agalate Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg kjøpte et ATI x1900xt-kort tidligere i år, og bestilte samtidig en Accelero X2-kjøler som jeg erstattet med den originale. Nå har kortet imidlertid begynt å fuske - under grafikkintense spill som NWN2 og NFS Carbon får jeg feil hvor teksturen dras utover, og maskinen fryser. Etter mye frem og tilbake har jeg konkludert med at det er varmeutvikling på skjermkortet som er årsaken til at maskinen fryser - selv uten at overklokking på skjermkortet er aktivert. Spørsmålet er: Hva kan jeg gjøre med kortet? Kan jeg ta denne typen feil på garantien, selv når jeg har byttet originalvifta? Endret 6. januar 2007 av agalate Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Du har altså byttet ut originalvifta? -Glem garantien Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Du får väl montere på orginalen igen och sende den in..och hoppas på det beste? Endret 12. desember 2006 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Synn å si det, men her kan du bare glemme garanti! Dette er en av farene ved å skifte kjøler/overklokke. Kjøp deg et nytt skjermkort du God Jul Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Hvis du har den orginale viften, er det bare å sette på denne og sende inn. Hvis feilen ikke skyldes at du har byttet vifte, så gjelder garantien fortsatt. Spurte en webshop om akkurat dette for kanskje 1 år siden, og det var det jeg fikk som svar da. Endret 12. desember 2006 av Makky Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det spørst litt kvar du kjøpte kortet. Eg las her på forumet ein gong at netshop har godtatt skjermkort uten kjøler. Endret 12. desember 2006 av Zimmen Lenke til kommentar
agalate Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Takk for svar! Har kjøpt hos Komplett - noen som har erfaringer med slikt derfra? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Send inn kortet med orginalvifta. Jeg byttet et r9800pro for en stund siden, da jeg var så uheldig å fucke det totalt opp når jeg skulle slenge på as5. :!: Man kan si det er umoralsk, men det var ikke noe jeg tenkte over da jeg var cs-freak og var ikke akkuratt lottomilonær. EDIT; Tror det er produsenten av kortet som må evt reparere det eller bytte det. Så det er vell ikke nettbutikkene som tar seg av selve kortet? Endret 12. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Så sant vifta ble riktig montert så skal garantien gjelde. Jeg gjorde noe rart, så når jeg etter et par uker fiks på med ny pasta og tigta skruene sank tempen med 15 grader xD Som nevnt før, sett på orginal vifta og hold pusten. Lenke til kommentar
agalate Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Fiksa det i går! Fjerna catalystdriverne, lasta ned og la inn omega drivere med ati tray tools. I denne utgaven av ati tray tools kjente den igjen vifta mi, og jeg kunne sette opp hastigheten på den. Dermed ble temperaturen stabil, og alle grafikkproblemer forsvant. edit: leif Endret 6. januar 2007 av agalate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå