Gå til innhold

Which religion is the right one for you?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også spørs det litt på hvem som har utforma quizzen da. Islam kan virke mer moderne enn kristendom på utsiden, og er det kanskje på mange måter, men det hjelper lite når alle de praktiserende muslimene fremdeles lever i år 512.

7541346[/snapback]

Islam ble grunnlagt på 700-tallet. ;)

7548220[/snapback]

Muhammed levde år 570 - 632 :)

Lenke til kommentar

You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.

 

atheism: 100%

 

Kan bekrefte at dette stemmer godt med mitt verdenssyn.

Lenke til kommentar
:!: Har alltid vært ateist, denne testen mener derimot at jeg er 100 % satanist  :p

'Derimot' er da litt feil uttrykk ettersom alle satanister er ateister i tillegg. Så det er godt mulig du er satanist. Gjør som quizzen anbefaler og sjekk ut satanismen på Chuch of Satan og Det Norske Sataniske Samfunn Satanismen er egentlig en filosofistisk 'isme' og ikke en religion. Ikke på den måten 99% av oss oppfatter ordet religion på hvertfall (Men det finnes noen folk som vil kalle den for en religion siden de har en annen oppfattelse av 'religion' enn oss andre.)

Lenke til kommentar

You are an agnostic. Though it is generally taken that agnostics neither believe nor disbelieve in God, it is possible to be a theist or atheist in addition to an agnostic. Agnostics don't believe it is possible to prove the existence of God (nor lack thereof). Agnosticism is a philosophy that God's existence cannot be proven. Some say it is possible to be agnostic and follow a religion; however, one cannot be a devout believer if he or she does not truly believe.

 

agnosticism

83%

 

Islam

54%

 

Paganism

46%

 

Buddhism

42%

 

Hinduism

42%

 

Satanism

42%

 

Judaism

38%

 

Christianity

29%

 

atheism

8%

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Mine resultater:

 

Agnosticism 79%

Atheism 54%

Christianity 54%

Islam 54%

Paganism 50%

Buddhism 46%

Hinduism 33%

Satanism 29%

Judaism 21%

 

 

You scored as agnosticism.

 

You are an agnostic. Though it is generally taken that agnostics neither believe nor disbelieve in God, it is possible to be a theist or atheist in addition to an agnostic. Agnostics don't believe it is possible to prove the existence of God (nor lack thereof). Agnosticism is a philosophy that God's existence cannot be proven. Some say it is possible to be agnostic and follow a religion; however, one cannot be a devout believer if he or she does not truly believe.

Lenke til kommentar

agnosticism 75%

Paganism 71%

atheism 67%

 

Hmph...

 

Jeg synes ikke noe om den testen -- den hadde litt for mange "I am certain that no being higher than humans exists." spørsmål.

 

Svar der hvor både "enig -- Jeg tror vi er alene i universet og utelukker at det finnes en gud" og "uenig -- Jeg tror det kan finnes vesener vi mennesker ville underordnet oss under, selv om disse ikke er gudommelige -- eller jeg tror det kan finnes en gud"

 

Testen gir resultater som jeg ikke kan stå for :hmm:

Selv om jeg utelukket gudommeligheter som bevist, og ikke tror det finnes noen gud ble jeg ikke ateist.

 

"It is better to forgive your enemy than to seek revenge."

Det er så utrolig dårlige spørsmål..!

 

"ENIG -- Jeg tilgir alle alt, mord, folkemord, trussler, atomlekkasjer, en fjert i heisen" eller "Uenig -- "Jeg tar hevn for alt, mord, folkemord, trussler, atomlekkasjer, en fjert i heisen"

 

Det spesifiseres ikke noen situasjon eller noen konstant, og heller ikke noen reaksjon, straff, sanksjon...

 

Meh... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...