Gå til innhold

Which religion is the right one for you?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Christianity

100%

Paganism

50%

Buddhism

46%

Satanism

33%

Islam

33%

Judaism

29%

Hinduism

29%

agnosticism

17%

atheism

0%

Lenke til kommentar

atheism 79%

Buddhism 54%

Paganism 46%

Satanism 42%

Judaism 29%

Christianity 25%

agnosticism 25%

Hinduism 21%

Islam 21%

Jeg må vel være noe slikt som en spirituell ateist eller no da. Vil alikevel karakterisere meg som en sterk ateist. Jeg ser ingen logisk feil mellom menneskelig etikk og spiritualitet og ateisme og vitenskap. Tror heller det dreier seg om vår utrolig komplekse hjerne og utviklingshistorie og det iboende håpet vi har inni oss som aspirerer til noe større. Kanskje humanist mer enn noe annet.

Lenke til kommentar

atheism 100%

Paganism 83%

Satanism 71%

agnosticism 63%

Judaism 42%

Islam 42%

Buddhism 38%

Christianity 17%

Hinduism 0%

Jeg ser på meg selv som humanist/ateist/realist. Testresultatet var vel slik som forventet, men hva er Paganism og Judaism? Ikke noen linker til wikipedia elns. Jeg vil ha ei enkel forklaring.

Lenke til kommentar

You scored as Buddhism.

Your beliefs most closely resemble those of Buddhism. Do more research on Buddhism and possibly consider becoming Buddhist, if you are not already. In Buddhism, there are Four Noble Truths: (1) Life is suffering. (2) All suffering is caused by ignorance of the nature of reality and the craving, attachment, and grasping that result from such ignorance. (3) Suffering can be ended by overcoming ignorance and attachment. (4) The path to the suppression of suffering is the Noble Eightfold Path, which consists of right views, right intention, right speech, right action, right livelihood, right effort, right-mindedness, and right contemplation. These eight are usually divided into three categories that base the Buddhist faith: morality, wisdom, and samadhi, or concentration. In Buddhism, there is no hierarchy, nor caste system; the Buddha taught that one's spiritual worth is not based on birth.

Buddhism

96%

Islam

88%

Judaism

63%

Hinduism

63%

Satanism

63%

Christianity

58%

Paganism

58%

agnosticism

50%

atheism

13%

Dette var som forventet. Men synes jeg scorte litt høyt på islam :s

Litt teit spørreundersøkelse spør du meg. Ihvertfall prosentkvoteringen.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

atheism

100%

Satanism

83%

Buddhism

67%

agnosticism

67%

Paganism

58%

Islam

33%

Judaism

33%

Hinduism

17%

Christianity

0%

Jeg er så absolutt ikke satanist, men ateist er jeg. :D

Syntes det ble veldig mange som ble stemplet som satanister eller delvis satanister. Uansett så var det en ganske gøyal test å ta.

Svært fornøyd med at jeg fikk 0% på kristendom.

Lenke til kommentar

-Everyone should love each other.

-I do not harm any living things, or at least I try not to.

-I should be able to do whatever I enjoy, with few, if any, limitations.

-There should be no moral restrictions on diet or sexual activity whatsoever.

-I am the only one who should set rules or restrictions for myself.

-Humans' true nature is in fact similar to that of animals.

-I have a strong belief and trust in myself over anything or one else in this world.

-The only thing or person I can ever really trust or rely on is myself.

-Everyone is responsible for his or her own good and bad deeds.

Dette er vel hovedsaklig de spørsmålene i testen som viser forskjellen på satanisten og ateisten (Er nok et par andre, men tar dem ikke med siden de kan tolkes veldig forskjellig).

Satanisme handler mye om å akseptere og nyte mennesklig natur, i stedet for å fortrenge den slik som religioner flest gjør. Ha sex, vær egoistisk, ikke la folk tråkke på deg, slå tilbake hvis det går for langt etc. Gjør det du mener er riktig, ikke hva alle andre syns du burde gjøre. Det er ikke rart at så mange scorer høyt, det er jo slik vi er.

Lenke til kommentar

You scored as Satanism.

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

Satanism 92%

atheism 79%

Paganism 71%

agnosticism 50%

Judaism 42%

Buddhism 33%

Christianity 21%

Islam 21%

Hinduism 4%

Kom faktisk som et sjokk at jeg ikke ble ateist. For det er jeg nemlig, og livssynet mitt passer perfekt til det. En ateist nesten uten moraler.

Lenke til kommentar
You scored as Satanism. 

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

Satanism

83%

Paganism

79%

Buddhism

75%

Islam

63%

agnosticism

58%

Hinduism

38%

atheism

25%

Judaism

21%

Christianity

8%

Ikke dårlig. :)

Selv er jeg en stor tilhenger av buddhisme, hvis det ikke var for at jeg måtte gi bort alt jeg hadde for å bli med, hadde jeg gjort det for lenge siden :p

Lenke til kommentar

Buddhism

63%

atheism

50%

Satanism

50%

agnosticism

33%

Islam

33%

Paganism

21%

Judaism

17%

Hinduism

17%

Christianity

0%

Shiiit. Jeg burde vist bli buddist. Men er bra å se at jeg er 0% kristen :whistle: er nemlig helt rett.

Lenke til kommentar
Det ser ut som mange er fornøyd med å score lavt på kristendom.

Er dere like fornøyd med å få 30-40% på Islam?

7538933[/snapback]

Synes de kunne ha lagt ved en fasit eller noe lignende, som viste hvorfor jeg fikk den prosenten jeg fikk på hver religion, hvilke spørsmål jeg svarte som hadde betydning. Islam er en fin religion, har ikke stort hat mot en spesiell religion, hater alle like mye.

Lenke til kommentar
Det ser ut som mange er fornøyd med å score lavt på kristendom.

Er dere like fornøyd med å få 30-40% på Islam?

7538933[/snapback]

Egentlig er jo islam og kristendom akkurat samme greia, så by rights skulle man fått samme score på disse. Men her er en burka du kan se på så lenge :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...