Younggoat Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har insett at det H-K et jeg nå kjører på er for gammelt til å kunne gjøre noe med. Derfor er jeg ute etter en veiledning på hvilket hovedkort og CPU jeg burde oppgradere med? Sitter også da med Kingston sdram jeg har lyst til å nappe over. Har en WD-80 & en WD 120 HD. Mulig Fulltoweret får fyken også, dersom noen vet om et kurant nytt... Skal bruke dette til videoredigering. Takk for all hjelp. I.A.G Lenke til kommentar
TRS Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 kommer jo ann på hvilken type CPU du vil ha (socket a osv) og hvor mye peng du legger i det... anngående Tower vil jeg annbefale Chieftec Dragon Miditower........det holder lenge :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Du får best pris/ytelse ved å kjøpe en amd xp 1800/2000 prosessor, og et egnet hovedkort. der kan du fremdeles bruke sdram'en din også, selv om det blir en liten flaskehals.. jeg gjør det selv, og det er ikke noe problem, men angrer litt på at jeg ikke kostet på meg en tusing ekstra og kjøpte ddr ram.. Hovedkort kommer ann på hva slags ram du vil bruke. Mvh Goebbels Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 asus har et hk : Asus A7A, men jeg ser det man ikke får treff på det kortet om man søker i hardware.no's prisguide. uansett, det støtter 266fsb, DDR og vanlig Sdram greit å ha muligheten til å bruke de gamle ram brikkene og bytte senere til pc2100 DDram brikker med en bios oppgradering støtter kortet de nyeste prosessorene i Amd xp serien..og hvis du finner et kommer prisen neppe til å ligge over 600kr. med en xp2000 prosessor blir prisen for pakken 1400 omtrent. burde kanskje vurdere ny kasse også om den du har ikke har 300w strømforskyning. Og hvilken som helst kasse duger jo egentlig, selv om noen er værre å hanskes med en andre når det kommer til selve monteringen. Har gode erfaringer med Zip Tower fra Mamoz.no, som koster ca 450 kr; innebygget kabinettvifte og sort/sølv design. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå