freke Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg er 100% hedning (type norrøn), så si det. Tror ikke det er for mye å legge vekt på den testen Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 You scored as Satanism. Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 100% atheism 83% agnosticism 63% Paganism 54% Buddhism 42% Judaism 29% Islam 17% Christianity 13% Hinduism 4% Visste at jeg ikke ville bli utropt til kristen, men forutså ikke #1. Lenke til kommentar
Teologen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ingen store overraskelser for min del: You scored as Christianity. Your views are most similar to those of Christianity. Do more research on Christianity and possibly consider being baptized and accepting Jesus, if you aren't already Christian. Christianity is the second of the Abrahamic faiths; it follows Judaism and is followed by Islam. It differs in its belief of Jesus, as not a prophet nor historical figure, but as God in human form. The Holy Trinity is the concept that God takes three forms: the Father, the Son (Jesus), and the Holy Ghost (sometimes called Holy Spirit). Jesus taught the idea of instead of seeking revenge, one should love his or her neighbors and enemies. Christians believe that Jesus died on the cross to save humankind and forgive people's sins. Christianity 83% Buddhism 46% Islam 46% Judaism 38% agnosticism 33% Paganism 21% Hinduism 17% Satanism 4% atheism 0% Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hva gjør du om en huleboer-muslim kommer bort til deg og slår helt ubegrunnet? Blind vold med andre ord. Ringer du politiet mens han fortsetter å slå deg? 7493540[/snapback] Jeg er ikke så wannabe-tøff at jeg føler at jeg trenger å bli på stedet, så jeg stikker av. 7496046[/snapback] Han løper fortere enn deg, selv med en tung klubbe i hånden. Slå eller bli slått? Klarer du ikke bedre enn det? La meg prøve: Han er et romvesen med overnaturlige krefter, som slynger sine slimete tentakler rundt ankelen din og skal til å løfte deg opp og putte deg i den digre, stinkende kjeften sin for å tygge deg ned til en liten kjøttkake. Vold er absolutt siste utvei. Hvis et klapp på kinnet får noen til å ty til vold, så er det noe galt med dem. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Satanism 83% paganism 75% Agnosticism 75% Buddhism 71% hm, jadaså.... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) atheism 88% Satanism 79% Buddhism 63% agnosticism 58% Paganism 54% Islam 50% Judaism 29% Christianity 8% Hinduism 0% *fornøyd* Endret 14. desember 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sist gang jeg tok denne testen, var jeg 100% satanist, nå er jeg bare 96. Skal si man forandrer seg ... Satanism 96% agnosticism 83% atheism 54% Paganism 54% Islam 38% Buddhism 38% Judaism 17% Hinduism 13% Christianity 0% Endret 14. desember 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg sokte om det var en lignende post, noe jeg ikke fant. 7485203[/snapback] Her er det du søkte etter, så får vi se hvor lenge denne tråden varer. Ok, da har denne tråden sporet langt nok av. De fleste som var interresert i temaet "hvilken relgion passer deg?" har vel sagt sitt for lenge siden så da regner jeg med at denne tråden ikke kommer på rett spor igjen. Stenges Forøvrig kan jeg opplyse at jeg er Satanism - 83%, atheism - 50%, Buddhism - 42%, Islam - 42%, Judaism - 38% og Paganism - 33%. Lenke til kommentar
Royo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vold er absolutt siste utvei. Hvis et klapp på kinnet får noen til å ty til vold, så er det noe galt med dem.7498042[/snapback] Poenget med satanismen er å gjøre opprør mot typiske kristne etikk-regler. Jeg finner det merkeligere å vende det andre kinnet til en som slår deg, enn å slå denne personen tilbake. (Men selvsagt er det ingen dum løsning å løpe sin vei heller, hvis det er mulig.) Din person - ditt valg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vold er absolutt siste utvei. Hvis et klapp på kinnet får noen til å ty til vold, så er det noe galt med dem.7498042[/snapback] Poenget med satanismen er å gjøre opprør mot typiske kristne etikk-regler. Da er satanismen en tragisk fjortisreligion som ikke kan eksistere uavhengig av kristendommen. Min moral og etikk eksisterer uavhengig av kristendommen. Jeg finner det merkeligere å vende det andre kinnet til en som slår deg, enn å slå denne personen tilbake. Slå først, spør etterpå... Ja, primitivt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Nei, det er ikke det som er poenget med satanismen. Satanismen står helt fint på egne ben, navnet er kanskje litt uheldig, men det symboliserer i hvert fall at satanismen går kristendommen midt imot på veldig mange områder. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Må gud være med deg og alle dine du elsker! 98% kristendom overrasker, selv om jeg er kristen Christianity 98% agnosticism 89% Judaism 62% Paganism 71% Buddhism 25% Islam 13% Hinduism 13% atheism 0% Satanism 0% Lenke til kommentar
Royo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Da er satanismen en tragisk fjortisreligion som ikke kan eksistere uavhengig av kristendommen. Min moral og etikk eksisterer uavhengig av kristendommen.7500010[/snapback] Satanismen finner sin etikk i naturen. Kristendommen finner sin etikk i Gud. De har egentlig svært lite med hverandre å gjøre. (Å si at satanismen er tragisk og fjortis er vel heller en ganske subjektiv mening, men det skal du da få lov til å ha. ) Jeg finner det merkeligere å vende det andre kinnet til en som slår deg, enn å slå denne personen tilbake. Slå først, spør etterpå... Ja, primitivt. 7500010[/snapback] Så du finner det fornuftig å vende ditt andre kinn om for å motta et nytt slag? I så fall følger du typisk kristen etikk. Slår du tilbake, følger du satanistisk etikk. Løper du din vei, følger du en tredje type etikk. Så enkelt er det i grunn. Endret 14. desember 2006 av Royo Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Paganism 79% atheism 75% Judaism 67% Satanism 63% Islam 58% Buddhism 54% agnosticism 50% Christianity 25% Hinduism 8% ...paganisme...? Endret 14. desember 2006 av nerf Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Satanismen finner sin etikk i naturen. Kristendommen finner sin etikk i Gud. De har egentlig svært lite med hverandre å gjøre. Jeg har ikke påstått at de har noe med hverandre å gjøre, sånn rent bortsett fra at satanisme tydeligvis trenger kristendommen for å eksistere... (Å si at satanismen er tragisk og fjortis er vel heller en ganske subjektiv mening, men det skal du da få lov til å ha. ) Det er jo slik den fremstår: Dult borti meg og jeg slakter deg og familien din! Du skakke komme her og kødde med tøffe meg asså! Og som en barnslig protestreaksjon på kristendommen, der man er mer opptatt av å gjøre det motsatte enn å gjøre det smarte. Så du finner det fornuftig å vende ditt andre kinn om for å motta et nytt slag? Nei. Men min første tanke er ikke å bli voldsmann. Vold er absolutt siste utvei. Endret 15. desember 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Royo Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei. Men min første tanke er ikke å bli voldsmann. Vold er absolutt siste utvei.7505725[/snapback] Hadde bare alle vært som deg, så hadde det ikke vært noe problem. Flott at mennesker som deg finnes! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (Å si at satanismen er tragisk og fjortis er vel heller en ganske subjektiv mening, men det skal du da få lov til å ha. ) Det er jo slik den fremstår: Dult borti meg og jeg slakter deg og familien din! Du skakke komme her og kødde med tøffe meg asså! Og som en barnslig protestreaksjon på kristendommen, der man er mer opptatt av å gjøre det motsatte enn å gjøre det smarte. 7505725[/snapback] Etter hva jeg har lest er det ikke slik Satanismen er. Det er vel mer med at du ikke skal respektere at andre oppforer seg dritt mot deg, og at du tar tilbake med samme mynt. Du slakter ikke familien! Men ja, jeg er enig med deg. Vold er absolutt den siste utveien, hvis det i det hele tatt er en utvei. Jeg holder meg til ateisme og vanlig folkeskikk. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Her er mitt resultat:P Endret 15. desember 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 100% rett Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 92% agnosticism 83% atheism 75% Buddhism 63% Judaism 50% Paganism 33% Islam 17% Hinduism 8% Christianity 0% Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 You scored as Buddhism. Your beliefs most closely resemble those of Buddhism. Do more research on Buddhism and possibly consider becoming Buddhist, if you are not already. In Buddhism, there are Four Noble Truths: (1) Life is suffering. (2) All suffering is caused by ignorance of the nature of reality and the craving, attachment, and grasping that result from such ignorance. (3) Suffering can be ended by overcoming ignorance and attachment. (4) The path to the suppression of suffering is the Noble Eightfold Path, which consists of right views, right intention, right speech, right action, right livelihood, right effort, right-mindedness, and right contemplation. These eight are usually divided into three categories that base the Buddhist faith: morality, wisdom, and samadhi, or concentration. In Buddhism, there is no hierarchy, nor caste system; the Buddha taught that one's spiritual worth is not based on birth. Buddhism 100% Islam 75% Paganism 75% Hinduism 67% agnosticism 67% Christianity 58% Judaism 58% atheism 17% Satanism 17% Javel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå