Gå til innhold

Alternativer til iPoden?

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg har lenge planlagt å kjøpe meg en ny mp3spiller etter at ipoden min gikk durken. Vel, siden ipoden gikk i stykker sist. Jeg ahdde enormt mange problemer med den, ettersom den stoppet å funke i et sett. Det også uten at jeg brukte den i det hele tatt. Til sammen stoppet den vel å virke hele 15 ganger i løpet av de to årene jeg greide å klore til meg garanti på den. Dette var en tredje generasjonsspiller.

Dette har selvfølgelig farget synet mitt på iPod en del, og jeg vil gjerne prøve noe nytt denne gangen jeg kjøper. Problemet er selvfølgelig at jeg ikke har greid å finne et reelt alternativ til iPoden. Ipoden er den peneste spilleren på markedet, og antageligvis en av de letteste å bruke også (med untak av iTunes, som jeg ikke er videre fasinert av. det er ikke en dårlig løsning, men jeg skulle likt å sett noe bedre).

Er det noen ordentlig gode alternativer der ute? Kan gå så lavt som til 8 gb lagringsplass på spilleren.

Den eneste jeg har funnet som jeg synes kan måle seg er Creative Zen vision:m, denne er dog hele 2 cm tykt.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Oi, beklager! Jeg testet den tidligere i dag. Brukervenlighet og utseende er virkelig godt, men jeg hatet virkelig det hjulet. Det var litt for høyt, litt for hardt/spist og for nærme knappene. Jeg ble faktisk virkelig skuffet for intil i dag var det den jeg hadde tenkt å kjøpe. Fingrene mine stemte den dessverre rett ned :(

Lenke til kommentar
Oi, beklager! Jeg testet den tidligere i dag. Brukervenlighet og utseende er virkelig godt, men jeg hatet virkelig det hjulet. Det var litt for høyt, litt for hardt/spist og for nærme knappene. Jeg ble faktisk virkelig skuffet for intil i dag var det den jeg hadde tenkt å kjøpe. Fingrene mine stemte den dessverre rett ned :(

7485531[/snapback]

Jeg syntes det i starten jeg og.

Men nå er det kjempebra. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det kan jo hende at den blir bedre etterhvert, men jeg hadde tenkt å kjøpe i dag, og med mindre jeg får prøvd den en gang til tror jeg ikke den er spilleren for meg.

Lenke til kommentar

Skal du ha mulighet for og se film på den?

Hvis ikke kan jo Creative Zen Sleek (finnes også med farge skjerm) være noe... Litt gamel med fremdeles meget god lyd kvalitet.

Med film:

Så har du jo Vision:M, men som du nevnte er denne for tykk for mange.

iAUDIO har jo X5, personlig klarer jeg ikke navigere med joysticken men det er jo en smaksak...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Sleek er jeg ikke så glad i. Har brukt den litt. iAudios X5 har jeg ikke fått testet, og egentlig sett fint lite til før. Joysticken så en smule malplasert ut, i tillegg er den jo stygg som juling. ;)

Film er egentlig ikke så viktig. Egentlig ikke tykkelsen heller, ettersom jeg altid har plass til noe av lommebokstørrelse i lomma. Det hadde vært spennende hvis det hadde vært noen tynnere og penere alternativer, men det er det tydeligvis ikke.

Noe som kunne vært greit er å kunne bruke den til ekstern harddisk, men det kan vel de fleste spillere nu til dags.

Kan noen opplyse meg litt om programvaren på Creatives vision:m? Er det mulighet for å laste over musikk ved hjelp av explorer (slik som de iriver-spillerene jeg har testet kan)?

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan legge over musikk med explorer i windows nei.

MediaExplorer er et veldig godt program spør du meg. Kan godt legge ut noen SS hvis det er av innteresse, et godt program som gjør allt for deg. Veldig stabilt er det også.

Du kan sette av 16GB av Vision:M til eksternharddisk... Dette gjør du via spilleren, det er også flere andre alternativer og velge mellom når det gjelder hva som skal brukes som eksternharddisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Noen bilder hadde vært ypperlig, hvis du virkelig er villig til å ta deg slitet :) Det ser ut til at jeg ender på den. Skal ta meg en tur bort på lefdal snart, slik at jeg kan få se hvor stor den faktisk er og så videre.

Takk til all hjelp så langt!

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere solgt MP3-spillere i et stort varehus. iPOD er ikke spesielt imponerende, Creative er OK, men jeg er selv den stolte eier av en Sandisk Sansa e270, som er en av de beste spillerne jeg noen gang har eid. Jeg syntes først at hjulet og knappene var litt feilplassert, men det er ikke noe jeg plages med i dag. Hjulet er noe av det beste med spilleren, og MYE bedre enn noe touch-system jeg har prøvd. Man får med en gang respons på hjulet...

Jeg benytter meg også av et minnekort til Sansaen, som er på 256MB, som jeg bruker som mellomlagring av NRKs Podkaster. Det fungerer fint, og spilleren indekserer filene automatisk når jeg starter opp spilleren. En annen fordel er at man ikke trenger et eget program for å overføre sanger med. Det er simpelthen bare å kopiere dem over som om det var en harddisk. Man kan også bruke Windows media player om man ønsker....

EDIT: Spilleren har også utbyttbart batteri, slik at man slipper å sende spilleren inn til reperasjon.

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det er sånn jeg ønsket det! Var å så på spillere i dag. Alt som ikke var ipod fremstod som plast eller rett og slett stygt. Creativen var ikke noe untak, plastic fantastic til tusen. :(

Begynte nesten å lure på om jeg bare skal kjøpe en ipod igjen, og heller bytte den med en annen spiller hvis jeg opplever mye problemer. Litt leit med tanke på at de andre spillerne sikkert er minst like gode. Får se hva det blir til i løpet av uka. Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Hvordan ønsket du det? 'explorer' eller den måten Thomas ll gjør det?

Ellers må jeg si meg sterkt uenig at Vision: M ser skikkelig plastikk ut, jeg har en svart Vision: M og den ser ikke plastikk ut etter min mening, den ser utrolig fin ut når jeg holder den i hånden, og det lyser blått på knappene, alt i alt ser det meget stilig ut.

Dog jeg må innrømme at den hvite versjonen ser mer plastikk ut enn den svarte, men den ser bra ut etter min mening.

Nå har jeg kanskje ikke de mest objektive meninger, men jeg vil anbefale at du prøver å holde spilleren i hånden, plastikken bakpå spilleren er mye grovere enn den frempå, og det føles bra å ha den i hånden.

Designet er bra, delte meninger ja.

Jeg har tidligere eid en iPod, og jeg angrer ikke på at jeg valgte denne istedenfor en ny generasjon av iPod. Lyden og skjermen er bedre, den har egen equalizer, noe som er utrolig greit å ha hvis du planlegger å kjøpe noen skikkelige propper/headsett. Jeg ville hvertfall ikke kostet på meg headsett/propper til 2000-5000 når man ikke har muligheten til å stille inn en egen equalizer.

Ellers må jeg si at kundeservicen til Apple er noe dritt, det samme med Creative sin, jeg får aldri hjelp av noen av dem.

Du må også titte på Sony NW-A3000, denne spilleren er hvertfall stilren og har bra lyd, lyden har desverre bakgrunns-susing ved lavt volum, dette er noe alle vil høre, selvom man ikke er et 'hifi-freak'. Lyden drar seg merkbart bedre ved litt høyere volum.

Den har oppgitt batteritid på 35 timer, 20 GB hdd, men har ikke fargeskjerm eller innebygd radio.

HW test.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Holdt du i en ordentlig mo3 spiller eller en sånn test spiller?

De test spillerne er jo bare billig plast. Har selv holdt en del i Zen Vision:M og den virker ikke plastik aktig i det hele tatt.

Men smak og behag.

7490943[/snapback]

Jeg tror det som var utsilt var ekte. De fleste av de som var der hadde strøm, med untak av ipoden og creativen. Jeg tror en jeg kjenner har vision:m, så jeg får sjekke om den er den samme greia. Dessuten synes jeg den virket litt vel lett (noe som kan hinte om dummy-spiller).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg fikk sjekket med kameraten min, og det viste seg at det jeg hadde prøvd var en dummy, dette på trass av at de ansatte i butikken sa at den ikke var det. Kjøpte en Zen vision:m i dag, og denm ser veldig bra ut så langt, den har ikke den plastikfølelsen jeg fryktet i går i det hele tatt. Nå lader den seg opp, så nå er det bare å glede seg til den er ferdig ladet! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg er bare fornøyd så langt med spilleren! Nå har jeg også overført en del musikk og et par videoer for å teste litt. Alt ser faktisk veldig godt ut. Overføringsmetodene man kan bruke er veldig gode, en helt explorerbasert og en veldig enkel annen èn hvis man ikke er så god på slikt.

Tusen takk til alle som hjalp til. :thumbup:

EDIT: Kan forsåvidt anbefale InvisibleShield til alle som ikke vil ha riper. Den har funket utmerket så langt. Jeg slenger likså godt med en videodemonstrasjon av den når jeg er i gang. (videoen er av et annet produkt, men den demonstrerer hvor godt dette produktet faktisk er. Du kan få "skjoldet" til et utall elektroniske dupeditter)

http://mobilitytoday.com/articles/invisibl...protection.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...