Gå til innhold

Wii - Ny lanseringsrekord i England

Jurg82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er veldig gode nyheter for Nintendo som tross alt gjør en del grep og viser evne til innovasjon.

Minst like viktig er det for spillbransjen sett under ett fordi det åpner opp for et langt større spillpublikum, og på sikt er det avgjørende for hvilke spillopplevelser vi kan glede oss til i fremtiden.

Lenke til kommentar
Dette har veldig mye med tilgjengelige konsoller å gjøre. De fleste konsoller, for ikke å si alle, blir utsolgt ved lansering.

7485786[/snapback]

I og med at mange gamere regnet med at Nintendo var død på hjemmekonsollmarkedet etter Gamecube "floppen", og Nintendo har gitt ut mer konsoller enn ved noen annen launch, og alle rapporter sier at det er veldig mye forskjellige folk som kjøper maskinen, så tror jeg ikke man kan skylde kun på tilgjengelighet. Nintendo hadde nok ikke greid å selge så mange av en Gamecube 2.

Lenke til kommentar
Dette har veldig mye med tilgjengelige konsoller å gjøre. De fleste konsoller, for ikke å si alle, blir utsolgt ved lansering.

7485786[/snapback]

I og med at mange gamere regnet med at Nintendo var død på hjemmekonsollmarkedet etter Gamecube "floppen", og Nintendo har gitt ut mer konsoller enn ved noen annen launch, og alle rapporter sier at det er veldig mye forskjellige folk som kjøper maskinen, så tror jeg ikke man kan skylde kun på tilgjengelighet. Nintendo hadde nok ikke greid å selge så mange av en Gamecube 2.

7485852[/snapback]

jeg tipper at hvis 360 eller ps3 hadde hatt like stort opplag ved launch som wii hadde også de blitt utsolgt.

Lenke til kommentar
jeg tipper at hvis 360 eller ps3 hadde hatt like stort opplag ved launch som wii hadde også de blitt utsolgt.

7485940[/snapback]

Kan godt hende det. Men at Nintendo har i det hele tatt greid å bli en soleklar kandidat til å vinne "konsollkrigen" igjen, i stor grad på grunn av at "non-gamere" har kjøpt konsollen deres, det er imponerende uansett.

Lenke til kommentar

Hvor mange GC er det blitt solgt totalt? Lurer på når Wii passerer det antallet..

Har foresten svinlyst på en Wii, men det er kun pga Zelda, og jeg regner med at det er slik med flere andre rundt om i verden.. Derfor vil jeg tro mye av grunnen til at Nintendo selger såpass bra som den gjør er nettopp Zelda. Skader jo heller ikke at ALLE spillanmeldere på kloden roser spillet opp i skyene og enda litt lenger.

Hadde GC et Zelda spill klart til sin lansering foresten?

Lenke til kommentar

7485786[/snapback]

7485940[/snapback]

Ikke noe personlig, men der hørtes rotete ut. Mener du at hvis de har for lite konsoller tilgjengelig på launch-dagen, så er det mindre sansynlighet for at de blir utsolgt? That makes no-sense. Er ganske sikker på at jo færre konsoller man har, jo fortere blir det utsolgt.

Men skjønner kanskje hva du mener. At jo flere konsoller man har tilgjengelig for salg, jo lettere blir det å selge mange i starten av, nettopp fordi det er er helt nytt. Eller?

Endret av fAight
Lenke til kommentar

Positivt for Nintendo dette. Er vel ingen andre selskap som har formet spillverden som Nintendo har gjort oppgjennom tiden, og nå setter de igjen en grense på interkativ gaming med Wiimoten.

Tror nok at den lille uskyldige last gen HW konsollen til Nintendo som har blitt utflirt på flere måter, kan gjøre større "skade" enn først beregnet.

Lenke til kommentar
Men at Nintendo har i det hele tatt greid å bli en soleklar kandidat til å vinne "konsollkrigen" igjen, i stor grad på grunn av at "non-gamere" har kjøpt konsollen deres, det er imponerende uansett.

Ok, på tide å komme ned på bakken igjen. :D

Greit nok at Wii har nyhetens interesse, men soleklar kandidat til å vinne konsollkrigen... :ermm:

Lars

Lenke til kommentar

Playstation har solgt over 100 mill både for PS1 og PS2. Det blei solgt flere PS2 enn PS1, men det er vel rimelig å anta at antall solgte PS3 vil gå ned især pga prisen. Namco har uttalt at de må selge minst 500 000 spill til PS3 for å gå med overskudd. Det gjelder neppe dem aleine og kan gi utslag.

Edit: Jeg leste også "favoritt"

Endret av Jurg82
Lenke til kommentar
Men at Nintendo har i det hele tatt greid å bli en soleklar kandidat til å vinne "konsollkrigen" igjen, i stor grad på grunn av at "non-gamere" har kjøpt konsollen deres, det er imponerende uansett.

Ok, på tide å komme ned på bakken igjen. :D

Greit nok at Wii har nyhetens interesse, men soleklar kandidat til å vinne konsollkrigen... :ermm:

Lars

7486094[/snapback]

Soleklar kandidat. Ikke soleklar favoritt. I tilfelle du var forvirret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...