Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter --> PC --> XBOX 360?

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig bestilt en XBOX 360, men har et lite problem når det gjelder å få XBOX'en på nett. Den kommer til å stå på et rom som er ganske langt unna ruteren min, og det å strekke en ny nettverkskabel til dette rommet frister lite. Å sette opp en trådløs løsning er for øyeblikket ganske uaktuelt da budsjettet mitt ble noe sprengt med innkjøpet av XBOX'en pluss alle de andre tingene som må kjøpes nå i disse juletider.

Saken er at jeg har en HTPC stående i samme rommet som det allerede er strekt en nettverkskabel til. Denne PC'en har to nettverkskort, så det jeg lurer på er hva som må til for at jeg kan få XBOX'en på nett via det ledige nettverkskortet i HTPC'en (strekke kabel fra PC'en til XBOX.) Er det bare plug'n'play eller må evt. PC'en settes opp som en DHCP-server eller noe tilsvarende avansert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

hvilket operativsytem kjører du?

hvis du kjører windows så gjør som dette: gå til mine netverksteder høtreklikk på den tilkoblingen som er tilkoblet kabelen fra routern så trykker du egenskaper--> avansert så trykker du i en hake som det står at du goskjenner at andre makiner kobler seg til igjenom denne maskinens internet tilkobling og vips så funker det... :thumbup:

en anen grei løsning: kjøp en billig 5porters switch og to kabler en til pcn og en til xboxn

Lenke til kommentar
hei!

hvilket operativsytem kjører du?

hvis du kjører windows så gjør som dette: gå til mine netverksteder høtreklikk på den tilkoblingen som er tilkoblet kabelen fra routern så trykker du egenskaper--> avansert så trykker du i en hake som det står at du goskjenner at andre makiner kobler seg til igjenom denne maskinens internet tilkobling og vips så funker det... :thumbup: 

en anen grei løsning: kjøp en billig 5porters switch og to kabler en til pcn og en til xboxn

7486272[/snapback]

Takker! :thumbup:

Regner med jeg går for den første løsningen der og anskaffer meg en switch etter jul.. :)

Lenke til kommentar

Hehe, ønsker meg switch jeg også.

Jeg har et kabelkaos verre enn jungelen, Jeg har rom nede i kjelleren og har pc'n og xboxen kobla inn i routeren som befinner seg oppe. Altså tpkablene går oppover trappa og inn på kontoret.

Får borre et hull opp, og bruke en switch på rommet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...