Loman Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hei! vet ikke om denne er postet rett, så hvis det er feil håper jeg den blir flyttet til rett plass. jeg har ett problem. jeg har en harddisk som skulle vært forrmatert men er ikke 100% sikker på hvordan dette gjøres. er det mulig å sette den i min pc, putte i xp platen å så bare formatere den ene harddisken og ikke den jeg har i bruk daglig? altså, harddisk 1 er i daglig bruk og harddisk 2 trenger formatering, kan jeg sette HDD2 i samme pc som HDD1 og så formatere KUN HDD2 ? takker for svar Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det kan du gjøre. Plasser disken i pc'en (du booter fra den andre disken), start opp og formater den i diskbehandling Windows. Endret 12. desember 2006 av Miniguru Lenke til kommentar
Loman Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 nå er disken formatert, så nå skal jeg innstalere win2k på den. prøver å velge boot from cd men når pcen starter opp står det: NTLDR is missing Press Ctrl+Alt+Delete to restart hva er galt? Lenke til kommentar
Meccer Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Her er det minst to ting som kan være galt. NTLDR is missing betyr at det media den prøver å boote fra, ikke har noen boot-loader. 1. Hvilken CD setter du i? er det en original W2K cd? 2. Er du sikker på at den booter fra CD? Hvis den disken du nettopp formatterte står som master, vil den prøve å boote fra den i stedet for den systemdisken du hadde fra før. Lenke til kommentar
Loman Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 1. win 2000 orginal cd 2. ifølge bios: 1st boot device: CDROM 2nd boot device: HDD-0 3rd boot device: Disabled Boot other device: Disabled det er kun en helt tom harddisk og cdrommen som står i pcen nå. Lenke til kommentar
Loman Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 ok. da var alt iorden og windows er innstallert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå