Gå til innhold

Wii - Ny lanseringsrekord i England


Jurg82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har veldig mye med tilgjengelige konsoller å gjøre. De fleste konsoller, for ikke å si alle, blir utsolgt ved lansering.

7485786[/snapback]

jeg tipper at hvis 360 eller ps3 hadde hatt like stort opplag ved launch som wii hadde også de blitt utsolgt.

7485940[/snapback]

 

Ikke noe personlig, men der hørtes rotete ut. Mener du at hvis de har for lite konsoller tilgjengelig på launch-dagen, så er det mindre sansynlighet for at de blir utsolgt? That makes no-sense. Er ganske sikker på at jo færre konsoller man har, jo fortere blir det utsolgt.

 

Men skjønner kanskje hva du mener. At jo flere konsoller man har tilgjengelig for salg, jo lettere blir det å selge mange i starten av, nettopp fordi det er er helt nytt. Eller?

7486022[/snapback]

sorry:) Det jeg mener er at hvis 360 eller ps3, hadde hatt like mange konsoller tilgjengelig ved launch som wii, ville de fortsatt blitt utsolgt.

 

Dess flere konsoller tilgjengelig, dess flere selger du. Og alle konsollene har blitt utsolgt.

 

EDIT: Dette er jo også grunnen til så få solgte ps3.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Vel.. I Norge var det iværtfall ikke noe stress å få tak i Xbox på lanseringsdagen. Jeg hadde eksamen den dagen, men dro til lefdal i 6-7 tiden og fikk en xbox uten kø og denslags.. Var bare en Core da. Kan hende MS tabbet seg litt ut med å lage forskjellige versjoner. Flere som heller valgte å vente på Premium isteden for å handle inn en Core..

 

Edit: Vet da ikke noe om tilgjengeligheten av Wii på freddan. Kan vel hende det var noen igjen utpå kvelden da og.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Dårlig med så få maskiner på release :thumbdown: trodde det ville bli mye lettere å få tak i, Nintendo sa at 4 millioner maskiner skulle være klare for salg før jul, men så langt er det bare solgt litt over en million, og det virker ikke som det er lett å få tak i i andre land heller, for prisene ligger på $500 + på ebay. og så har jo selvsagt jeg eksamen både den 8nde og nå på fredag i tilfelle de får inn maskiner da.

 

får nok se om jeg skaffer meg en i januar istede.

Lenke til kommentar
Noen av grunnene til at den selger så voldsomt er vel at Wii er en helt ny måte å spille på samt at den appellerer både til gammel og ung.

 

;)

7485253[/snapback]

Eller at det er en ny konsoll som blir lansert før jul. Som har mer konsoller tilgjengelig en noen annen konsoll på lansering før. Alle nye konsoller er jo utsolgt i starten. Så den som produserer mest selger mest. Ganske enkelt det.

Lenke til kommentar
Men der koster det vel 4-500 kr mer enn på Elkjøp ? (1995,-)

7486928[/snapback]

 

Elkjøp og Lefdal har satt opp prisen til 2495,- nå ser det ut til.. Ihvertfall på nettet.

7487010[/snapback]

 

Ookey.. Kjipt. syns det er litt dumt at den er såpass nær X360 Premium i pris, fikk intrykk pre-launch at den skulle være en del billigere.

 

Nintendo sa at 4 millioner maskiner skulle være klare for salg før jul

7486399[/snapback]

Sa de ikke at målet deres var fire millioner leverte konsoller ved utgangen av finansåret 2006 (mao. utgangen av mars 2007)?

7487081[/snapback]

 

 

okey, da er det isåfall jeg som har nabba :blush:

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Og dette kaller alle en stor flopp. Ble sterkt overasket over det tallet der.

7487089[/snapback]

 

Vel, det er jo den minst solgte konsollen Nintendo har sluppet. Men flopp og flopp. Hadde det vært en flopp ville Nintendo neppe gjort Wii bakoverkompatibelt med GameCube. Så spørs det da om alle med GameCube skaffer seg Wii. Da har man isåfall 21 millioner solgte bare der.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro YouTube skal ha en viss ære for PRen.

7487111[/snapback]

 

Uten tvil. Det er to klipp der om Wii som er sett av over én million folk. Og de klippa er lagt ut for bare 3-4 uker sia. Det sier jo litt.

7487568[/snapback]

Jess. Nintendo er ikke spesielt gode til å reklamere for seg, forhold til MS og Sony. Hvertfall ikke i Norden av hva jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Nintendo sa at 4 millioner maskiner skulle være klare for salg før jul

7486399[/snapback]

Sa de ikke at målet deres var fire millioner leverte konsoller ved utgangen av finansåret 2006 (mao. utgangen av mars 2007)?

7487081[/snapback]

okey, da er det isåfall jeg som har nabba :blush:

7487099[/snapback]

 

Nintendo sa 4 mill ut året 2006, og 6 mill ut finansåret som slutter i mars.

 

Tror ikke de når det målet, for å være ærlig, men vi får se.

Endret av Bakkland
Lenke til kommentar

Eg syns liksom Nintendo kjører hardt på navnet Wii, og heller legger ein liten demper på aktørnavnet Nintendo. Kan jo komme av at Nintendo er sett på som barenspill og det som er. eller det kan vere at eg bare innbiller meg saker og ting. Eg er ihvertfall litt glad de har kjørt ein litt mindre sprakende stil på Wii, slik at ein ikkje sitter med ein kontroll som lyser alle regnbuens farger. Det heile ser så mye meir utført og stilrent ut med Wii at eg nesten må felle ein tåre hver gang eg plukker ropp Wiimoten og skur på konsollen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...