt kvitteringsnummer, men har ikke fått noen ordrebekreftelse ennå. Får man ordrebekreftelsen via mail eller post? Får man ordrebekrefelsen *etter* at Dell har hentet ut pengene fra kontoen? (Har ikke registrert noen aktivitet på kontoen min, ennå.) Har jeg forstått det riktig (av tidligere innlegg her på forumet) er det slik at det er på denne ordrebekreftelsen dette trackingnummeret/kundenumemret står. Stemmer dette? Skjønner at jeg sannsynligvis må smøre meg litt med tålmodighet. Håper dog frakten til Norge går rimelig kjapt, så får jeg satse på å hente den ut personlig på Alnabru. *glede seg* :smile: Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 For min del ble ikke pengene hentet ut av konto før den dagen jeg fikk maskinen, men de sjekket at jeg hadde pengene på kontoen dagen etter at jeg bestilte den. Ordrebekreftelsen fikk jeg etter 5 dager pr post, det er her trackingnummeret og kundenummeret står. Jeg fikk maskinen etter 11 dager, levert på døra. Er fornøyd med maskinen så langt. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Dersom det tar så mye som 14 dager, kan det ta litt tid før distribusjonslinjen får klarert din bestilling. Ordrebekreftelse kan i slike tilfeller ta 1-3 dager. Men både betaling(fratrekk på konto), levering og leveringsstatus varierer en del mellom forhandlere. Jeg bestilte en prekonfigurert bærbar fra http://www.telebutikken.no på en torsdag. På fredag formiddag hadde jeg PCen! Lang leveringstid skyldes som regel at din konfigurasjon må 'ordnes' til deg. Og ettersom Dell er direkteforhandler burde ikke administrative ting være en sinke. 14d bør absolutt være smertegrensen.. med mindre PCen ikke kommer fra utlandet. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 hm, jeg har tenkt meg en Inspirion 4150, men jeg sliter med å overtale pappa til at jeg virkelig trenger denne maskinen. Meningen er at den skal fungere som en delvis erstatter for desktop pc'n min, men jeg trenger slagkraftige argumenter om kvaliteter og annet godsnakk om Dell... Han trakk nemlig fram at reklamen som jeg fikk i posten var dansk og at postordre var så farlig....jabbajabbajabba.... Har absolutt ingen baktanker ved å kjøpe den selv, jeg må bare få lurt gammer'n med på at det er utrolig praktisk og annvendelig...:smile: ps; leveres maskinen på døra uansett hvor du holder til i landet? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vil bare si at etter min mening er ikke 4150 noen god "desktoperstatter" Den mangler enn del inn/utganger og har ikke det aller beste av grafikkort Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 4150 er vel ikke ment som en desktop-erstatter, men den funker til normalt bruk. Du vil nok ikke kunne få 200+ frames per sekund i Quake III, til dette er skjermkortet for svakt, men det likevel ann å spille nye 3d spill på den. Et viktig spørsmål er selvsagt hva du skal bruke den til? Surfing/programmering/skrive i word, osv går selvfølgelig helt greit. Den har noe begrensede tilkoblingsmuligheter. Den mangler firewire, og USB 2. Den har kun en USB 1.1 port. Ellers har den tv-ut, en ps/2 kontakt, paralell port, seriell port, mulighet for en sekundær skjerm. En fordel med maskinen er at den har en ok vekt, så det er mulig å ta den med seg hvis det er behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå